Samsungu chybí low-endy a chce to změnit

Pokud chce Samsung držet krok s Nokií a Motorolou, musí se pustit i do segmentu low-endů.

Samsung je v současné chvíli třetí největší světový výrobce mobilů za Nokií a Motorolou. Pokud s nimi chce i nadále držet krok, nebo dokonce na jejich pozice zaútočit, nesmí ignorovat kategorii low-endových telefonů. Těm se zatím příliš nevěnuje, specializuje se na střední a vyšší třídu mobilů. Ne že by low-endy neprodukoval, nejsou to ale základní modely v pravém slova smyslu v té nejnižší cenové kategorii. Jenže ta tvoří 60 procent celosvětových prodejů mobilů a tak Samsung zbytečně ztrácí zákazníky.

Samsung ví, že segment low-endů nemůže ignorovat a nedávno to prohlásil i jeho prezident divize mobilních telefonů Ki Tae Lee na konferenci Samsung 4G forum. Samsung ale bude muset zákazníky přesvědčit, že levné mobily umí, dnes na většině trhů zákazníci považují Samsung za výrobce dražších a luxusnějších modelů a Samsungu se s levnějšími modely na některých trzích ani příliš nedaří. Například i na našem trhu Samsung některé levnější modely vůbec nenabízí a mnohem silnější je v segmentu střední a vyšší třídy.

Zatím Samsung nepředstavil svou strategii jak výrazněji proniknout do segmentu low-endových telefonů. Podle dostupných informací se do války o zákazníky pustí už příští rok.