Není to tak nebezpečná závada jako v případě Notu 7, jehož vybuchující baterie ničily majetek a ohrožovaly zdraví majitelů (více si připomeňte v článku Galaxy Note 7 podpálil auto. Bojí se ho už i aerolinky), ale i tak může být zaděláno na pořádný problém. Nefunkční modely Note 8 a Galaxy S8+ po úplném vybití začali uživatelé nahlašovat na komunitních fórech oficiálních stránek Samsungu.
Závada se projeví, když kapacita baterie telefonu klesne na 0 % a telefon se automaticky sám vypne. V tu chvíli už jej nelze nabít a telefon přestane reagovat na jakékoliv jiné pokusy o oživení - výměnu nabíjecího kabelu nebo restart do nouzového režimu. Nesvítí ani LED dioda, která by běžně měla indikovat nabíjení.
Samsung na komunitních fórech většinou pohotově reaguje a doporučuje telefony vracet prodejci v rámci záruční lhůty. Tu bude mít každý vzhledem k tomu, že se Note 8 začal prodávat v září. Není však známé, co přesně za tyto „mrtvé“ kusy může - zda je to opět baterie, jiná součástka či jde o softwarovou chybu.
Nejprve byl problém zaznamenán u modelu Note 8, server Android Authority však informoval o tom, že má od čtenářů informace o stejné závadě i na Samsungu Galaxy S8+.
Na našem testovacím Notu 8 jsme závadu nezaznamenali, byť se nám telefon zcela „do prázdna“ v uplynulých týdnech vybil nejméně dvakrát. Pokud jste majiteli některého z modelů Note 8 či Galaxy S8+ a stalo se vám, že telefon po úplném vybití už nešel znovu oživit, dejte nám vědět do komentářů pod článkem.