Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Zkontrolujte účet od operátora, na reklamaci roamingu jsou dva měsíce

  • 4
Od 15. června nesmí operátoři při využití mobilních služeb v členském státě EU účtovat žádný příplatek k domácím sazbám. Český telekomunikační úřad proto doporučuje všem účastníkům, kteří po uvedeném datu roaming využili, aby si zkontrolovali vyúčtování. Reklamovat nesprávně účtované ceny je možné nejpozději do dvou měsíců.

Poskytovatelé roamingu museli k 15. červnu všem zákazníkům nastavit roamingový tarif bez roamingových příplatků. Tato povinnost se vztahovala na všechny účastníky, tedy nejen nové, ale i stávající, a to bez ohledu na jimi doposud využívaný roamingový tarif.

Pokud účastníci ve svém vyúčtování zjistí, že jim byl nastaven nesprávný roamingový tarif, tedy že operátor účtoval nesprávnou cenu, mohou tuto skutečnost reklamovat. Avšak nejpozději ve lhůtě dvou měsíců od dodání vyúčtování.

Český telekomunikační úřad o tom informuje v zářijové monitorovací zprávě s tím, že poskytovatel telekomunikačních služeb je povinen tuto reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, tedy do měsíce ode dne doručení. Pokud reklamaci nevyhoví, může se zákazník obrátit na Český telekomunikační úřad.

Návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace je ovšem nutné podat nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace či marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.

Operátoři mohou i nadále nabízet alternativní roamingový tarif, který je odlišný od regulovaného tarifu. Pokud zákazník o takový tarif, který například nabízí výhodnější roamingové sazby mimo EU, projeví zájem, musí operátor převod uskutečnit do jednoho dne od přijetí žádosti.

„Ve Vodafonu jsme postupovali v souladu s regulací a roaming jako v domácí síti jsme nastavili rovnou všem našim zákazníkům. Naši zákazníci tedy mohou být bez obav z toho, že bychom jim roaming v Evropě fakturovali jinak než podle jejich domácího tarifu,“ říká mluvčí Vodafone Veronika Exnerová.

Úřad upozorňuje, že tento proces nesmí být zpoplatněn a nesmí zahrnovat žádné podmínky a ani omezení týkající se jiných prvků účastnické smlouvy, než je roaming. Zákazník musí být navíc ze strany operátora informován o povaze roamingových výhod, o něž volbou alternativního roamingového tarifu přichází.