"Domníváme se, že BlackBerry nemůže uspět, když se budeme snažit, aby byl miláčkem všech," řekl šéf Research in Motion (RIM) Thorsten Heins.
Agentura AP připomněla, že RIM se dostal do problémů, protože Američané opouštějí telefony BlackBerry a kupují si raději okázalejší dotykové iPhony od amerického konkurenta Apple nebo modely, které využívají operační systém Android od společnosti Google.
Společnost dlouho dominovala na trhu s chytrými telefony pro firmy. Telefon BlackBerry byl oblíben zvláště kvůli své bezpečnosti a spolehlivosti. Oblíbil si ho i současný americký prezident Barack Obama, který ho odmítl přestat používat po svém nástupu do úřadu.
Snaha oslovit i běžné uživatele firmě nevyšla
Později se firma rozhodla vstoupit i na trh pro běžné spotřebitele, zde však narazila, protože spotřebitelé ho nepovažují za tak atraktivní jako konkurenční modely a zaostává i v aplikacích.
BlackBerry tak začal ztrácet půdu pod nohama i u firemní klientely, protože zaměstnanci začali požadovat konkurenční modely.
Prodej telefonů BlackBerry se ve čtvrtletí snížil o 21 procent na 11,1 milionu kusů. Konkurenční Apple prodal v posledních třech měsících loňského roku 37 milionů iPhonů, tedy více než RIM za poslední tři čtvrtletí. Příjmy firmy klesly ve čtvrtletí o 25 procent na 4,2 miliardy USD (asi 78 miliard korun)..
RIM vyhořel také na trhu tabletů. Na trh přišel s přístrojem PlayBook, ten však nebyl přijat příznivě, protože byl bez e-mailu a oblíbené textové služby BlackBerry Messenger. Původní cena tabletů byla 500 dolarů, v prosinci se však již prodávaly za 200 dolarů.
Za celý fiskální rok zisk firmy klesl na 1,2 miliardy dolarů z 3,4 miliardy předloni. Příjmy se snížily o 7,5 procenta na 18,4 miliardy dolarů.