T-Mobile pobouřil skauty. Jeho reklamní kampaň je prý zesměšňuje

  10:00aktualizováno  10:00
Český skautský svaz považuje reklamní kampaň T-Mobilu za zesměšňující. Vyvolal jednání s operátorem, které vyústilo ve spolupráci, Junák však nyní namítá, že T-Mobile všechny body dohody nesplnil. Navíc prý později použil i zákonem chráněné symboly. Skauti chtějí nové jednání, operátor ho však nepřipouští.

Lukáš Pavlásek ve skautské reklamní kampani T-Mobilu | foto: T-Mobile

Reklamní kampaň, v níž se ústřední dvojice (Vojta Kotek a Lukáš Pavlásek) představila v roli skautů, zahájil T-Mobile letos v červenci. Její humorné pojetí však pobouřilo občanské sdružení Junák. Tato kampaň prý u veřejnosti mění obraz skautské organizace a poškozuje ji zejména u lidí, kteří nemají o činnosti skautského spolku dosud žádnou informaci.

"Kampaň nás zobrazuje jako takové hodné, nepraktické, okrojované hlupáčky létající po lesích s tablety a telefony," zlobí se Jitka Taussiková z občanského sdružení Junák. T-Mobile se takovému výkladu brání: "V žádném případě nás nenapadlo dělat si legraci ze skautů, myšlenky skautingu jsou nám sympatické a podporujeme je," říká tisková mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Mobilní operátor nabídl jako kompenzaci bližší spolupráci. Skautský spolek tak požádal o sponzorství některých svých programů a o odkazy na stránky Junáka v internetových aktivitách operátora. "Vše jsme dostali přislíbeno, lidé z T-Mobilu říkali, že budou skauty brát za své partnery," uvedla Taussiková s tím, že poté považovali věc za vyřízenou.

Fotogalerie

Ze strany T-Mobilu byla občanskému sdružení, které v lednu 2013 evidovalo přes 48 tisíc členů, nabídnuta marketingová kompenzace. Její hodnota se podle informací, které má redakce Mobil.iDNES.cz k dispozici, pohybovala zhruba ve výši jednoho milionu korun.

Vzhledem k blížícím se zářijovým náborům nových členů to Junák přivítal. Během zhruba tříměsíční spolupráce tak byl na oficiálních stránkách T-Mobilu, jeho facebookovém profilu i na konci hlavního spotu na YouTube kanálu operátora používán slogan "Připoj se k opravdovým skautům" s přímým odkazem na stránky Junáka.

Místostarosta Junáka Petr Vaněk si výsledek jednání s operátorem pochvaloval. A to zejména proto, že by občanské sdružení nemohlo tak velkou náborovou kampaň financovat.

Vaněk dále informoval, že Junák nemohl usilovat o zastavení, nebo změnu kampaně, protože T-Mobile nevyužil žádného ze zákonem chráněných skautských symbolů. Toto vyjádření, podle kterého obě strany považovaly záležitost za ukončenou, však bylo z oficiálních stránek Junáka později staženo.

Junák požaduje další kompenzaci

Koncem srpna však Junák zcela otočil. Podle tvrzení zástupců skautského spolku prý T-Mobile nesplnil v plném rozsahu původní dohodu. Skauti zároveň poukazují, že později pak operátor v reklamách bez jejich vědomí využil i zákonem chráněné skautské symboly.

Křišťálová lupa

Na oficiálních stránkách Junáka se tak objevila výzva, v níž sdružení žádá o pomoc přímo své členy. Ti mají fotit skautské reklamy T-Mobilu umístěné na billboardech a posléze je publikovat na k tomu určených facebookových stránkách, či je sdružení zasílat e-mailem. Fotky mají sloužit jako podklady pro další jednání s operátorem.

V současné chvíli občanské sdružení požaduje po T-Mobilu odškodnění přiměřené situaci. "Ať už v penězích, anebo v investicích do opravy a udržování našeho majetku," dodala Taussiková.

Snaha občanského sdružení o novou schůzku se zástupci operátora je dosud neúspěšná. Vedení T-Mobilu nové jednání koncem září odmítlo, jelikož celou věc kolem skautské reklamní kampaně považuje za uzavřenou. Podle Martiny Kemrové navíc operátor v následujících týdnech nasadí novou kampaň.

Autor:


Nejčtenější

Huawei Mate 20 Pro může být nový král smartphonů. Nechybí mu vůbec nic

Huawei Mate20 Pro

Špičkový Huawei Mate 20 Pro se stal jedním z nejvybavenějších smartphonů na trhu. Jak jsme si mohli již krátce...

Nedívejte se na zabavené iPhony, zablokují se, radí odborníci policistům

iPhone XS Max

Podle instrukcí forenzní firmy Elcomsoft pro americkou policii je vhodné, aby se policisté nedívali zpříma na nové...



Na českém trhu se objeví nová značka smartphonů, budou líbivé a levné

Smartphone UMIDIGI Z2

Na český trh zavítá nová značka UMIDIGI, která nabídne hned tři levnější smartphony. Budou mít zajímavou výbavu i...

Megapřehled: srovnali jsme nový iPhone XS Max s hlavními rivaly

iPhone XS Max

Apple s novou generací iPhonů opět přepisuje cenové zvyklosti, za vrcholné verze dáte přes čtyřicet tisíc korun....

Nové Apple Watch popletla změna času. Zůstaly viset ve smyčce

Apple Watch Series 4 v Austrálii popletla změna času

Austrálie v uplynulém víkendu přešla na letní čas, což obyvatele kontinentu oloupilo o hodinu spánku. To však nebyla...

Další z rubriky

V Africe dominuje, doma v Číně ovšem firma neprodala jediný mobil

Poutací billboard výrobce Tecno v Ugandě

Jeden z největších čínských výrobců smartphonů na domácím trhu neprodal jediný mobil. Místo toho se společnost...

Širokoúhlý fotoaparát je nový trend. Mají ho všechny důležité novinky

Huawei Mate20 Pro

Trend duálních či početnější sestavy fotoaparátů je u chytrých telefonů nezadržitelný. Za pozornost ovšem stojí, že...

Honor bude mít smartphony se slevou 80 procent. Ale jen v pátek po obědě

Fronta na zlevněné smartphony Xiaomi na Černém Mostě

Honor se rozhodl okopírovat prodejní strategii Xiaomi. A tak s otevřením svého prvního prodejního stánku v obchodním...

Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové
Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové

Říjen je celosvětově označován jako měsíc boje proti rakovině prsu. Cílem řady kampaní a přednášek je především poukázat na to, že rakovina prsu může postihnout každou ženu bez ohledu na věk. Včasné nalezení nádoru značně zvyšuje šanci uzdravení.



Najdete na iDNES.cz