Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamní SMS by nevadily většině uživatelů internetu

aktualizováno 
Podle průzkumu provedeného v České republice by většině uživatelů internetu nevadilo dostávat pět i více reklamních SMS za týden. Přestože se průzkum nezabýval všemi majiteli mobilních telefonů, je to zajímavý názorový posun.
(ČIA) - Přijímání nevyžádaných reklamních krátkých textových zpráv (SMS) na mobilní telefon je ochotno akceptovat 58 procent uživatelů internetu v České republice. Pět nebo více reklamních SMS týdně by bylo ochotno přijímat 14 procent uživatelů internetu. Vyplývá to z průzkumu, který v únoru letošního roku mezi 662 uživateli internetu - členy výzkumného OnlinePanelu - uskutečnila agentura Network Media Service.

V případě odměňování za příjem reklamních SMS považuje téměř třetina uživatelů jako dostatečnou odměnu za přijetí jedné reklamní SMS zprávy jednu korunu. Ochotu přihlásit se k odběru reklamních SMS odměňovaných 10 až 50 haléři za jednu přijatou SMS zprávu by mělo 17 procent uživatelů. Nižší odměnu by přijali spíše muži než ženy.

Uživatelé by nejraději přijímali reklamní SMS s poukázkami na slevy do obchodů, upozornění na kulturní akce a oznámení o cenových akcích. Nižší zájem byl zaznamenán u informací o nových výrobcích a u informací o sportovních akcích, nejnižší zájem pak o informace o zájezdech typu last minute. Mimo okruh nabídnutých možností měli uživatelé nejčastěji zájem o SMS ohledně dopravní situace, výsledcích sázkových her, tipech na víkend, upozornění na svátky, počasí, sněhové zpravodajství, měnové kursy, hudební novinky, léky a vitamíny či SMS s nabídkami na zaměstnání.

Podle Network Media Service uživatelé internetu nejčastěji odesílají z mobilního telefonu jednu až tři SMS týdně a z internetu 10 až 15 textových zpráv týdně. Mezi uživateli internetu dominují vlastníci mobilních telefonů značky Nokia, následováni značkou Siemens a značkou Alcatel. První mobilní telefon používá třetina uživatelů, další třetina využívá druhý mobilní telefon a téměř 20 procent si pořídilo již třetí mobilní telefon. Zhruba 17 procent uživatelů internetu má již nejméně čtvrtý mobilní telefonní přístroj. Dvě třetiny využívají systém předplacených karet. Téměř polovina uživatelů mobilních telefonů z řad uživatelů internetu zaplatí za služby operátorovi měsíčně více než 400 korun.

Autor:


Nejčtenější

Nové iPhony Xs budou stát až 43 500 korun. Do Česka dorazí 29. září

Matura Jan: Online #7043

Apple na akci Apple Keynote 2018 představil tři nové iPhony. Nástupce modelu X se jmenuje Xs, zvětšená varianta pak Xs...

To si ještě nikdo nedovolil, nejlepší iPhone je za neuvěřitelnou sumu

iPhone Xs/Xs Max

S nadsázkou, na nejlepší provedení nových iPhonů X bude potřeba hypotéka. Apple nový top model Xs Max s 512 GB paměti ...



Apple má tři nové iPhony. Podporují dvě SIM, ale v Česku to nefunguje

iPhone Xs/Xs Max

Apple letos představil tři nové iPhony, které navazují na loňský model X. Úplně nových smartphonů od Applu se ovšem...

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

T-Mobile přidává k tarifům data navíc. Na prodejně ovšem nepochodíte

T- Mobile.

Není pochyb, že se boj o zákazníky z hlasových služeb přesunul do oblasti mobilních dat. Potvrzuje to i aktuální akční...

Další z rubriky

Operátoři měli v severních Čechách výpadek. Nešlo volat ani posílat SMS

Telekomunikační věž na rozhledně Hrubý Jeseník na Nymbursku

Mobilní operátoři O2 a T-Mobile evidovali od pátečního dopoledne výpadky služeb v severních Čechách. Problémy hlásili...

T-Mobile přidává k tarifům data navíc. Na prodejně ovšem nepochodíte

T- Mobile.

Není pochyb, že se boj o zákazníky z hlasových služeb přesunul do oblasti mobilních dat. Potvrzuje to i aktuální akční...

Operátor mu převedl tarif na nový, šestkrát dražší. Podle ČTÚ neoprávněně

Ilustrační snímek

Operátoři mají zákonnou povinnost informovat zákazníky o všech jednostranných změnách smlouvy. Nesmí tak ovšem činit...

Najdete na iDNES.cz