Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamní SMS by nevadily většině uživatelů internetu

aktualizováno 
Podle průzkumu provedeného v České republice by většině uživatelů internetu nevadilo dostávat pět i více reklamních SMS za týden. Přestože se průzkum nezabýval všemi majiteli mobilních telefonů, je to zajímavý názorový posun.
(ČIA) - Přijímání nevyžádaných reklamních krátkých textových zpráv (SMS) na mobilní telefon je ochotno akceptovat 58 procent uživatelů internetu v České republice. Pět nebo více reklamních SMS týdně by bylo ochotno přijímat 14 procent uživatelů internetu. Vyplývá to z průzkumu, který v únoru letošního roku mezi 662 uživateli internetu - členy výzkumného OnlinePanelu - uskutečnila agentura Network Media Service.

V případě odměňování za příjem reklamních SMS považuje téměř třetina uživatelů jako dostatečnou odměnu za přijetí jedné reklamní SMS zprávy jednu korunu. Ochotu přihlásit se k odběru reklamních SMS odměňovaných 10 až 50 haléři za jednu přijatou SMS zprávu by mělo 17 procent uživatelů. Nižší odměnu by přijali spíše muži než ženy.

Uživatelé by nejraději přijímali reklamní SMS s poukázkami na slevy do obchodů, upozornění na kulturní akce a oznámení o cenových akcích. Nižší zájem byl zaznamenán u informací o nových výrobcích a u informací o sportovních akcích, nejnižší zájem pak o informace o zájezdech typu last minute. Mimo okruh nabídnutých možností měli uživatelé nejčastěji zájem o SMS ohledně dopravní situace, výsledcích sázkových her, tipech na víkend, upozornění na svátky, počasí, sněhové zpravodajství, měnové kursy, hudební novinky, léky a vitamíny či SMS s nabídkami na zaměstnání.

Podle Network Media Service uživatelé internetu nejčastěji odesílají z mobilního telefonu jednu až tři SMS týdně a z internetu 10 až 15 textových zpráv týdně. Mezi uživateli internetu dominují vlastníci mobilních telefonů značky Nokia, následováni značkou Siemens a značkou Alcatel. První mobilní telefon používá třetina uživatelů, další třetina využívá druhý mobilní telefon a téměř 20 procent si pořídilo již třetí mobilní telefon. Zhruba 17 procent uživatelů internetu má již nejméně čtvrtý mobilní telefonní přístroj. Dvě třetiny využívají systém předplacených karet. Téměř polovina uživatelů mobilních telefonů z řad uživatelů internetu zaplatí za služby operátorovi měsíčně více než 400 korun.

Autor:



Nejčtenější

Berte, dokud je. Mobil pro fajnšmekry po neúspěchu drasticky zlevnil

Essential PH-1

Keramické tělo, jeden z nejmodernějších procesorů, 128 GB vnitřní paměti a velký displej s tenkými rámečky a...

Zakázali reklamu s mobilem ve vodě. Spadl tam šikovně, hájí se výrobce

Zakázaná reklama na HTC U11

Ve Velké Británii zakázali reklamu na špičkové HTC U11 na základě pochybného zacházení s mobilem, se kterým...



Huawei P20 Pro má funkci, kterou výrobce tají. Je to záhada

Huawei P20 Pro premiéra

Jak ukázala rozborka nejnovějšího top modelu Huaweie P20 Pro, telefon má optickou stabilizaci u všech tří fotoaparátů....

Konkurenci poprvé ukazuje záda, Huawei P20 Pro je nejlepší smartphone

Huawei P20 Pro

Čínský Huawei si dal letos na nových modelech řady P20 opravdu záležet. Model P20 Pro chce být tím nejlepším...

Američtí teenageři se mohou z iPhonů zbláznit. A zájem roste

iPhone 8 Plus v Drážďanech

Ve Spojených státech je mezi mladými uživateli smartphonů enormní zájem o iPhony - v současnosti je vlastní 82 procent...

Další z rubriky

Až polovina pevného internetu bude u O2 mobilní, navíc zrychlí

Dohledové centrum O2

O2 představilo nejbližší budoucnost pro své internetové služby. Operátor do dvou let zrychlí fixní internet na...

Pokrytí metra LTE sítí vyjde operátory na více než půl miliardy

Stanice metra Budějovická

Investici ve výši více než půl miliardy si vyžádá pokrytí všech tunelů a stanic pražského metra mobilním signálem, o...

Od regulace trhu si ČTÚ slibuje snížení cen. Zhatit ji může stanovisko EK

Český telekomunikační úřad

Český telekomunikační úřad chce po loňském testu tří kritérií přistoupit k regulaci tuzemského mobilního trhu, v jeho...



Najdete na iDNES.cz