Apple je jako nepoužitelný klavír, strefuje se do něj Google

  • 160
Kouzlo Androidu tkví v tom, že ačkoliv je každý telefon jiný, všechny fungují na stejném systému. Heslo „buďte spolu, ne stejní“, známé už z předchozích let, opakuje ve své nové reklamě.

Operační systém Android, který Google spravuje, je základním kamenem celého spektra značek – od předních hráčů, jako jsou Samsung, LG nebo Huawei, až po lokální čínské či indické výrobce. Zato systém iOS od Applu najdete jen v iPhonech, nikde jinde. A „hlavní“ iPhone je vždy jen konkrétní model a odlišit jeden od druhého můžete tak maximálně barvou nebo krytem.

A právě na tom staví Google svůj reklamní slogan „buďte spolu, ne stejní“. V loňském roce vydal klip, ve kterém si spolu hrají různá zvířátka, třeba pes s delfínem, slon s ovcí nebo tygr s delfínem (více si přečtěte zde). Letos nasadil hudební metaforu, ve které muzikant hraje na dva klavíry zároveň. Jeden hraje normálně, druhý má však na všech klávesách stejný tón. Hádejte, který klavír znamená který operační systém.

Na reklamě je zajímavé třeba i to, že ačkoliv se může zdát, že vyrobit zvuk klavíru pouze s jedním tónem na všech klávesách by bylo podstatně jednodušší digitálně, Google si k tomuto účelu nechal „naladit“ a přizpůsobit skutečný klavír. Veškerá hudba v klipu je tak původní a neupravená.