Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama

aktualizováno 
Na českém internetu je momentálně nejrozšířenější formou inzerce nákup určitého umístnění reklamního pruhu po určitou dobu.Stouto metodou přišel vroce 1996 Seznam a všechny ostatní servery ji převzaly. Jde tedy o formu koupě reklamních balíků, kitů.
 Formy inzerce

Na českém internetu je momentálně nejrozšířenější formou inzerce nákup určitého umístnění reklamního pruhu po určitou dobu. Stouto metodou přišel vroce 1996 Seznam a všechny ostatní servery ji převzaly. Jde tedy o formu koupě reklamních balíků, kitů.

Tato metoda má některé výhody pro inzerenta: reklamní pruh je poměrně pevně umístěn - typicky jako jeden zněkolika střídajících se pruhů na určitých stránkách. Na druhou stranu není zcela jisté, kolik lidí takto umístněný pruh uvidí - situace záleží na momentální návštěvností reklamního místa, takže je třeba být snávštěvností poměrně detailně seznámen.

V současné době oba dva  výrazně inzertně profilované servery - Seznam a Mobil server - přecházejí na ve světě rozšířenější formu inzerce: nákup impresí, tedy shlédnutí reklamy.

Tato inzerce je pro klienta nepoměrně jednodušší, přehlednější a snadněji pochopitelnější. Klient si kupuje určitý počet shlédnutí reklamy, za které platí určitou cenu. Může si koupit určitý počet shlédnutí - například 100 000 shlédnutí (impresí) případně může stanovit, že chce inzerovat měsíc na těchto stránkách a poté zaplatí dohodnutou cenu za výsledný skutečný počet shlédnutí - impresí.

Výhoda je markantní: inzerent může snadno srovnat cenu inzerce na jednotlivých serverech, nemusí se zajímat o statistiky návštěvnosti, ale pouze o strukturu čtenářů, která musí odpovídat jeho záměrům.

Nevýhoda pro servery je zřejmá: tato metoda je nepoměrně náročnější na zpracování, nežli reklama formou nákupu časovaných kitů. Na druhou stranu lze zhodnotit každé místo na serveru, aniž by byl inzerent poškozen, lze také poměrně jednoduše odstranit nutnost změny cen vzhledem k měnící se návštěvnosti.

Pro svoji jednoduchost je nákup impresí ve světě nejrozšířenější metodou a dá se očekávat, že v krátké době se stane nejrozšířenější metodou i vČeské republice, neboť jeho přínos a zpřehlednění pro inzerenty  je výrazné.

Co potřebujete vědět? CPM je údaj, který značí cenu za  tisíc shlédnutí - impresí - reklamního pruhu. VU SA začíná cena CPM mezi 20 - 40 USD a mění se vzávislosti na odkoupených impresích (množstevní slevy) nebo vzávislosti na aplikovaných filtrech (příplatky) - například se reklamní pruh ukazuje jen lidem z domény edu a používajících operační systém Apple OS. Systémy filtrů  nemají v České republice valného významu, nahrazuje je rozvaha nad vhodným zaměřením serveru.

 Úvod
 Jak vybírat
 Přehled serv.
 Reklam. pruhy
 Účinnost
 Formy inzerce
 Úspěšnost
 Terminologie
 Rekl. na Mobil

V případě dotazů nás kontaktujte na reklama@mobil.cz

Picture

Copyright 1997 Mobil server, s.r.o. - všechna práva vyhrazena.

Autor:


Témata: Rozvaha


Nejčtenější

Nokia 7
Nokia má novou sedmičku. Výbavou zaujme, cenou spíše ne

Další přírůstek do rodiny obnovené značky Nokia nese pořadovou číslovku sedm a vyplňuje prostor mezi střední třídou v podobě Nokie 6 a špičkovou Nokií 8. Její...  celý článek

Asus Zenfone 4 Selfie Pro
U volební urny neroztahujte selfie tyčku. Fotit však zakázáno není

Mobily budou hrát u právě probíhajících parlamentních voleb specifickou roli - spousta lidí si jimi bude dokumentovat svoji aktivitu při volbách. Co je ve...  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

Fidget spinner mobil pořídíte za asi 350 korun.
Hit letošního roku už můžete mít i jako mobil. Stojí několik stovek

Hračka původně určená k relaxaci, fidget spinner, je hitem letošního roku. Její slávy využil výrobce z Hongkongu, který do ní vtěsnal celý funkční mobil....  celý článek

Další z rubriky

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Nahradí otisky prstů skener obličeje?
Měla to být největší inovace roku, ale nezvládl ji ani Apple

Dlouhé měsíce se o ní mluvilo, měl ji mít Samsung S8, pak to měla být klíčová vlastnost nového iPhonu. Jestliže výrobci už umí displeje zahnout a roztáhnout...  celý článek

Úvod do nové webové aplikace Google Photos
Prahli po exkluzivních tapetách, získali neomezené úložiště u Googlu

Možnost ukládat bezplatně neomezené množství fotografií a videí v plném rozlišení na Google Photos je výsadou uživatelů referenčních smartphonů společnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.