Náhoda si opět jednou zahrála s uživateli moderní technologie a ta vypověděla službu ve chvíli, kdy s tím nikdo nepočítal. Díky době a délce trvání poruchy by naštěstí nemělo dojít k závažnějším problémům klientů GSM bankingu. Porucha se týkala pouze těch zákazníků ČSOB, kteří k této bance přešli v rámci jejího převzetí IPB.
Ve večerních hodinách jsme získali k celému problému i oficiální vyjádření RadioMobilu: „Během včerejší noci došlo z důvodu softwarové chyby k omezení služby GSM banking pro zákazníky ČSOB. Zákazníci příkaz odeslali do SMS centra, avšak potvrzení o akceptaci příkazu již neobdrželi. Banka, aby zamezila možné duplikaci příkazů, tyto zprávy smazala a vyzvala klienty, aby své platby zopakovali.
Softwarová chyba byla v ranních hodinách odstraněna a služba je již plně
funkční. Rádi bychom se našim zákazníkům omluvili za krátkodobé komplikace.“ Tolik tiskový mluvčí RadioMobilu Jiří Hájek.
Jak je nejen u operátorů zvykem, oficiální stanovisko kromě omluvy neobsahuje vlastně žádnou konkrétní informaci.
Za celý den jsme nezaznamenali žádnou zprávu o škodách, které by někomu tento výpadek způsobil. Pokud ovšem měl některý ze zákazníků Paegasu včera smůlu a výpadek GSM bankingu mu způsobil nějakou finanční újmu, jeho smůla pokračuje i dnes. Podle platných všeobecných podmínek, které upravují vztahy mezi jednotlivým operátorem a jednotlivým zákazníkem, totiž operátor celulární sítě neodpovídá za škody způsobené výpadkem sítě nebo jinou poruchou. Domáhat se tedy nějaké náhrady je v tomto případě téměř jistě zbytečné.