Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Propojení internetu do telekomunikační sítě á la Lucent

aktualizováno 
Lucent představil na Invexu poměrně zajímavou nabídku aplikačních telekomunikačních řešení pro střední a větší firmy. Vzhledem k tomu, že na podobné IT celky dostáváme stále více dotazů, rozhodli jsme se v krátkosti řešení Lucentu představit.

Lucent představil na Invexu poměrně zajímavou nabídku aplikačních telekomunikačních řešení pro střední a větší firmy. Vzhledem k tomu, že na podobné IT celky dostáváme stále více dotazů, rozhodli jsme se v krátkosti řešení Lucentu představit.

Internet Telephony Server

Internet Telephony Server - ITS směruje hlasový a faxový provoz z tradičních telekomunikačních sítí do sítí Internetových a Intranetových (firemní interní Internetové sítě). Při použití stávajícího telekomunikačního vybavení ušetří uživatel značnou část provozních nákladů.

Telefon - telefon, fax - fax, PC - telefon

Uživatel používá telefon, fax nebo PC běžným způsobem. ITS směruje hovor z telefonní sítě na Internet/Intranet, což umožní snížení celkových nákladů. ITS konvertuje analogový signál na IP pakety a dopraví data k vzdálenému účastníkovi jehož ITS konvertuje pakety zpět na analogový signál dále zpracovaný běžným telefonem, faxem, PC. Při použití PC je možné vuyžít standardní multimediální software pro komunikaci po Internetu (např. NetScape's CoolTalk).

Internet Telephony Server

  • Podporuje hlasový a faxový přenos z a do tradičních telefonních sítí přes Internet/intranet
  • Připojení na telefonní ústředny přes E1/PRI ISDN
  • Obsahuje administrační a tarifikační software

HW & SW:

  • Compaq PC server s procesorem Intel
  • Microsoft Windows NT operační systém
  • Administrace prostřednictvím NT
  • Standardní síťová karta - Ethernet 10/100mb integrovaná na motherboardu Compaq
  • Standardní DSP
  • Standardní T1/E1/PRI nebo analogový interface/PC karta přístup na Internet (protokol H.323)

Kapacity:

  • Software může podporovat až 96 portů
  • Server podporuje 8 - 24 portů s digitálním T1/E1/PRI připojenímk ústředně
  • Nebo 8 portů s analogovým připojením k ústředně

Transparentní uživatelské služby:

  • Využití všech služeb telefonní ústředny
  • Možnost využití dalších klientských aplikací odpovídajích standardu H.323
  • Lucent Elemedia SX73000 komprimační technologie
  • Tarifikace hovorů
  • Web browser nebo NT administrační rozhraní
  • Kompatibilní s SNMP systémy pro řízení sítí

lucent1.gif (40447 bytes)

Obr. - Internet Telephony Server - začlenění ITS do komunikační infrastruktury

Internet Call Centre

Nová technologie Internet Call Center je vhodná pro zákazníky kteří používají Internet pro obchodní účely (elektronický obchod, objednávky prostřednictvím Internetu, vyřizování servisních požadavků, apod.). Internet Call Center umožňuje telefonní hovory mezi uživatelem WWW a agentem v Centru obsluhy volání prostřednictvím běžné telefonní linky. Agent který přijímá hovor může hovořit s volajícím, zatímco oba mají k dispozici stej-nou WWW stránku.

Výhody tohoto řešení

Hlavním přínosem je především možnost realizovat úplný a nepřerušený přenos dat a hovoru po jedné běžné telefonní lince. Doposud používaná řešení vyžadovala aby uživatel měl druhou linku nebo pronajatý datový okruh. Uživatelé WWW bez takovéhoto vybavení museli vždy ukončit Internetové spojení aby uvolnili linku pro příchozí volání od agenta z Centra obsluhy volání. Toto řešení dále umožňuje aby agent "vedl" uživatele po stránkách WWW na interaktivním základě. Agent vybírá příslušné WWW stránky a "posílá" je do PC uživatele. To výrazně zvyšuje efektivitu práce agenta a napomáhá mu "uzavřít obchod" a vyřídit hovor.

HW & SW:Na straně volajícího klienta je jediným systémovým požadavkem PC s přístupem do Internetu, vybavené plně duplexní zvukovou kartou (např. Sound Blaster) a standardním multimediálním software pro komunikaci po Internetu (např. NetScape's CoolTalk nebo MS NetMeeting). Na straně provozovatele Internetovského centra obsluhy volání musí být instalováno "klasické" centrum obsluhy volání, doplněné o komponenty, umožňující provoz v rámci IP sítí, viz. schéma dále.

lucent2.gif (38660 bytes)

Obr. - Propojení jednotlivých systémů pro vytvoření Internetového centra obsluhy voláníKe komponentům "klasického" centra obsluhy volání, kterými jsou: komunikační server DEFINITY s funkcí, ACD - automatické roztřiďování hovorů, Call Management System - systém pro sledování a vyhodnocení obsluhy volání, CONVERSANT - hlasový informační systém, Telephony Server a aplikace integrující služby ústředny a LANa pracoviště operátorů jsou připojeny následující komponenty umožňující provoz centra v rámci IP sítí:Internet Telephony Gateway - zařízení umožňující obousměrnou konvezi hlasových informací na IP pakety a naopak - propojující tedy telekomunikační "hlasovou" síť a datovou IP síťWeb Server - webovský server s WWW stránkami a příslušnými WWW aplikacemi

Autor:




Nejčtenější

Huawei Mate 10 Pro
Má skvělou výbavu a podle výrobce je lepší než iPhone X

Mnichov (od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Huawei v Mnichově představuje nové modely Mate 10. Trojice novinek patří ve svých segmentech na špičku. Ceny jsou překvapivě výhodné.  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou v Berlíně

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

IBM Simon
Takový smartphone jsme ještě netestovali. Rarita, která nedává smysl

V roce 1994 se začala psát komerční budoucnost chytrých telefonů. IBM Simon se stal prvním chytrým telefonem na trhu. Z dnešního pohledu je to především...  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Tak nízkou cenu nikdo nečekal. Huawei Mate 10 Pro zatopí konkurenci

Huawei představil v Mnichově nový špičkový smartphone Mate 10. Překvapí hned v několika ohledech. Stejně jako nové iPhony má neuroprocesor, který se sám učí,...  celý článek

iPhone 8 zakusil i klasickou ohybovou zkoušku. A uspěl, k nevratným deformacím...
iPhone 8 bodoval v crashtestech. Youtuber jej neohnul

Ve vodách chytrých telefonů známý youtuber Zachary Nelson prověřil sérií zatěžkávacích testů zbrusu nový iPhone 8. Telefonu uštědřil nespočet škrábanců,...  celý článek

Další z rubriky

Essential PH-1
Prostě se tam nevejde. Sluchátka se budou připojovat jinak

Některé funkce u nových smartphonů přibývají, ale některé musí zmizet. Do už tak napěchovaných moderních smartphonů se zkrátka všechno nevejde.  celý článek

Google koupil Apple za 9 miliard dolarů?
Svět se nestačil divit. Google koupil Apple, psaly burzovní zprávy

O menší šok na burze se postaral známý akciový index světa, Dow Jones. Omylem totiž vydal falešnou zprávu, že firma Google koupila za směšných 9 miliard dolarů...  celý článek

Nahradí otisky prstů skener obličeje?
Měla to být největší inovace roku, ale nezvládl ji ani Apple

Dlouhé měsíce se o ní mluvilo, měl ji mít Samsung S8, pak to měla být klíčová vlastnost nového iPhonu. Jestliže výrobci už umí displeje zahnout a roztáhnout...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.