Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Programování pro PalmOS počítače krok za krokem (56)

aktualizováno 
V tomto dílu si uvedeme několik funkcí, které budeme používat pro zpracování příkazů menu na kartě Editace.

4.25. Funkce pro ovládání schránky

Operační systém PalmOS obsahuje podporu schránky pro přenos textu mezi jednotlivými aplikacemi. Text v políčku můžeme označit tažením pera po displeji. Po označení části textu jej můžeme vyříznout nebo zkopírovat do schránky. Text ve schránce zůstává až do doby, kdy do schránky vložíme text jiný, tedy i po skončení naší aplikace.

void FldUndo(FieldType* políčko)

Vrátí zpět poslední operaci v políčku.

Vstupní parametry
  • políčko - ukazatel na datovou strukturu s daty políčka

Funkce FldUndo() vrátí zpět poslední změnu, kterou jsme v políčku udělali. Tato funkce je schopna vrátit zpět vložení nebo vymazání znaku, vložení textu ze schránky i vymazání části textu políčka.

void FldCut(FieldType* políčko)

Vyřízne označený text a vloží jej do schránky.

Vstupní parametry
  • políčko - ukazatel na datovou strukturu s daty políčka

Funkce FldCut() nejprve zkopíruje označený text v políčku do schránky, poté jej vymaže z políčka. Nastaví příznak špinavého políčka. Pokud nebyl žádný text označen nebo pokud není políčko možno měnit, funkce krátce pípne.

void FldCopy(FieldType* políčko)

Zkopíruje označený text do schránky.

Vstupní parametry
  • políčko - ukazatel na datovou strukturu s daty políčka

Funkce FldCopy() zkopíruje označený text do schránky. Pokud nebyl označen žádný text, funkce signalizuje neúspěch krátkým pípnutím.

void FldPaste(FieldType* políčko)

Vloží text ze schránky na pozici kursoru do políčka.

Vstupní parametry
  • políčko - ukazatel na datovou strukturu s daty políčka

Poslední ze systémových funkcí pro práci se schránkou je funkce FldPaste(). Tato funkce vloží text, který je ve schránce, na pozici kursoru v políčku. Byl-li v políčku nějaký text označen, bude vloženým textem přepsán. I tato funkce nastaví příznak špinavého políčka.

Předchozí funkce, pracující se schránkou, používaly jediný parametr: ukazatel na data políčka. Vkládaný i kopírovaný text je přímo převzat z políčka. Pokud chceme vložit do schránky nějaký text programově, musíme použít funkci ClipboardAddItem(), které jako první parametr předáme hodnotu clipboardText.

void ClipboardAddItem(ClipboardFormatType formát, void *data, UInt16 délka)

Vloží data (například text) do schránky.

Vstupní parametry
  • formát - konstanta označující typ dat, která do schránky chceme vložit. Pro vložení textu musí mít tento parametr hodnotu clipboardText.
  • data - ukazatel na text, který si přejeme do schránky vložit
  • délka - počet znaků textu, který si přejeme do schránky vložit (bez ukončujícího znaku '\0')

Funkce ClipboardAddItem() může do schránky vložit nejen text, ale například i obrázek nebo nastavení barvy. Každému objektu, který je uložen ve schránce, odpovídá jiná hodnota parametru formát a schránka může obsahovat právě jeden záznam od každého typu. V této knize budeme schránku používat pouze pro přenos textu mezi aplikacemi (parametr formát bude mít vždy hodnotu clipboardText).

4.26. Ovládání výběru textu v políčku

Tažením pera po textu políčka může uživatel označit část textu v políčku. Označený text je zobrazen inverzně a může být vložen do schránky nebo vymazán. Označit text v políčku je však možno i programově - funkcí FldSetSelection().

void FldSetSelection(FieldType* políčko, UInt16 začátek, UInt16 konec)

Označí (invertuje) text v políčku.

Vstupní parametry
  • políčko - ukazatel na datovou strukturu políčka
  • začátek - pozice prvního označeného znaku (první znak v políčku má pozici 0)
  • konec - pozice následující po posledním označeném znaku v políčku

Chceme-li označení textu v políčku zrušit, zavoláme funkci FldSetSelection() se stejnými parametry začátek i konec. V takovém případě (například po zavolání FldSetSelection (políčko, 0, 0)) je výběr v políčku zrušen. Chceme-li označit druhý a třetí znak v políčku, zavoláme funkci FldSetSelection (políčko, 1, 3)

void FldGetSelection(const FieldType* políčko, UInt16* začátek, UInt16* konec)

Vrátí index prvního a posledního znaku označeného textu v políčku.

Vstupní parametry
  • políčko - ukazatel na datovou strukturu políčka
Výstupní parametry
  • začátek - pozice prvního označeného znaku
  • konec - pozice následující po posledním označeném znaku v políčku

Pokud jsou hodnoty začátek a konec, které vrátí funkce FldGetSelection(), stejné, nebyl v políčku označen žádný text. Pokud uživatel označí první dva znaky v políčku, má parametr začátek po volání funkce FldGetSelection() hodnotu 0 a parametr konec hodnotu 2.


Příště si dokončíme popis několika funkcí, které použijeme při zpracování příkazů na kartě Editace.





Nejčtenější

Navigace testuje majáky v pražskému tunelu
Mobil se neztratí ani v tunelu Blanka. Zkusili jsme testovací majáky Waze

Populární navigační aplikace Waze se v Praze možná dočká příjemného vylepšení. V tunelu, kde není dostupný signál z navigačních satelitů GPS, se bude...  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

Vedoucímu hotelové služby explodoval v kapse košile Samsung Galaxy Grand Duos.
V kapse košile ucítil teplo, krátce poté jeho samsung explodoval

Nepříjemné chvilky zažil o poslední zářijové sobotě 47letý hotelový provozní Yulianto, v náprsní kapse jeho košile mu totiž explodoval telefon Samsung Galaxy...  celý článek

Nové ovládací centrum umožňuje přidávat další funkce.
Nový Android má extrémně málo smartphonů. U Applu je to úplně jinak

Díky tomu, že Apple si sám vyvíjí software i hardware, je aktualizace iPhonů a iPadů velmi snadná. Naopak Android má roztříštěnou základnu přístrojů od tisíců...  celý článek

Další z rubriky

Netradiční fotoaplikace Gudak vás donutí nad fotkami zase přemýšlet
Za 23 korun vám aplikace fotku z iPhonu ukáže až za tři dny

Vnímání fotografie se za posledních pár let výrazně změnilo. Díky záznamovým médiím již totiž nemusíme přemýšlet nad každým snímkem jako kdysi. Doby, kdy se...  celý článek

Ilustrační snímek
Nikam nevolali, přesto mají platit tisíce. Oškubala je „astro aplikace“

Tváří se jako rozšíření oblíbené mobilní hry, ve skutečnosti však ukrývá škodlivý kód. Ten bez vědomí uživatele uskutečňuje hovory na audiotexové linky, které...  celý článek

Simulovaná dopravní nehoda jako praktická ukázka fungování mobilní aplikace...
Záchranku volejte přes aplikaci. Pomoc je rychlejší než při volání na 155

„Záchranná služba, tísňová linka, dobrý den,“ ohlašuje se operátorka volajícímu, který se stal svědkem dopravní nehody. Obratem jej žádá o upřesnění místa,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.