Podíly výrobců smartphonů v Číně a na Tchaj-wanu ve čtvrtém čtvrtletím 2013

Podíly výrobců smartphonů v Číně a na Tchaj-wanu ve čtvrtém čtvrtletím 2013 | foto: Engadget

Samsung je v Číně jedničkou, HTC na domácím trhu až trojkou

  • 4
Čínský trh se smartphony je obrovský a stále nenasycený. Řada vyspělých trhů už stagnuje, a tak je pro výrobce rozvíjející se trh klíčem k úspěchu.

Domácí čínští výrobci smartphonů se stále musí sklonit před Samsungem. Ten byl jedničkou čínského trhu i v loňském čtvrtém čtvrtletí. Podíl Samsung však není tak velký, patřilo mu "pouze" 19 procent trhu. Podle agentury NPD Group měl Samsung za stejné období větší podíl například ve Spojených státech, a to 26 procent.

Domácí výrobci za Samsungem příliš nezaostávají. Ambiciózní Lenovo, které před nedávnem koupilo od Googlu mobilní divizi Motoroly, mělo v Číně podíl 13 procent trhu. Právě v Číně dříve velmi úspěšná Motorola by mohla Lenovu pomoci Samsung v budoucnu porazit.

U nás téměř neznámá značka Coolpad získala ve čtvrtém čtvrtletí 11 procent trhu. Pořadí na prvních třech příčkách se oproti předloňskému poslednímu kvartálu nezměnilo. I v našich končinách aktivní Huawei skončil čtvrtý a připsal si 10 procent trhu. Z pětky nejprodávanějších značek vypadlo ZTE. To nahradil Apple, který si polepšil díky uvedení nových modelů 5s a 5c a získal sedmiprocentní podíl na čínském trhu.

Zajímavé je také pořadí výrobců smartphonů na Tchaj-wanu. Ten je sice několikanásobně menší a méně důležitý než ten čínský, je ale domovem kdysi slavné značky, která v poslední době prožívá úpadek. To čísla z Tchaj-wanu jen dokazují.

Kdo čeká, že na domácím trhu bude kralovat HTC, ten bude překvapen. Jedničkou tchajwanského trhu ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku byl Apple, kterému patřil značný podíl 30 procent. Až druhý byl Samsung s podílem 26 procent.

Na Tchaj-wanu bylo úspěšné i třetí Sony s podílem 16 procent trhu. Současnou krizi dříve tak slavné značky dokazuje, že domácí HTC skončilo až čtvrté s podílem jen 13 procent. Zajímavý je také úspěch čínského Xiaomi, který si na Tchaj-wanu získal tři procenta trhu.

Výsledky prodejů smartphonů na čínském a tchajwanském trhu podle analytické společnosti IDC zveřejnil server Engadget.