Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samsung je v Číně jedničkou, HTC na domácím trhu až trojkou

aktualizováno 
Čínský trh se smartphony je obrovský a stále nenasycený. Řada vyspělých trhů už stagnuje, a tak je pro výrobce rozvíjející se trh klíčem k úspěchu.

Podíly výrobců smartphonů v Číně a na Tchaj-wanu ve čtvrtém čtvrtletím 2013 | foto: Engadget

Domácí čínští výrobci smartphonů se stále musí sklonit před Samsungem. Ten byl jedničkou čínského trhu i v loňském čtvrtém čtvrtletí. Podíl Samsung však není tak velký, patřilo mu "pouze" 19 procent trhu. Podle agentury NPD Group měl Samsung za stejné období větší podíl například ve Spojených státech, a to 26 procent.

Domácí výrobci za Samsungem příliš nezaostávají. Ambiciózní Lenovo, které před nedávnem koupilo od Googlu mobilní divizi Motoroly, mělo v Číně podíl 13 procent trhu. Právě v Číně dříve velmi úspěšná Motorola by mohla Lenovu pomoci Samsung v budoucnu porazit.

U nás téměř neznámá značka Coolpad získala ve čtvrtém čtvrtletí 11 procent trhu. Pořadí na prvních třech příčkách se oproti předloňskému poslednímu kvartálu nezměnilo. I v našich končinách aktivní Huawei skončil čtvrtý a připsal si 10 procent trhu. Z pětky nejprodávanějších značek vypadlo ZTE. To nahradil Apple, který si polepšil díky uvedení nových modelů 5s a 5c a získal sedmiprocentní podíl na čínském trhu.

Zajímavé je také pořadí výrobců smartphonů na Tchaj-wanu. Ten je sice několikanásobně menší a méně důležitý než ten čínský, je ale domovem kdysi slavné značky, která v poslední době prožívá úpadek. To čísla z Tchaj-wanu jen dokazují.

Kdo čeká, že na domácím trhu bude kralovat HTC, ten bude překvapen. Jedničkou tchajwanského trhu ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku byl Apple, kterému patřil značný podíl 30 procent. Až druhý byl Samsung s podílem 26 procent.

Na Tchaj-wanu bylo úspěšné i třetí Sony s podílem 16 procent trhu. Současnou krizi dříve tak slavné značky dokazuje, že domácí HTC skončilo až čtvrté s podílem jen 13 procent. Zajímavý je také úspěch čínského Xiaomi, který si na Tchaj-wanu získal tři procenta trhu.

Výsledky prodejů smartphonů na čínském a tchajwanském trhu podle analytické společnosti IDC zveřejnil server Engadget.

Autor:



Nejčtenější

Berte, dokud je. Mobil pro fajnšmekry po neúspěchu drasticky zlevnil

Essential PH-1

Keramické tělo, jeden z nejmodernějších procesorů, 128 GB vnitřní paměti a velký displej s tenkými rámečky a...

Zakázali reklamu s mobilem ve vodě. Spadl tam šikovně, hájí se výrobce

Zakázaná reklama na HTC U11

Ve Velké Británii zakázali reklamu na špičkové HTC U11 na základě pochybného zacházení s mobilem, se kterým...



Huawei P20 Pro má funkci, kterou výrobce tají. Je to záhada

Huawei P20 Pro premiéra

Jak ukázala rozborka nejnovějšího top modelu Huaweie P20 Pro, telefon má optickou stabilizaci u všech tří fotoaparátů....

Konkurenci poprvé ukazuje záda, Huawei P20 Pro je nejlepší smartphone

Huawei P20 Pro

Čínský Huawei si dal letos na nových modelech řady P20 opravdu záležet. Model P20 Pro chce být tím nejlepším...

Američtí teenageři se mohou z iPhonů zbláznit. A zájem roste

iPhone 8 Plus v Drážďanech

Ve Spojených státech je mezi mladými uživateli smartphonů enormní zájem o iPhony - v současnosti je vlastní 82 procent...

Další z rubriky

Který mobil bude mít jako první skládací displej? Bude to přetahovaná

Podle IHS Technology přijdou smartphony se skládacím displejem přibližně za rok.

Do závodu o první telefon se skládacím displejem se pravděpodobně zapojí firma Huawei. Ta chce předehnat Samsung, který...

Xiaomi má levné chytré hodinky s obrovskou výdrží

Xiaomi Amazfit Bip

V době, kdy jsou chytré hodinky na ústupu a dominantní postavení má Apple se svými Watch, je těžké se prosadit. Výrobce...

Nové Apple Watch budou mít větší displej a podrobnější sledování zdraví

Apple Watch Series 3 je možné koupit i ve verzí s LTE modemem

Letos Apple představí už čtvrtou generaci svých hodinek. Series 4, jak se bude nová verze jmenovat, má přijít na trh...



Najdete na iDNES.cz