Přestože Apple loni na podzim ve dvou vlnách uvedl hned tři nové iPhony (8, 8 Plus a X), podíl iOS na pěti největších evropských trzích, tedy v Německu, Francii, Velké Británii, Španělsku a Itálii, ve tříměsíčním období (září až listopad) meziročně poklesl o 0,6 procenta na výsledných 23,9 %.
Výborně si Apple v tomto údobí vedl ve Velké Británii, kde s podílem 49,4 procenta dosáhl nejlepšího výsledku za poslední tři roky a snadno tak v prodejích předčil Samsung. iPhone X byl v tomto regionu bestsellerem s výrazným 14,4procentním podílem, a to navzdory vysoké ceně začínající na 999 librách (na téměř 29 tisících korunách).
Vánočním nákupům vévodil iPhone X, Apple rozdrtil konkurenci |
Ve sledovaném časovém intervalu iOS oslabil také na území USA, a to značně výrazněji. O 3,8 procenta slabší výsledek znamenal celkový 39,8procentní podíl na trhu. Přestože prodeje iPhonu X nedosáhly odbytu dvou levnějších iPhonů (8 a 8 Plus), byly třemi nejprodávanějšími smartphony na americkém trhu právě loňské iPhony. Nejúspěšnějším modelem Samsungu byl Galaxy S8, stačil ovšem až na šestou příčku.
Naproti tomu v Číně Apple posílil o 4,6 procenta, což mu z celkového podílu stačilo na bezmála čtvrtinový tržní podíl. Ve velkých městech byl iPhone X nejprodávanějším smartphonem, v listopadu uzmul šestiprocentní díl trhu v regionu.
Autoři průzkumu vyzdvihují zajímavou skutečnost - zatímco v Evropě a USA se kupující iPhonu X rekrutují převážně z uživatelů starších iPhonů, tak v Číně velký objem prodejů uskutečnili dosavadní zákazníci Huaweie, Samsungu a Xiaomi, kteří nové iPhony vyhodnotili jako lepší smartphony navzdory výrazně vyšším cenám. Dominik Sunnebo ze společnosti Kantar Worldpanel označuje poptávku po nejdražším iPhonu v Číně vzhledem k oblibě levných přístrojů v tomto regionu za ohromující.
Bestsellerem byl iPhone X ve tříměsíčním období zakončeným listopadem také v Japonsku. Získal tam 18,2procentní podíl a hned v těsném závěsu jej s více než 17 procenty následoval iPhone 8.