V Japonsku po letech stouply prodeje obyčejných mobilů

V Japonsku po letech stouply prodeje obyčejných mobilů | foto: Profimedia.cz

Přejedli se smartphonů a vracejí se k obyčejným mobilům

  • 182
V Japonsku se v loňském roce odehrál zajímavý trend. Prodej smartphonů klesal a naopak po dlouhých letech se zvýšil prodej obyčejných mobilů. Tamní produkce je ale dost odlišná od toho, co si aktuálně pod hloupým telefonem představujeme v Evropě.

Už dva roky v Japonsku klesají prodeje smartphonů a loni naopak poprvé po mnoha letech meziročně stoupl prodej obyčejných mobilů. Loni se v Japonsku prodalo 27,7 milionu smartphonů a 10,5 milionu obyčejných mobilů.

Podle agentury Reuters, která statistiku analytické společnosti MM Research Institute zveřejnila, jsou důvodem změny zájmu japonských zákazníků poměrně vysoké náklady na telekomunikační služby na tamním trhu. Tamní tarify jsou z našeho pohledu dost komplikované a jejich součástí jsou příplatky za nejrůznější služby.

Potvrzuje to japonské ministerstvo telekomunikací. Poplatky za různé služby při používáni smartphonů jsou podle něj v Japonsku nejvyšší na světě. Kdežto za používáni obyčejných mobilů pro změnu nejnižší.

Poprvé po sedmi letech se v Japonsku zvedají prodeje obyčejných rozevíracích telefonů, tedy takzvaných véček. Prodeje obyčejných vzrostly o 5,7 procenta na 10,58 milionu. S nástupem smartphonů se přitom obyčejná „véčka“ na rozvinutých trzích téměř přestala prodávat. Naopak v Japonsku se v podstatě nic jiného než véčka v segmentu obyčejných mobilů neprodává.

Naopak prodeje smartphonů v zemi vycházejícího slunce klesají. A to už druhý rok po sobě. Prodeje smartphonů v Japonsku loni klesly o 5,3 procenta na 27,7 milionu.

Tradiční japonští výrobci jako Panasonic nebo NEC s výrobou chytrých telefonů přestali, jelikož nedokázali konkurovat jedničce tamního trhu se smartphony Applu nebo například Samsungu. Nadále ale produkují obyčejné mobily pro domácí trh.

,