Společnost Gartner dále uvedla, že tržní podíl největšího světového výrobce mobilů Nokia se v prvním čtvrtletí prudce snížil kvůli slabému designu jeho výrobků, nedostatku nových modelů a nepříliš pevným vztahům s mobilními operátory. Podíl finské firmy na celosvětovém prodeji klesl na 28,9 procenta ze 34,6 procenta před rokem.
Podíl americké společnosti Motorola podle zprávy naopak vzrostl na 16,4 procenta z předchozích 14,7 procenta. Jihokorejský Samsung Electronics si polepšil na 12,5 procenta z 10,8 procenta. Výrazné změny nastaly v Evropě, kde Nokia u tržního podílu přišla o deset procentních bodů.
Pokles celkového tržního podílu Nokie představuje prudké zhoršení ve srovnání s 38 procenty, jichž firma podle svých údajů dosáhla v celém loňském roce. Výsledek navíc vzdaluje Nokii od cíle zvýšit podíl na 40 procent. Firma sice připustila, že v prvním čtvrtletí ztrácela, svůj tržní podíl však odhadla na 35 procent.
Gartner sleduje dodávky konečným spotřebitelům. Ty jsou považovány za nejlepší ukazatel skutečné poptávky. Zprávy výrobců obvykle sledují dodávky distributorům, které se od skutečné poptávky mohou výrazně lišit.
Nokia podle firmy Gartner ztrácela v prvním čtvrtletí tržní podíl ve prospěch všech šesti největších rivalů. Její celkový prodej se sice díky silné poptávce zvýšil, tempo jeho růstu však zaostalo za konkurencí, napsala agentura Reuters.