Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Povinné přesměrování u Paegase - den prvý

aktualizováno 
RadioMobil aktivoval všem svým zákazníkům přesměrování na záznamník a potázal se s lavinou záporných reakcí.

Včerejšek byl celý ve znamení vzrušených diskusí a debat nad povinným přesměrováním na záznamník v síti Paegas. Názory vyslovené v našem diskusním fóru se poměrně hodně shodovaly - většině lidí povinné přesměrování bytostně vadilo buďto z důvodů vnucované nutnosti, nebo z důvodů praktických. Včera byl první pracovní den, kdy jsme také mohli kontaktovat oficiální zástupce společnosti.

Celá příhoda s povinným přesměrováním se zakládá na poměrně logické úvaze RadioMobilu - patrně dost zákazníků neumí přesměrovat záznamník a službu by přesto využila. Záznamník jim tedy bude aktivován automaticky a bez možnosti vypojení - možno bude změnit pouze některé parametry přesměrování.

Smůla ovšem je, že cesta do pekla bývá s oblibou dlážděna bohulibými skutky. Nápad nastavit přesměrování na tvrdo opravdu nebyl nejšťastnější - situace se dala vyřešit mnohem elegantněji tím, že by se přesměrování nastavilo všem, kdo by žádné přesměrování nastaveno neměli a poslala by se jim SMS zpráva. Komu by se to nelíbilo, ten by si to přenastavil, komu by se to líbilo, ten by to nechal a ušetřily by se litry zlé krve. Při aktivaci by každý zákazník dostal lísteček, že to má přesměrováno, případné odpojení nechť si laskavě nastuduje v manuálu.

RadioMobil argumentuje zajímavým faktem: záznamník je v ČR využíván procentuálně méně, než v zahraničí. Berme to takto: já mám mobilní telefon proto, aby se mi lidé dovolali. Nemám zájem na tom, aby se v případě, že jsem na chvilku vyšel z pokryté oblasti (asi mi to nevěříte, ale Praha nemá ani u ET ani u Paegase 100% pokrytí!) nebo telefon na jednání vypnul, poslouchal vzkazy lidí, kteří se mnou potřebovali mluvit. Princip je prostý - ti lidé potřebují mluvit se mnou, nikoliv se záznamníkem, ten jim nepomůže. Takže pokud něco důležitého potřebují, zavolají znovu. A podobně na tom je mnoho dalších lidí - lidé si volají na mobily proto, aby mluvili se živým člověkem, nikoliv tupým záznamníkem nebo sekretářkou ve firmě.

Zjišťoval jsem situaci, jaká je u německé D2-Privat. Vysoké procento hovorů na záznamník je ukončeno vzkazem - udává se více než 60 procent. Zajímalo by mne, jaký je poměr dovolání se na záznamník vůči zanechání vzkazu v sítích EuroTel a Paegas - odhadl bych jej hodně pod třicet procent. A tady je zakopaný pes - právě toto číslo bylo potřeba vzít v potaz při aplikaci řešení, které RadioMobil nastolil.

Nepříjemností sítí GSM EuroTel Global i Paegas je oproti NMT také skutečnost, že EuroTel NMT Classic oznámí, že přesměrovává hovor na záznamník, takže máte čas zavěsit - GSM sítě u nás ihned přepojují na záznamník. Také neexistují první vteřiny zdarma, jak tomu bývá často v zahraničí.

A právě proto byl ten poprask. Šlo o peníze nás (hlasová schránka je za 2,5 - 3 Kč za minutu) i našich přátel a obchodních partnerů - z pevné linky je to za 10 Kč/minuta. Hlasová schránka RadioMobilu již tak trpí neduhem rozvláčnosti - například nechápu, proč po mém předmluveném vzkazu na hlasové schránce ještě musí Paegasí automatdáma vykřikovat "Po zaznění tónu zanechte vzkaz.... blabla" - to jsem tam před chvílí namluvil já, tak to tam snad není třeba znovu opakovat. Otázkou samozřejmě je, zda jde o tahání peněz z kapsy volajícího, nebo lenost dočíst konfigurační manuál od hlasové schránky, nebo o jiný, převážně mystický důvod.

RadioMobil situaci vyřešil zdárným obchvatem - komu se přesměrování na hlasovou schránku nelíbí, ten nechť si zavolá na 4603 a zažádá si o uvedení do původního stavu. Operátoři infolinky byli již údajně informováni o tom, že jsou povinni zrušit pevné nastavení všem klientům, kteří o to požádají.

Smutná pravda je jedna - RadioMobil měl smůlu v podobě existence internetu a Mobil serveru. Celá akce by totiž za normálních podmínek proběhla bez povšimnutí, pro denní tisk typu Mladá fronta či Právo to není žádný šlágr a pro specializované měsíčníky by to již byla stará epizodka nehodná zaznamenání. Pro internetový zpravodaj ze světa telekomunikací je to titulní zpráva dne, před níž bledne i obligátní výpadek analogové ústředny SPT Telecom v Praze. A to je ta smůla - tisíce lidí si přečetli zprávu, nad kterou se zamysleli a která by se jim jinak na oči nedostala. Není toto právě jedno z kouzel internetu?

Ostře reagovala i konference o GSM, nejpikantnější bylo, když kdosi (podle mne nakrknutý operátor infolinky) do konference nahlásil telefonní číslo "vynálezce" této služby zákazníkům - pro děkovné telefonáty případně pro možnost nastavit na toto číslo přesměrování hovorů. Doporučuji projít on-line archiv konference u nás na serveru.

Relevantní články:

Vyjádřete svůj názor na tuto novinku v našem diskusním fóru - Pevné přesměrování na záznamník u Paegase? - líbí se vám to, považujete to za praktické, nebo se vám to naopak nelíbí?

Autor:


Témata: Obchvat


Nejčtenější

Huawei Mate 10 Pro
Tak nízkou cenu nikdo nečekal. Huawei Mate 10 Pro zatopí konkurenci

Huawei představil v Mnichově nový špičkový smartphone Mate 10. Překvapí hned v několika ohledech. Stejně jako nové iPhony má neuroprocesor, který se sám učí,...  celý článek

iPhone 8 zakusil i klasickou ohybovou zkoušku. A uspěl, k nevratným deformacím...
iPhone 8 bodoval v crashtestech. Youtuber jej neohnul

Ve vodách chytrých telefonů známý youtuber Zachary Nelson prověřil sérií zatěžkávacích testů zbrusu nový iPhone 8. Telefonu uštědřil nespočet škrábanců,...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobile

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

Xiaomi Mi 6
Tato lahůdka mezi výkonnými smartphony stojí 12 tisíc, má to ale háček

Na českém trhu se objevil zajímavý supersmartphone od čínského Xiaomi. Za 12 tisíc nabídne bohatou výbavu, která se dá srovnat s nejvýkonnějšími telefony...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Blíží se další regulace. Volání do zahraničí je moc drahé

Chcete-li v současnosti ušetřit za volání po EU, pak musíte vycestovat za hranice. Z telefonu přihlášeného do sítě operátora sousedního státu totiž oproti...  celý článek

Nové logo UPC
UPC zvyšuje rychlost na 500 Mbit/s, mění i svou image

Kabelová firma UPC zvýší maximální rychlost připojení k internetu ve své síti na 500 Mbit/s. Dosud bylo maximum o 100 Mbit/s nižší. Průměrná rychlost v síti...  celý článek

Ilustrační snímek
Zkontrolujte účet od operátora, na reklamaci roamingu jsou dva měsíce

Od 15. června nesmí operátoři při využití mobilních služeb v členském státě EU účtovat žádný příplatek k domácím sazbám. Český telekomunikační úřad proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.