Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Portálem App Store „proteče“ každý měsíc tři a půl miliardy korun

aktualizováno 
Dvě stě milionů amerických dolarů, tedy přes tři a půl miliardy korun. Tato suma vyjadřuje cenu aplikací, které se prodají přes brány aplikačního portálu App Store. Konkurenční Android Market naproti tomu vykazuje zlomkový obrat. Vyplývá to ze zprávy společnosti AdMob, která se zabývá mobilní reklamou.

App Store je výjimečně úspěšným projektem. | foto: larryfire.files.wordpress.com

Úspěch projektu App Store je obrovský, což ostatně dokazuje celkových 1,5 miliardy stažených (a koupených) aplikací prostřednictvím tohoto portálu.

Model, který americká společnost po úspěchu iPhonu, svého premiérového počinu v oblasti mobilních telefonů, představila, je přitom geniálně jednoduchý. Uživatelé, kteří lační po nových hrách a aplikacích, jež mohou telefonu dodat nové, více či méně užitečné vlastnosti, po nich nemusejí zdlouhavě pátrat na internetu – stačí na springboardu (plocha iPhonu se zástupci programů) najít ikonu s označením "app store" a hledání, stahování případně nákup aplikací může začít.

App Store začal téměř bleskově vykazovat zisky a účty Applu i šikovných vývojářů se začaly utěšeně plnit penězi. Dnes, více než rok od startu App Store, jsou v provozu další podobné portály pro jiné mobilní platformy – Market pro uživatele telefonů s Google Android a Storefront pro příznivce rodinky BlackBerry. Kromě chystaného Marketplace od Microsoftu se v tomto roce roztrhl pytel s dalšími podobnými projekty – vlastní obchod chystá Palm a nezahálí ani korejský Samsung.

Komerčnímu úspěchu App Store se ale pravděpodobně ani jeden z konkurenčních projektů nevyrovná. Společnost AdMob, která sleduje chování uživatelů prostřednictvím reklamy, zveřejnila zajímavé výsledky svého průzkumu mapujícího aktivity uživatelů iPhonu a Googlu Android na elektronických portálech.

  Počet uživatelů [mil.]  % uživatelů, kteří nakupují aplikace Průměrné měsíční výdaje za aplikace [USD]

Měsíční obrat App Store/Marketu [mil. USD]

 Android  3  19 %  8,63  5
 iPhone  26,4  50 %  9,49  125
 iPod touch  18,6  40 %  9,79  73

Čísla v tabulce jasně ukazují, že celá polovina z více než 26 milionů vlastníků iPhonu v USA utratí za nové aplikace v telefonu takřka 10 dolarů měsíčně. Téměř shodnou sumu měsíčně investuje do obměny softwarové výbavy celých 40 % majitelů přehrávače iPod touch. To v přepočtu na území USA představuje téměř 7,5 milionu iPodů. Po vynásobení podílů a průměrných měsíčních výdajů za aplikace dostaneme v úvodu zmíněných takřka 200 milionů dolarů, ze kterých přímo Applu připadne 30 %, tedy asi 66 milionů dolarů. Android Marketem naproti tomu "proteče" jen zlomek – a sice 5 milionů dolarů.

Graf2


Další graf ukazuje, že zatímco průměrný americký iPhone je měsíčně obohacen o 10 aplikací, přívrženci iPod touch jsou ještě větší stahovači a svůj přehrávač každých třicet dnů zatíží zhruba 19 novými programy.

Graf1

Není překvapením, že drtivou většinu tvoří bezplatné počiny, těch komerčních je totiž v obou případech mezi dvěma a třemi. V případě Androidu je poměr stažených bezplatných a komerčních aplikací podobný – 1 : 8.
Používáním stažených aplikací tráví polovina uživatelů iPhonů a Androidů průměrně půl hodiny denně. Rovná čtvrtina je ještě aktivnější a stejnou činností se baví každý den dvě hodiny.

Graf3

Důležitou otázku průzkumu rovněž bylo, jak uživatelé nové aplikace najdou. Zhruba dvě třetiny uživatelů napříč oběma platformami se řídí žebříčky oblíbených aplikací přímo v App Store, respektive Android Marketu. Asi polovina pak k vyhledávání využívá členění programů do kategorií, třetina pak dá na doporučení přátel.





Nejčtenější

ZTE Axon M
Výjimečný rozevírací smartphone je tu, ale konstrukce je zvláštní

Na rozkládací smartphony s ohebnými displeji se čeká už nějaký ten pátek. Nové ZTE Axon M sice přináší rozevírací koncepci, ovšem ohebný displej nemá. To...  celý článek

iPhone 8 zakusil i klasickou ohybovou zkoušku. A uspěl, k nevratným deformacím...
iPhone 8 bodoval v crashtestech. Youtuber jej neohnul

Ve vodách chytrých telefonů známý youtuber Zachary Nelson prověřil sérií zatěžkávacích testů zbrusu nový iPhone 8. Telefonu uštědřil nespočet škrábanců,...  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Tak nízkou cenu nikdo nečekal. Huawei Mate 10 Pro zatopí konkurenci

Huawei představil v Mnichově nový špičkový smartphone Mate 10. Překvapí hned v několika ohledech. Stejně jako nové iPhony má neuroprocesor, který se sám učí,...  celý článek

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Další z rubriky

iPhone X spolu s dvojicí již prodávaných „osmiček“
Možná je předražený, ale zákazníkům extrémní cena iPhonu X nevadí

iPhone X půjde do prodeje až v listopadu a právě on je důvodem slabšího zájmu o již prodávané nové modely 8. Podle průzkumu společnosti RBC Capital Markets...  celý článek

iPhone 8 Plus
Prodeje iPhonů 8 byly poloviční než loni. Čeká se na iPhone X

Na nový iPhone 8, který se na některých trzích začal prodávat už 22. září, se fronty netvořily. Přesto mají být prodeje uspokojivé. A především, Apple má v...  celý článek

Analytici z IHS Markit rozebrali a nacenili komponenty nových iPhonů. Nejdražší...
Sestavení iPhonu 8 stojí Apple 163 korun, součástky pak 6,5 tisíce

Analytici společnosti IHS Markit si vzali do parády tandem nových iPhonů. Oba rozebrali, identifikovali jednotlivé komponenty a nacenili je. Při srovnání s...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
FINANČNÍ ÚČETNÍ s AJ

Grafton Recruitment Praha
Kraj Vysočina
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.