Polovina uživatelů chce přenesením čísla ušetřit

O přechodu k jinému mobilnímu operátorovi během následujícího čtvrtletí, tedy po zavedení přenositelnosti mobilních čísel, uvažuje dvanáct procent uživatelů. To se příliš neliší od běžné roční migrace zákazníků, která se dosud pohybovala kolem deseti procent.

Vyplývá to z průzkumu agentury Synovate z konce minulého roku. O zavedení přenositelnosti mobilních čísel v současnosti vědí zhruba dvě třetiny uživatelů. 

Dopad zavedení přenositelnosti na operátory může být podle průzkumu různý. Celkem patnáct procent z dotazovaných uživatelů T-Mobile uvedlo, že zamýšlí změnit operátora během následujících tří měsíců, u Eurotelu to bylo jedenáct procent a u Oskara Vodafone devět procent.

Uživatelé Eurotelu a T-Mobile mají sklon přecházet k Oskarovi spíše než ke druhému velkému operátorovi. Uživatelé Oskara se pak přibližně nastejno přiklánějí k jednomu či druhému z operátorů.  - více zde...

Přestože důvodů, vedoucích ke změně operátora, je více, hlavním motivem je cena. Přibližně 56 procent respondentů výslovně uvedlo, že změnou chtějí ušetřit.

Dalších devatenáct procent si přeje mít stejného operátora jako přátelé nebo rodina, což také většinou znamená úsporu nákladů. Celkem dvě pětiny uživatelů by zůstalo u stávajícího provozovatele, kdyby jim nabídl lepší ceny. 

 trojka univerzal

Jste připraveni na přenos čísla? Nevažte se, odvažte se

Přenositelnost mobilních čísel začne v České republice fungovat od patnáctého ledna příštího roku. Co víme o přenositelnosti čísel? Přečtěte si náš speciál o přenositelnosti.

Napište nám své zkušenosti s přenášením čísla. Rádi vám pomůžeme s řešením problémů, na které přitom narazíte.