Není prodejce jako prodejce (ilustrační foto)

Není prodejce jako prodejce (ilustrační foto)

Podomní prodejci operátora U:fon se vydávají za pracovníky Telefóniky O2

  • 89
Telefónica O2 varuje své zákazníky před nekalými praktikami ze strany podomních prodejců. V poslední době se na společnost obrátilo značné množství zákazníků, kteří si stěžovali na zvláštní metody prodejců telekomunikačních služeb pod značkou U:fon.

Ti se klamavě vydávají za spolupracovníky společnosti Telefónica O2 a pod záminkou vypínání analogového telefonního signálu předkládají zákazníkům k podpisu své smlouvy.

"V uplynulých dnech jsme v této souvislosti zaznamenali podstatný nárůst stížností od zákazníků pevných linek", uvádí Mgr. Václav Zakouřil z O2.

"Podobné pokusy o klamání zákazníků se čas od času objevují, a to zejména při vstupu nových operátorů na trh. Tak je tomu i nyní, kdy se většina stížností týká prodeje služeb společnosti MobilKom," dodal.

Zákazníci se mohou v případě pochybností o totožnosti a úmyslu podomních prodejců obrátit na speciální bezplatnou informační linku 800 130 027.

Nutno podotknout, že pod palbu kritiky se dostávají i dealeři ostatních operátorů. Včera informoval o neetickém chování dealerů společnosti Telefónicy O2 v Rakovníku místní Rakovnický deník. Podobných případů se pak v minulosti odehrálo již několik, včetně diskutabilních smluvních závazků vyplývajících z uzavření smlouvy na dobu určitou mimo běžné obchodní prostory.   

Prodejci "vyměňují analogové linky za digitální"

Podvodní prodejci podle Telefónicy O2 uvádí zákazníky v omyl tvrzením, že jsou zástupci firmy, kterou Telefónica O2 pověřila výměnou analogové telefonní sítě za digitální, což jim údajně zajistí levnější volání.

Na základě klamné informace o vypínání analogových ústředen požadují od zákazníků předložení občanského průkazu a poslední vyúčtování za telekomunikační služby za účelem podpisu nové smlouvy. Poté zákazníkovi předají formulář na zrušení pevné linky s logem společnosti Telefónica O2.

Oběťmi jsou zejména důchodci

Oběťmi se přitom mají stávat zpravidla senioři, kteří již ne vždy chápou všechny souvislosti a složitosti jednotlivých nabídek telekomunikačních služeb a přiměřeně klesá jejich přirozená ostražitost.

Společnost Telefónica O2 proto vyzývá všechny své zákazníky, aby věnovali zvýšenou pozornost tomu, koho pouští do bytu. Každý prodejce služeb Telefónica O2 nebo partnerských firem je vybavený identifikačním průkazem a certifikátem s číslem, jménem a fotografií.

Vyjádření U:fona

"Přímý prodej je jedním z nejefektivnějších prodejních nástrojů, jaký využívá řada firem včetně telefonních operátorů, mimo jiné proto, že provize za prodej je vyplácena teprve po zaktivování služby, a nikoli po podpisu smlouvy. Prodejce tedy nemá žádnou motivaci uvádět klamavé údaje, na jejichž základě by sice byla podepsána smlouva, ale po zjištění pravých skutečností by nedošlo k odběru služby. Přesto má U:fon vlastní etický kodex, který je pro externí prodejce závazný a který je veřejnosti dostupný na stránkách operátora.

Ztotožňujeme se s názorem Telefónicy O2, že jakékoli podvodné praktiky při podomním prodeji jsou naprosto nepřijatelné, a jejich nepřípustnost včetně postihů je i součástí smlouvy se společnostmi, které nám prodejce zprostředkovávají. V případě porušení etického kodexu či jiného prokázaného neprofesionálního jednání spolupráci s daným prodejcem ukončíme. Podle našich dosavadních zkušeností jsou stížnosti na chování prodejců pouze ojedinělé, přesto vyvíjíme značné úsilí na to, aby prodejci postupovali korektně," říká Jana Studničková, mluvčí U:fona.¨


Zákazníci se mohou pro ověření prodejce obrátit také na bezplatnou informační linku 800 130 027, kde jim budou poskytnuty informace, zda návštěvník je skutečným pracovníkem společnosti, zda jeho tvrzení jsou pravdivá, nebo se jedná o podvodníka.