Po přečíslování vyřídill Telecom 8,2 milionů dotazů

Celkem 8,2 milionu informací o přečíslování zatím poskytly infolinky Českého Telecomu od neděle 22. září, kdy se uskutečnila předem ohlášená celorepubliková změna všech čísel telefonních stanic.

Celkem 8,2 milionu informací o přečíslování zatím poskytly infolinky Českého Telecomu od neděle 22. září, kdy se uskutečnila předem ohlášená celorepubliková změna všech čísel telefonních stanic. "Největšímu náporu čelily infolinky v prvních třech dnech po přečíslování," uvedl tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. Jen od neděle 22. do pondělí 30. září infolinky poskytly 3,173 milionu informací.

Kvůli poklesu zájmu o využití infolinek Český Telecom ke konci října zrušil linku 14119, kterou zavedl až po povodních ve snaze posílit informační servis. Na rozdíl od automatického systému na lince 14111 na ní odpovídali přímo operátoři. "Ti na lince 14119 přijali celkem 250 tisíc telefonátů," upřesnil Crha. Pro informace o změnách telefonních čísel je zákazníkům nadále k dispozici služba 14111.

Zájemci mohou využít i standardní linku 1180 - Informace o telefonních číslech, která však podle mluvčího poskytuje informace pouze o aktuálně platných číslech. Na rozdíl od linky 14111 tedy neumožňuje po zadání starého čísla vyhledat nové. "Stále oblíbenější službou linky 1180 je Spojení hovoru na vyhledané číslo," dodal Crha. Služba je v provozu od května 2002 a dosud ji využilo téměř sedm milionů zákazníků.