Systém by v budoucnu mohl být montován do všech vozidel. "Tato nová technologie pomůže řidičům vyvarovat se zbytečných pokut za nepatrné překročení povolené rychlosti a zároveň ušetří lidské životy," uvedl Chris Lines, vedoucí oddělení bezpečnosti londýnského dopravního podniku.
Systém pracuje v režimu upozornění, kdy se při překročení limitu na obrazovce objeví mračící se obličej, nebo v omezujícím režimu, kdy je rychlost automaticky upravena nezávisle na poloze plynového pedálu. Systém přímo neovládá brzdy automobilu, pouze pokud vozidlo vjede do zóny s nižším rychlostním limitem, zpomalí ho na povolenou rychlost.
První automobily vybavené novým systémem by měly vyrazit na silnice letos v létě. Skupina vozidel, včetně jednoho autobusu a jednoho vozidla taxislužby, bude šest měsíců jezdit po Londýně. Během této zkušební doby budou odborníci zkoumat účinnost nového systému. Podle oddělení bezpečnosti může nehodovost klesnout až o deset procent.
Automatický omezovač rychlosti vyvinula dánská firma Technolution a v současné době pokrývá území uvnitř velkého londýnského dálničního okruhu. Vláda však zvažuje, že nechá zmapovat všechny silnice v zemi. V jednání je prý také zakázka londýnské radnice na 300 jednotek ISA v hodnotě 400 000 liber.
Kritici systému jej považují za narušení svobody motoristů, které může ve výsledku bezpečnosti silničního provozu spíše uškodit než pomoci. Paul Biggs z Asociace britských motoristů tvrdí, že řidiči "přestanou dávat pozor". Skutečný přínos systému by měly potvrdit až výsledky zkušebního provozu, které budou zveřejněny příští rok.