Na Invexu vystavoval z významných pevných operátorů jenom Český Telecom; z alternativní čtyřky (Aliatel, Contactel, eTel, GTS) chyběli všichni. Přitom většina návštěvníků očekávala, že právě operátoři pevných sítí budou svádět tuhé marketingové i produktové boje právě o zákazníky z řad domácností. Jenže jiní operátoři než Český Telecom jim nemohou nic nabídnout.
Důvod, proč alternativní operátoři chyběli, je jednoduchý - zajímají se o zákazníky z řad firem; domácí uživatelé je zatím nechávají chladnými. A s firemními klienty jednají obchodní zástupci operátorů po celý rok, takže kvůli tomu nepotřebují investovat miliony korun do výstavních stánků a prezentací.
Ne že by pro alternativní operátory byl problém nabízet domácnostem podobné služby jako Český Telecom. Jenže k tomu potřebují přístup k telefonním linkám v domácnostech. A tyto linky patří právě Českému Telecomu. Jediným rozumným řešením, jak vpustit jiné operátory do bytů a domů, je volba operátora. Podobné služby ovšem budou k dispozici až příští rok...
Rozhodnutí operátorů ignorovat Invex se tak jeví jako velmi rozumné - nabízet široké veřejnosti služby typu hlasové i datové propojení podnikových poboček nebo pronájem digitálních okruhů je čirý nesmysl. A odborníci odpovědní ve firmách za výběr těchto služeb nabídku operátorů velmi dobře znají.
Jediným operátorem, který může něco nabídnout domácím zákazníkům, tak skutečně zůstává jenom Český Telecom. A i firma velikosti Telecomu by více zvažovala efektivnost účasti na Invexu, kdyby nemusela splácet unikátní stánek v hodnotě několika desítek milionů korun ještě několik let leasingové společnosti.
Úplně jinak ale budou vnímat všichni pevní operátoři příští ročník Invexu. To už totiž budou zákazníkům mít co nabídnout. Jenže se velmi vnucuje otázka, jestli je možné v dnešní rychlé internetové době čekat s novinkami na podzimní výstavu (jejíž význam pro koncového spotřebitele navíc silně upadá). Zástupci všech operátorů se shodují na tom, že odpověď zní ne - novinky se musí nabízet po celý rok.
Ostatně, stačí se podívat na prezentaci mobilních operátorů. Novinky představené na Invexu totiž byly jen velmi slabým odvarem některých služeb, které operátoři uváděli do provozu v průběhu roku. Zatím se Eurotel a RadioMobil Invexu účastní jenom z prestižních důvodů (kvůli účasti druhého operátora a podobnému způsobu financování stánků jako v případě Českého Telecomu). Pokud se ale budou schopni dohodnout příští rok na tom, že Invex budou ignorovat, nic je v tom nezviklá. Ani desetitisíce návštěvníků veletrhu. Ani těm toho operátoři nemají příliš co nabídnout.