PDA trhy v únoru - USA stále dominuje PalmOS

Nový průzkum agentury NPD Intellect přináší výsledky prodejů PDA v obchodech v USA v únoru 2002. PalmOS má stále 80 % trhu, na pozici "dvojky" trhu se neúprosně dere Sony!

 

Jak vypadal vývoj retailových prodejů PDA v únoru 2002 na největším PDA trhu - v USA? Podle agentury NPD Intellect se na prvním místě dál držel Palm Inc s 45,7 % trhu následován Handspringem s 18,9 %. Opravdovou štikou se ale stala Sony s 16 % trhu. Dohromady to pro PalmOS platformu znamená 80 % trhu.

Palm si oproti lednu nepatrně pohoršil (v předchozích měsících měl vždy přes 50 %), důvodem ale může být zadržovaná poptávka vyvolaná avizovanými modely m515 a m130, které firma začala prodávat od března.

Ačkoliv si Handspring drží svůj podíl na trhu, analytici předpokládají, že ještě letos na jaře (či v létě) se novou dvojkou na PDA trhu stane Sony, jejíž podíl jde strmě nahoru.

Čtyřkou trhu je Compaq a velkou pětku PDA prodejců doplňuje Hewlett-Packard.

 


Průzkum NPD Intellect zahrnuje prodeje přes obchody, ne realizované prostřednictvím přímých prodejů či přes internet. To poněkud zkresluje skutečně prodané handheldy (například WinCE plaforma se hodně prodává firmám v přímých prodejích, HandEra zase prodává výhradně v USA on-line). U podobných průzkumů se proto bedlivě sledují zejména trendy, které dávají přehled o změnách a pohybech.