První myšlenka, dlouhé přípravy a jedna probdělá noc - tak vznikal ve zkratce nový reklamní spot od O2, který se natáčel v polovině srpna. Tu noc jsme nešli spát ani my, a tak vám přinášíme vskutku jedinečnou příležitost poznat, jak takové natáčení probíhá a co všechno mu předchází.
1188 - číslo nejen na všechna čísla
Informační linka 1188 není žádnou novinkou, po příchodu O2 na náš trh se však tento projekt snaží dostat více do podvědomí zákazníků. První část reklamní kampaně, která probíhala před několika měsíci se snažila ukázat, že takto můžete získat informace o telefonních číslech, ale také například zjistit čas odjezdu vašeho autobusu.
Kampaň, která právě probíhá, ukazuje i další možné využití této linky. Zamilovaný pár v nové reklamě získá informace od povedené dvojky 11 a 88 nejen o tom, kde se nachází nejbližší hotel, ale také to, jak se do něj nejrychleji dostat.
Dva měsíce příprav pro půlminutový spot
Od prvního nápadu do natáčecího dne uběhlo mnoho týdnů. Reklamní agentura navrhla základní myšlenku a podobu této části reklamní kampaně a ve spolupráci se zástupci O2 vytvořila jednoduchý scénář, který se v reklamním slangu nazývá storyboard. Ten se skládá z několika načrtnutých obrázků, které charakterizují klíčové záběry reklamního spotu.
Porovnání grafiky ze storyboardu a skutečného záběru z reklamy si můžete prohlédnout zde.
Nyní už bylo nutné jen vybrat produkční agenturu a společně s ní osobu, která má na place hlavní slovo - režiséra. Tím byl Bevan Cullinan, svérázný chlapík z jižní Afriky, který se ukázal jako velký profesionál.
První klapka - natáčení začíná
Děj příběhu v reklamě se odehrává za tmy, a tak vzhledem k tomu, že se natáčelo v exteriéru, bylo nutné počkat s první klapkou až do večerních hodin. Natáčení probíhalo na venkovní terase jedné vinohradské restaurace. Velmi důležitou roli proto hrálo počasí, které je při filmování mimo studia vždy sázkou do loterie. Tentokrát však štěstí stálo na straně filmařů a i přes odpolední přeháňku nespadla v nočních hodinách ani kapka.
Hlavními aktéry této reklamy je mladý zamilovaný pár, který při romantické večeři při svíčkách získává potřebné informace od dvojice vlasáčů 11 a 88. Natáčení probíhalo velmi komorně, na place bylo vedle hlavních postav jen šest komparzistů, kameraman, režisér a produkční agentura.
Zástupci operátora společně s reklamní agenturou pak vše sledovali na obrazovce ve vnitřních prostorách restaurace. Během noci byla pro třicetisekundový spot natočena více než jedna hodina materiálu, protože každý ze záběrů se natáčí v mnoha verzích.
Dlouhá natáčecí noc skončila až těsně před rozedněním a zatímco filmový štáb a herci si šli užívat zaslouženého odpočinku, natočený materiál putoval do rukou střihačů a k dalším závěrečným úpravám. Výsledek pak můžete vidět na televizních obrazovkách.