Palm znovu útočí na trhy v Evropě

Podle agentury GFK si Palm za období prosinec 2001 - leden 2002 začal znovu upevňovat svoje vedoucí postavení na trhu v Evropě. Zatím se tedy nepotvrzují pesimistické výhledy některých analytiků o neradostných vyhlídkách PalmOS platformy, a to ani v Evropě, kde se tradičně daří WinCE a Symbianu!

 

Firma GfK prováděla průzkum prodejů za období prosinec 2001 - leden 2002. Zejména prosincové období je třeba považovat za velmi důležité, protože předvánoční prodeje bývají velmi silné.

Podle GfK patřilo Palmu za toto období v Evropě plných 42,5% trhu, což je skoro polovina všech prodaných handheldů. Podařilo se mu navíc zvednout svůj podíl oproti období říjen/listopad 2001 o 4,4 % a o 1,6 % oproti srovnatelnému období předchozího roku. Odstup Palmu od nejbližšího konkurenta je přitom 30,8 %!


Současná trumfová esa firmy Palm, Inc. - Palm m130, m515 a i705

Zajímavé průzkumy se dělaly i podle jednotlivých zemí - podle nich je Palm nejpopulárnější v Německu, kde jeho podíl na trhu činil 49 %, ve Francii je to 47,7 % a v Itálii 38,4 %. V Holandsku je to 37,8 % trhu a v Anglii 43,5 %. Ve všech těchto zemích je Palm jedničkou na trhu.

Výsledky průzkumu zveřejnila ve svých tiskových zprávách firma Palm, Inc. Bližší informace (třeba o dalších firmách) nejsou v tiskové zprávě obsaženy.