Značka Palm vstala z mrtvých, ale s původní dnes již ikonickou společností nemá nic společného. Stejně jako BlackBerry patří čínskému koncernu TCL, který je v našich končinách znám především původně francouzskou značkou Alcatel. Tu si paradoxně licencuje od původní finské Nokie.
Nový Palm se prozatím prodává výhradně u amerického operátora Verizon. A není levný. V přepočtu vyjde zhruba na osm tisíc korun. Už před časem jsme vás informovali, že se novinka s dříve známou značkou chystá i na evropské trhy.
Stejně jako má na nový Palm v USA exkluzivitu jmenovaný operátor Verizon, tak v Evropě jej bude exkluzivně nabízet operátor Vodafone. Tím pro nás dobré zprávy končí. Podařilo se nám totiž zjistit, že v Česku v prodejí unikátní mini smartphone nebude.
Vodafone se rozhodl, že Palm bude prodávat pouze ve Velké Británii a Německu. Jiné trhy by asi pro novinku nebyly příliš perspektivní, natož ten náš. S jeho vysokou cenou by se ho asi mnoho neprodalo. Zájemci o opravdu malý smartphone tak musí čekat na jiné zařízení.
Návrat malých mobilů. Novinka od legendární značky je jako kreditka |
Nový smartphone s prozaickým označením Palm je unikátní přístroj, který má spíše doplňovat „velký chytrý telefon“. Tedy něco jako chytré hodinky v jiné podobě. Na druhou stranu může fungovat samostatně a má vše potřebné. Jen díky rozměrům je nutné přistoupit na určité kompromisy.
Je to totiž jeden z nejmenších smartphonů na trhu, který svým 3,3palcovým displejem v současné „gigantifikaci“ působí na první pohled až směšně. Jenže ne každý potřebuje obří displej a další vymoženosti, tomu by se mohl nový Palm pro většinu potřebných základních funkcí hodit. V kapse se totiž doslova ztratí.