Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Oskar se novými tarify nezavděčil (téma týdne)

aktualizováno 
Český Mobil zavedl nové tarify, ale jen málo uživatelů nad nimi jásá. Nabídka nových tarifů totiž údajně není lepší než podmínky, které operátor nabízel původně. Řada lidí sice stále shledává novou nabídku Oskara jako výhodnou, ale zároveň je patrné, že nejmajetnější uživatelé zůstávají u jiných operátorů. Komu dnes Oskar vyhovuje?
Oskar zavedl nové tarify. Diskuze na toto téma však kupodivu přilákala méně účastníků než předchozí debaty o cenové politice operátorů. Řada účastníků tesknila po zlevňování hovorů do všech telekomunikačních sítí bez rozdílu a jen málokdo Oskara za nové tarify pochválil. I tentokrát se potvrdilo, že operátor se nikdy nezavděčí všem.

Zřejmě největší problém, kterého by si měli u Oskara všimnout je péče o současné zákazníky. Řada z nich si totiž v diskuzi ztěžovala, že na ně Oskar v nových tarifech nepamatoval. Stejně tak mnozí účastníci kritizovali volací zálohu a dalším byla trnem v oku zvýhodnění týkající se jen volání do vlastní sítě.

Oskar se podle diskutujících zaměřil především na zvýhodnění volání ve vlastní síti. Jen málokdo si přitom uvědomil, že Oskar zde není jen proto, aby snížil náklady za hovory v mobilních sítích. I on totiž musí vydělávat. Právě proto nyní zavádí tarify, které jsou výhodné především pro uživatele volající zejména v jeho síti. Společnost již získala milion zákazníků a je si dobře vědoma toho, že další zbrusu noví movití klienti k ní budou přicházet jen stěží. Nezbývá jí proto nic jiného, než líčit na zákazníky jiných sítí. Právě k tomu se hodí nové tarify, které zvýhodňují volání ve vlastní síti. I naše diskuze totiž obsahuje několik příspěvků, které říkají: „až bude mít Oskara víc známých, pořídím si ho také“.

Zde je potřeba hledat důvod nespokojenosti dosavadních paušálních zákazníků, kteří očekávali za své pravidelné měsíční platby nové výhody. Oskar ví, že právě tito klienti jej nemají důvod opustit a zároveň na ně chce přilákat další ovečky, jež by mu přinášely každý měsíc jisté peníze.

Přestože 70 diskutujících nad novými tarify Oskara nekřepčí radostí, jen málokterý je považuje za vyloženě špatné. Naopak někteří s uvedením těchto tarifů získali impulz k tomu, aby si Oskarovy SIM karty pořídili jako druhé karty do rodiny. Právě zde se zřejmě projevuje Oskarova dlouhodobá strategie. Na základě výhod komunikace ve vlastní síti se snaží získávat další zákazníky, kteří s sebou přivedou své přátele a známé. Že je jeho strategie dobře promyšlená dokresluje i to, že se do diskuze vlastně nezapojil nikdo z klientů Eurotelu. Oskar zatím nikdy netvrdil, že jeho konkurentem je Eurotel. Ve vší tichosti se však snaží šlapat na paty RadioMobilu.

Nic jiného mu také nezbývá. Jeho zákazníky zpravidla nejsou firmy a diskuze na Mobil.cz tento trend jen potvrzuje. Řada uživatelů Oskara totiž podle naší debaty očekávala další všeobecné zlevnění a úspory zaměřené především na hovory ve vlastní síti je zklamaly. Nejmladšímu operátorovi však nic jiného nezbývá. Pokud chce být někdy skutečně ziskovou firmou.
Přes veškeré možné zklamání, které mohly někomu nové tarify Oskara přinést není proč zoufat. Bez jeho konkurence by ceny volání z mobilů byly ještě o něco vyšší. To bude platit i ve chvíli, kdy Oskara nebude veřejnost považovat za nejlevnějšího operátora.

Před časem své tarify změnil RadioMobil, nyní to udělal Oskar. Ani jeden se za to nedočkal veřejné pochvaly, ale ani jednomu to nezpůsobilo a nezpůsobí významný odliv zákazníků. Mimo jiné proto, že staré tarify zůstávají v platnosti. Takže ti, kteří mají Dohodu s Oskarem, mohou volat bez obav.





Nejčtenější

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

ZTE Axon M
Výjimečný rozevírací smartphone je tu, ale konstrukce je zvláštní

Na rozkládací smartphony s ohebnými displeji se čeká už nějaký ten pátek. Nové ZTE Axon M sice přináší rozevírací koncepci, ovšem ohebný displej nemá. To...  celý článek

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

iPhone 8 Plus
iPhony 8 nejdou na odbyt. Lépe se prodávají i loňské modely

O nové iPhony 8 není ve Spojených státech velký zájem. Dokonce se lépe prodává rok starý iPhone, který výrobce s nástupem modelu 8 zlevnil.  celý článek

Ilustrační snímek
Geniální iPhonová finta. Odvezl si telefony za milion a čtvrt

Neobvyklou krádež řeší od 14. září newyorská policie. Pátrá po identitě muže, který si ze značkové prodejny Applu odvezl tři krabice plné iPhonů. Vydal mu je...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Šedí operátoři jsou problém. Shoduje se telekomunikační úřad i O2

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) podle výsledků nedávného testu mobilního trhu konstatuje, že v České republice není efektivní konkurence a bude zřejmě třeba...  celý článek

Ilustrační snímek
O2 zrychluje pevný internet. Ale jen nejvyšší tarif

Operátor O2 od 4. října navyšuje přenosovou rychlost Internetu na doma. Změna se ovšem týká pouze nejvyššího tarifu Premium, rychlost stahování se ze...  celý článek

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.