Oskar se loučí, pomalu si zvykáme na Vodafone

  • 69
Za pár měsíců se Oskar změní ve Vodafone. Operátor se netají tím, že změní název během příštího roku. Hned jak bude mezi lidmi dostatečné povědomí o nové značce. Už nyní ale znají Vodafone dvě pětiny obyvatel. Blíží se tedy loučení s Oskarem?

Češi si pomalu začínají zvykat na vstup světového giganta Vodafone na tuzemský trh. Povědomí o přítomnosti značky prostřednictvím mobilního operátora Oskar má
nyní 39 procent lidí, což je o dvě pětiny více než před prázdninami, kdy Vodafone firmu koupil, řekl včera v rozhovoru pro ČTK viceprezident pro komunikaci Oskara Igor Přerovský.

Oskar nyní uvádí svou značku i název s Vodafone vedle sebe. Během příštího roku by se měla firma zcela přejmenovat na Vodafone. "Přechod oznámíme ve chvíli, kdy budou mít Češi o Vodafone dostatečné povědomí," doplnil.

Nízká znalost Vodafonu před vstupem na český trh podle Přerovského souvisela s tím, že firma kromě Německa a Maďarska nepůsobí na žádném z okolních trhů. Oskar proto hned po změně vlastníka rozjel kampaň, ve které představuje jeho značku a logo. To představil na konci školního roku.

Koncem září by měla přijít druhá fáze. Firma v ní bude chtít upozornit na konkrétní výhody, které tuzemským uživatelům vstup Vodafonu přinese.

Všeobecně se očekává, že Vodafone může své české pobočce pomoci především v zavádění nových technologií, jako je například síť třetí generace UMTS. Konkurenční T-Mobile a Eurotel plánují jejich spuštění už do letošního roku. Oskarovu UMTS síť už ale v Praze naladíte, a můžete si přes ní s vhodným telefonem i zavolat.

Původní image operátora zůstane pravděpodobně zachována. "Nový vlastník respektuje specifika českého trhu i určitou hravost, kterou nyní Oskar představuje," uvedl Přerovský.

Kolik stojí přejmenování?

Náklady na změnu značky chce Oskar většinou hradit z běžného rozpočtu na komunikaci, který se podle Přerovského svou výší neliší od minulých let. Změny názvů jiných firem v oboru v minulosti vyšly na stovky milionů korun.

Přechod na novou značku před dvěma lety dokončil i další operátor T-Mobile, který před tím působil pod názvem RadioMobil a obchodním označením Paegas. Podle Zdeňka Maršála z T-Mobile stála tehdejší změna stovky milionů korun.

Nový vlastník Telecomu, který plně ovládá Eurotel, španělská Telefónica, zatím o případné změně názvu mobilního operátora nerozhodl. "V současné době probíhají jednání na úrovni skupiny ohledně principů pro obchodní značky. Rozhodnutí o případném přejmenování lze učinit až po důkladné analýze," uvedla mluvčí Eurotelu Diana Dobálová.