Čínský výrobce sesadil Apple. Jeho smartphony nyní míří do Evropy

  0:09aktualizováno  0:09
Další obří čínská značka, která už nyní patří mezi největší na světě, se rozhodla expandovat do Evropy. Jmenuje se BBK Electronics a krom značek OPPO a Vivo pod její křídla patří i kultovní OnePlus.

Oppo R11 | foto: oppo.com

Podobnou cestou, jako se vydala před pár lety tehdy neznámá čínská společnost Huawei, která je nyní ovšem třetím největším mobilním výrobcem, se rozhodla vydat další čínská značka. Podle serveru WinFuture míří na trhy Evropské unie OPPO. Značka patří stejně jako Vivo a OnePlus do koncernu BBK Electronics.

Smartphony OnePlus už dobře známe, tato značka je na evropských trzích už slušně zavedená. Ovšem ani OPPO není neznámé, v Evropě se již krátce smartphony této značky prodávaly. Nyní má být ovšem její opětovný vstup opravdu mohutný.

OPPO se má prozatím zaměřit na náročnou západní Evropu, což ukazuje, že si koncern BBK věří. Informace, že by smartphony OPPO mířily i na náš trh, ale prozatím nemáme.

Už dříve se objevily informace o tom, že na evropské trhy míří i třetí ze sourozeneckých značek. Vivo má v Evropě nabízet například první smartphone se čtečkou otisků v displeji.

BBK Electronics tak má před sebou cíl stát se opravdu globálním hráčem a výsledky koncernových značek za loňský rok ukazují, že to rozhodně není meta z říše snů. Nejúspěšnější značkou skupiny je OPPO, které dle čísel agentury Gartner koncovým uživatelům dodalo 112,1 milionů smartphonů, což je vůči 85,3 milionům kusů prodaných předloni třetinový nárůst.

Podobně meziročně posílilo také Vivo, jejíž logo bylo bezmála na 100 milionech loni prodaných smartphonech. Oproti objemu 71,4 mil. byl tedy loňský odbyt silnější dokonce o 37 procent.

Do skupiny BBK patří ještě třetí výrobce smartphonů a sice OnePlus, proslulý producent zabijáků vlajkových lodí. Právě tak se totiž značka od samého vstupu na trh profilovala a první seznámení se současným model 5T jasně prokázalo, že firma z této filozofie nepolevila.

Prodeje smartphonů podle značek v závěru roku 2017 (tis.ks.)
Prodeje smartphonů podle značek v roce 2017 (tis.ks.)

V nabídce OnePlus mívá maximálně dva modely, prodeje se tedy na rozdíl od tandemu OPPO a Vivo nepočítají v desítkách milionů kusů, zanedbatelné přesto nejsou. Podle šéfa agentury IDC se loni prodalo 4 miliony smartphonů OnePlus a celkové tržby poprvé překonaly magickou hranici miliardy amerických dolarů (asi 21 mld.korun).

BBK loni prodalo víc smartphonů, než Apple

Sečtením výsledků všech tří značek koncernu BBK Electronics dostáváme zajímavý výsledek a to 215,8 milionů udaných smartphonů. A to je malinko víc, než kolik zvládl loni prodat Apple.

Z tohoto pohledu je tedy skupina BBK druhým největším výrobcem smartphonů, přestože to tak kvůli fragmentaci mezi několik značek na první pohled nevypadá.

Není to však první velký úspěch koncernu v tomto směru. Za loňský první kvartál skupina prodala 56,7 mil.smartphonů, čímž předčila Huawei a Apple a rovněž stanula na druhé příčce. Další výrazný úspěch zajistilo odbytem velmi silné loňské září, kdy BBK v Indii sesadilo Samsung a trh s chytrými telefony v regionu zcela ovládlo.

Meziroční posílení hlavního tandemu OPPO a Vivo je navíc bezkonkurenční a přestože byl odbyt v závěrečném kvartálu pro OPPO přibližně o milion prodaných smartphonů slabší, než předloni, celková čísla mluví jasně.

A navíc: lépe v závěru roku si v porovnání s 2016 z první pětky vedl jen Huawei a Xiaomi, které začalo s agresivní expanzí do Evropy a mohlo by další čínské hráče v upevňování pozic ohrozit. Záležet bude nakolik se rozšiřování podnikatelských aktivit mimo domácí půdu a Indii Xiaomi podaří.

Mluví se i o expanzi za velkou louži, což však nebude vůbec jednoduchý úkol, jak nakonec ukázal příklad gigantu Huawei, jehož snahy uzavřít spolupráci s tamním operátorem AT&T ztroskotaly doslova na poslední chvíli

Nejčtenější

Apple vymyslel omezení používání aplikací. Dětem se ho podařilo obejít

Ilustrační snímek

Nová funkce Screen Time systému iOS na iPhonech a iPadech slouží mimo jiné jako hlídač toho, aby děti netrávily v...

Zase král inovací? Samsung zapnul turbo a ukázal revoluční řešení

Rozkládací smartphone Samsung

Samsung je zpátky ve hře. Tisková konference s představením novinek, kterou uspořádal v San Francisku, byla plná...

Samsung ohnul svoje logo. Je jasné, co to znamená

Přeložené logo naznačuje, že to Samsung myslí se skládacím mobilem vážně

Facebookový profil Samsungu změnil své profilové logo, které je nyní přehnuté napůl. Jde o upoutávku na středeční...

Důchodce chodí s 15 mobily ve speciálním držáku. Loví na nich pokémony

70letý důchodce z Tchaj-wanu loví pokémony na 11 mobilech ve speciálním držáku

Senior z Tchaj-wanu pobavil internet svým podomácku sestaveným držákem na celkem patnáct mobilů, se kterým chodí po...

Snížení cen mobilních dat není prioritou, naznačil náměstek Pilný

Ivan Pilný - ANO (Praha 12)

Nižších cen za mobilní data se v Česku v nejbližší době nedočkáme. Nový náměstek na ministerstvu průmyslu a obchodu...

Další z rubriky

První telefon s 5G má obří paměť a vysouvací fotoaparát

Xiaomi Mi Mix 3

Xiaomi představilo nejnovější přírůstek do své řady Mix, který má hned několik přelomových vlastností. Model Mi Mix 3...

Lenovo prý představí špičkový smartphone. Mluví tentokrát pravdu?

Lenovo Z5 Pro na jednom z prvních snímků

Lenovo chystá výborně vybavený smartphone a stejně jako v případě modelu Z5 na něj vábí potenciální zájemce. Podle...

Huawei hlásí obří zájem. Na špičkový Mate 20 Pro se čeká týden

Huawei Mate20 Pro

Huawei v půlce října představil jeden z nejvybavenějších smartphonů současnosti, model Mate 20 Pro. Současně s tím...

Najdete na iDNES.cz