Podobnou cestou, jako se vydala před pár lety tehdy neznámá čínská společnost Huawei, která je nyní ovšem třetím největším mobilním výrobcem, se rozhodla vydat další čínská značka. Podle serveru WinFuture míří na trhy Evropské unie OPPO. Značka patří stejně jako Vivo a OnePlus do koncernu BBK Electronics.
Smartphony OnePlus už dobře známe, tato značka je na evropských trzích už slušně zavedená. Ovšem ani OPPO není neznámé, v Evropě se již krátce smartphony této značky prodávaly. Nyní má být ovšem její opětovný vstup opravdu mohutný.
OPPO se má prozatím zaměřit na náročnou západní Evropu, což ukazuje, že si koncern BBK věří. Informace, že by smartphony OPPO mířily i na náš trh, ale prozatím nemáme.
Už dříve se objevily informace o tom, že na evropské trhy míří i třetí ze sourozeneckých značek. Vivo má v Evropě nabízet například první smartphone se čtečkou otisků v displeji.
BBK Electronics tak má před sebou cíl stát se opravdu globálním hráčem a výsledky koncernových značek za loňský rok ukazují, že to rozhodně není meta z říše snů. Nejúspěšnější značkou skupiny je OPPO, které dle čísel agentury Gartner koncovým uživatelům dodalo 112,1 milionů smartphonů, což je vůči 85,3 milionům kusů prodaných předloni třetinový nárůst.
Podobně meziročně posílilo také Vivo, jejíž logo bylo bezmála na 100 milionech loni prodaných smartphonech. Oproti objemu 71,4 mil. byl tedy loňský odbyt silnější dokonce o 37 procent.
Do skupiny BBK patří ještě třetí výrobce smartphonů a sice OnePlus, proslulý producent zabijáků vlajkových lodí. Právě tak se totiž značka od samého vstupu na trh profilovala a první seznámení se současným model 5T jasně prokázalo, že firma z této filozofie nepolevila.
V nabídce OnePlus mívá maximálně dva modely, prodeje se tedy na rozdíl od tandemu OPPO a Vivo nepočítají v desítkách milionů kusů, zanedbatelné přesto nejsou. Podle šéfa agentury IDC se loni prodalo 4 miliony smartphonů OnePlus a celkové tržby poprvé překonaly magickou hranici miliardy amerických dolarů (asi 21 mld.korun).
BBK loni prodalo víc smartphonů, než Apple
Sečtením výsledků všech tří značek koncernu BBK Electronics dostáváme zajímavý výsledek a to 215,8 milionů udaných smartphonů. A to je malinko víc, než kolik zvládl loni prodat Apple.
Z tohoto pohledu je tedy skupina BBK druhým největším výrobcem smartphonů, přestože to tak kvůli fragmentaci mezi několik značek na první pohled nevypadá.
Není to však první velký úspěch koncernu v tomto směru. Za loňský první kvartál skupina prodala 56,7 mil.smartphonů, čímž předčila Huawei a Apple a rovněž stanula na druhé příčce. Další výrazný úspěch zajistilo odbytem velmi silné loňské září, kdy BBK v Indii sesadilo Samsung a trh s chytrými telefony v regionu zcela ovládlo.
Meziroční posílení hlavního tandemu OPPO a Vivo je navíc bezkonkurenční a přestože byl odbyt v závěrečném kvartálu pro OPPO přibližně o milion prodaných smartphonů slabší, než předloni, celková čísla mluví jasně.
A navíc: lépe v závěru roku si v porovnání s 2016 z první pětky vedl jen Huawei a Xiaomi, které začalo s agresivní expanzí do Evropy a mohlo by další čínské hráče v upevňování pozic ohrozit. Záležet bude nakolik se rozšiřování podnikatelských aktivit mimo domácí půdu a Indii Xiaomi podaří.
Mluví se i o expanzi za velkou louži, což však nebude vůbec jednoduchý úkol, jak nakonec ukázal příklad gigantu Huawei, jehož snahy uzavřít spolupráci s tamním operátorem AT&T ztroskotaly doslova na poslední chvíli.