Operátorům rostou zisky díky MMS a downloadům

  • 3
Počet uživatelů, kteří posílají multimediální obrázkové či zvukové zprávy MMS, se proti loňsku zvýšil až na trojnásobek. Podobným tempem rostou i příjmy mobilních operátorů z těchto služeb.

Průměrný uživatel služby MMS pošle podle statistiky společnosti T-Mobile za měsíc zhruba čtyři zprávy. "Nejčastěji zákazníci posílají obrázky. Video je zatím v menšině," doplnila Martina Kemrová z tiskového oddělení T-Mobile. "Zákazníci, kteří mají mobilní telefon s fotoaparátem, posílají většinou přes MMS obrázky, které sami nafotí," dodala mluvčí Oskara Zuzana Doležalová.

Mezi stahovanými obrázky je podle mluvčího Eurotelu Pavla Kaidla nadprůměrný zájem o tzv. brandovaný obsah, jako je Pán prstenů, Mr.Bean, Pepek námořník či Star Wars. "Nad průměrem se samozřejmě pohybuje také obliba a stahování erotických motivů," dodal.

Zájem o stahování videa na mobilní telefony podle Jaroslavy Hubené ze společnosti U-Turn stále roste. Lidé nejčastěji stahují hudbu a erotiku. "V případě zásadních událostí se zájem přesouvá na zpravodajství. Velkou výhodou je, že mobilní telefon jako médium má možnost přenášet zpravodajství v reálném čase, protože zde neexistují vysílací schémata," dodala.

Rostoucí poptávku po MMS podporuje dostupnost velkého množství cenově přijatelných telefonů, které službu podporují. T- Mobile předpokládá, že počet zákazníků s MMS telefonem překročí do konce roku dva miliony, což představuje přes dvě pětiny klientů.

Zábavní obsah pro mobilní telefony jako jsou různá zvonění, obrázky nebo hry se těší velké popularitě i na Slovensku. Odlišné zvonění nebo obrázek na displeji prý patří ke stylu majitele přístroje, který jej charakterizuje.  Oba operátoři v zemi, Orange i T-Mobile, se shodují, že v posledních letech obchody se zábavou pro mobily výrazně stouply a v současnosti dosahují podle odhadů několik stovek milionů korun.