Některým uživatelům chodily MMS vícekrát za sebou

Některým uživatelům chodily MMS vícekrát za sebou

Operátoři měli na Vánoce problémy s provozem sítě

  • 30
Opakované doručování některých multimediálních zpráv nebo nefunkčnost SMS brány. Takové problémy museli řešit čeští operátoři o letošních Vánocích.

Mnozí uživatelé mobilního operátora T-Mobile se na Štědrý den setkali s opakovaným doručováním MMS. Jedna zpráva tak mohla dotyčnému člověku přijít až čtyřikrát za sebou. Operátor chybu přiznal a vysvětluje ji přetížením komunikace mezi českým a německým MMS centrem.

"Problém začal 24. 12. večer kvůli přetížení komunikace mezi MMS centrem v Německu a branou k ostatním operátorům. To mělo za následek zpoždění v doručování MMS do O2 a Vodafonu a naopak od nich k nám. MMS v rámci naší sítě fungovaly normálně," vysvětluje Martina Kemrová, tisková mluvčí T-Mobile.

Za chybu podle ní paradoxně nesl částečnou vinu i konkurenční Vodafone. "Příčinou přetížení byla kromě standardního nárůstu počtu odeslaných MMS během vánočních svátků i akce Vodafonu na MMS zdarma. Opakované doručování MMS bylo způsobeno nastavením komunikace mezi MMS centrem a branou. Pokud se MMS nedoručí do 6 hodin (což brána kvůli přetížení nestihla), tak MMS centrum pošle MMS znovu. Brána tak dostala stejnou MMS vícekrát a následně ji i vícekrát odeslala zákazníkům," dodala Kemrová.

Problémy s provozem sítě měl ale podle uživatelů i operátor O2. Tomu nefungovala v některých chvílích sponzorovaná SMS brána. Stěžovali si na to diskutéři na českých webech. Některé zprávy byly doručeny se zpožděním, jiné vůbec. Operátor si výpadku není vědom. "Systémy společnosti Telefónica O2 Czech Republic pracovaly během Štědrého dne spolehlivě a bez jakýchkoli technických problémů," stojí v tiskové zprávě operátora.