Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pokud pravidelně nešmírujete web, tak se o odstávce operátora nedozvíte

  15:36aktualizováno  15:36
Operátoři jsou několikrát do roka nuceni aktualizovat své systémy, což vyžaduje odstávku služeb. Mnozí uživatelé se o nich však dozvědí až ve chvíli, kdy jim něco nefunguje. Operátoři totiž zdaleka nevyužívají všechny komunikační kanály. Informační SMS je opravdu výjimečnou záležitostí.

Zákazníci operátorů se o odstávkách dozvědí často až ve chvíli, kdy něco nefunguje. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Na redakci Mobil.iDNES.cz se v posledních dnech obrátili nespokojení zákazníci T-Mobilu, kteří si kvůli odstávce služeb operátora a výpadku speciálně připravené webové stránky nemohli v případě vyčerpání datového limitu aktivovat datové balíčky.

Mnohdy šlo přitom o klienty nacházející se v zahraničí, ti tak byli odkázáni na využívání dat za vyšší sazby. Například využívání navigace v zahraničí by se jim tak značně prodražilo, zákazníci tak byli nuceni obejít se bez ní. Problémy měli například i při rezervacích hotelů.

Cena 1 MB dat T-Mobilu v EU
 T-Mobile Roaming Internet v zahraničí na den (do 5 MB)Internet v zahraničí na den (30 MB)Internet v zahraničí 100 MB
Cena balíčku-24 Kč/den70 Kč/den185 Kč/měsíc
Kč/1 MB 6,63 Kč 4,80 Kč2,33 Kč1,85 Kč

Podle vyjádření operátora se odstávka dotkla pouze administrace služeb. „Fungovaly všechny aktivní služby, to znamená, že co si klienti objednali před odstávkou (balíčky), během víkendu šlo,“ informovala Patricie Šedivá z tiskového oddělení T-Mobilu.

O odstávce operátor informoval s předstihem, a to všemi způsoby, které běžně k tomuto účelu využívá. „Pro rezidentní zákazníky byla připravena speciální odstávková stránka, dále banner na Můj T-Mobile, připravena byla speciální hláška automatu IVR,“ upřesnila Šedivá s tím, že zákazníci byli informování také prostřednictvím sociální sítě.

Zde je však nutné zmínit politiku Facebooku, kdy se již zdaleka ne všechny příspěvky uživatelům zobrazují. Navíc v případě přístupu přes mobilní zařízení je počet nezobrazených příspěvků výrazně vyšší. A ne všichni zákazníci operátorů používají sociální sítě, případně ne všichni jsou fanoušky jejich stránky.

Pro zákazníky T-Mobilu byla připravena oznamující odstávková landing page (vstupní stránka), kde bylo možné si datový a roamingový denní balíček aktivovat. Operátor však přiznává, že tyto stránky během víkendu nefungovaly. „To bylo ovšem opraveno ihned v průběhu víkendu,“ dodala Šedivá.

A co textovka, milí operátoři?

Avšak nejen T-Mobile své zákazníky informuje o odstávkách výhradně prostřednictvím internetu. Ti však nejsou vždy v jeho dosahu. Ano, nyní se dá argumentovat mobilním internetem. Nicméně v případě výše popsané situace, tedy při nemožnosti dokoupení datových balíčků, se informace k dotčeným zákazníkům nemusí dostat. Málokdo by totiž dobrovolně platil více, než běžně musí.

Jak často vás totiž napadne zobrazit stránky operátora, fungují-li bez problému všechny služby? Nebo jak často voláte na infolinku, abyste se přesvědčili, zda operátor neplánuje víkendovou odstávku?

Operátoři tak zjevně opomíjejí jeden z hlavních komunikačních kanálů, který by zajistil, že se potřebné informace dostanou včas ke všem zákazníkům. Tím kanálem jsou textové zprávy.

„Zvažovali bychom (zaslání SMS) v případě dlouhodobější odstávky. Většina odstávek služeb je obvykle uzavřena do 24 hodin,“ informovala Adéla Konopková z tiskového oddělení Vodafonu. Běžným komunikačním kanálem je opět internet. Zákazníci Vodafonu se o odstávkách dozvědí na webových stránkách operátora (v Centru péče), v Samoobsluze, na sociálních sítích či prostřednictvím tiskové zprávy.

„V případě plánované odstávky webové Samoobsluhy, která probíhá většinou o víkendech a nemá vliv na funkčnost webu a dalších kanálů, informujeme zákazníky s týdenním předstihem na přihlašovací homepage jak na mobilní, tak na desktopové verzi,“ reagovala na dotaz redakce Mobil.iDNES.cz tisková mluvčí O2 Lucie Pecháčková. „Pokud bychom posílali SMS všem zákazníkům, pro většinu z nich by to byla nerelevantní informace vnímaná spíš jako spam,“ dodala s tím, že při větší odstávce by O2 zvážilo další možnosti, jak zákazníky informovat.

Zákazníkům tuzemských operátorů tak v současnosti patrně nezbývá nic jiného, než před víkendem minimálně jednou navštívit stránky svého operátora, otevřít mobilní aplikaci či zhlédnout jeho facebookové stránky. Jen tak nebudou nemile překvapeni, když nastane problém s některou službou.

Nezaslání informační SMS vysvětluje T-Mobile tím, že u zmiňované odstávky tak nešlo učinit z časových důvodů. „Jde o velice náročný a složitý proces, který se celkem dlouho připravoval tak, aby se dotkl co možná nejmenšího počtu zákazníků a u nějž jsme do poslední chvíle neměli přesné datum překlopení,“ informovala redakci Mobil.iDNES.cz Šedivá s tím, že z tohoto důvodu nebylo možné rozeslat hromadně na všechny zákazníky SMS. Systém by je prý za tak krátkou dobu nezvládl zpracovat.

Jak často sledujete web operátora?

celkem hlasů: 290

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 31. srpna 2015. Anketa je uzavřena.

párkrát do roka 243
minimálně jednou za měsíc 27
každý den 11
minimálně jednou týdně 9
Autor:




Nejčtenější

Lenovo Moto E4 a Lenovo Moto E4 Plus
Větší model zaujal obří baterií. Toto jsou nové levné motoroly

Do rukou se nám dostaly smartphony Lenovo Moto E4 a E4 Plus. Jedná se o modely nižší střední třídy, z nichž je zajímavý zejména ten větší svou vysokou...  celý článek

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

iPhone 8 Plus
Otestovali jsme nejvýkonnější smartphone. Recenze iPhone 8 Plus

iPhone 8 Plus se v našem testu ukázal jako špičkový smartphone, který může konkurovat těm nejlepším přístrojům na trhu. Zaostává na dnešní dobu už překonaným...  celý článek

iPhone 8 Plus v Drážďanech
Nový iPhone 8 má nejlepší foťák ze všech mobilů, ukazují testy

Že každá nová generace iPhonu patří mezi nejlepší fotomobily, to se tak nějak rozumí samo sebou. Soupeři ovšem dovedli v posledních letech Apple v různých...  celý článek

Huawei Mate 10 Lite
Nejlevnější Huawei Mate 10 dostane čtyři fotoaparáty a obří displej

Už za necelý měsíc, 16. října, představí Huawei své nové top modely Mate 10. Základem nabídky nové řady bude pro značku už tradiční verze s označením Lite.  celý článek

Další z rubriky

ilustrační snímek
Operátorská anarchie končí. Výpovědní doba nesmí přesáhnout 30 dnů

V sobotu 2. září nabývá účinnosti relevantní část novely zákona o elektronických komunikacích, která mimo jiné upravuje i délku výpovědí lhůty. Ta nebyla dosud...  celý článek

Ilustrační snímek
Levný studentský tarif je za 300, žákovská předplacenka za 250 korun

Letní prázdniny končí a do školních lavic se vrací statisíce žáků a studentů. Poprvé do nich usedají i desítky tisíc prvňáčků a s mnohými z nich budou chtít...  celý článek

Bluetooth reprobedýnky California Roll od společnosti Lemon Technology jsou...
Češi si užívají evropský roaming. Voláme a datujeme mnohonásobně víc

Češi o prázdninách volali ze zemí EU třikrát více než loni. Objem stahovaných dat se pak v červenci a srpnu zvýšil meziročně desetkrát. Naopak roamingový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.