Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodávají bez zisku, to je jejich marketing. OnePlus startuje v Česku

  9:09aktualizováno  9:09
Značka OnePlus, která loni vzbudila rozruch skvěle vybaveným smartphonem za nízkou cenu, vstoupila oficiálně na český trh. K příležitosti uvedení na trh uspořádala firma v Praze komorní setkání s fanoušky značky. Nic korporátního, spíš neorganizovaný večírek.

Setkání fanoušků značky OnePlus v Praze | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Asi třicítka fanoušků značky a několik českých novinářů se sešlo v úterý večer v prostoru Node5 na akci pořádané společností OnePlus k příležitosti uvedení jejího smartphonu One na český trh. Firma tu oznámila již dříve avizovanou dostupnost svého smartphonu včetně českých cen. Lákavý smartphone OnePlus One v bílé verzi se 16 GB paměti vyjde na 8 089 korun, provedení v černé barvě (a s mnohem luxusnější povrchovou úpravou) se 64 GB paměti stojí 8 989 korun. Mírnou komplikací je poštovné, které do České republiky vyjde na 499 korun.

Fotogalerie

Za dobře vybavený a elegantní smartphone jsou to vcelku lákavé ceny, pihou na jejich kráse je absence podpory našich „venkovských“ LTE pásem. Telefon je nutné objednávat z internetového e-shopu Oneplus.net/cz a podle toho, co se na stránkách píše, budou objednávky otevřeny vždy v úterý. Kromě samotného smartphonu nabídne značka i příslušenství, například přídavnou baterii s kapacitou 10 000 mAh za pouhých 484 korun. Dostupná bude až později v březnu.

V Praze představil značku hrstce fanoušků jeden z jejích spoluzakladatelů Carl Pei. Ve své prezentaci mimo jiné vysvětlil, jak je možné, že OnePlus prodává za tak nízké ceny. Firma momentálně funguje prakticky bez marže, snaží se jen dostat své produkty k co nejširší skupině uživatelů. Na druhou stranu OnePlus neutrácí skoro žádné peníze za marketing, právě samotné rozšiřování cenově dostupných produktů mezi větší masu lidí považuje firma za tu správnou „marketingovou“ akci. To samozřejmě vyvolává otázky o budoucím zdražení výrobků značky, jako k tomu v minulosti došlo i u jiných „vycházejících hvězd“ mobilního světa.

Sám Carl Pei nám po skončení prezentace potvrdil, že značka v Evropě na svých telefonech vlastně vůbec nevydělává, důvodem je relativně nevýhodný kurz eura. Budoucí vývoj cen Pei komentoval pouze konstatováním, že firma v podstatě nemá prostor pro zlevňování.

Zajímalo nás také, jak vlastně OnePlus v Evropě funguje. Byli jsme ujištěni, že cena uváděná v e-shopu je konečná a obsahuje i DPH. Jenže situace je trochu komplikovaná. OnePlus nemá v Evropě žádné zastoupení, které by tu mělo vlastní právní subjektivitu. Daň zaplatí výrobce při dovozu telefonů do svého centrálního skladu ve Velké Británii, dál už to firma neřeší. Ze skladu v Británii putují telefony přímo k zákazníkům, na faktuře je prodávajícím firma OnePlus se sídlem v Hong Kongu. Nově plánuje OnePlus i sklad v Německu, ze kterého by firma mohla obsluhovat i české zákazníky. Záleží však na prodejních úspěších značky.

Podobně „nevyřešeně“ se staví firma k záruce. Tu dává na své výrobky pochopitelně dvouletou. Servisní síť ovšem v Evropě nefunguje, zákazník musí telefon poslat zpět poštou a v případě oprávněné reklamace dostane nový kus. Evropský trh je ovšem podle Peie pro OnePlus velmi důležitý takže firma pracuje na tom, aby tu měla jak vlastní zastoupení, tak i servisní síť. Plány jsou, na druhou stranu je OnePlus poněkud známé svým trochu zvláštním přístupem k byznysu. Firma má za sebou několik skandálů, včetně zpackaných log CE na telefonech nebo nepovedené sexistické kampaně.

Carl Pei během své pražské prezentace určité potíže přiznal a tvrdil, že se z přehmatů snaží firma vždy velmi rychle poučit, aby podobné chyby nedělala dvakrát. Na druhou stranu právě třeba pražské setkání bylo důkazem toho, že OnePlus funguje jinak než běžné značky. Telefon na komorní akci představila malá parta mladých lidí, místy byla sešlost dost neorganizovaná, téměř v punkovém stylu. To není kritika, jen konstatování faktu. Určitý nekorporátní přístup je samozřejmě na OnePlus sympatický.

Firma má v současnosti ovšem už 700 zaměstnanců, takže o malém startupu už nemůže být řeč. Otázkou je, jak dlouho tedy uvnitř OnePlus uvolněná atmosféra vydrží. Za rok fungování prodala společnost přes milion kusů svého modelu One. V druhé polovině letošního roku bychom se podle všeho měli dočkat nástupce. Kolegové ze serveru Smartmania.cz od Carla Peie zjistili, že by se měla novinka objevit ve třetím čtvrtletí. O výbavě se stále spekuluje, kolegové se však dozvěděli, že by novinka měla mít podporu evropských LTE pásem 800 a 900 MHz.





Nejčtenější

Asus Zenfone 4 Selfie
Extrémní rozdíl. Základní model je čtyřikrát levnější než ten nejlepší

Asus uvádí na evropský trh své smartphony řady Zenfone 4. Přístroje představené už v srpnu doma na Tchaj-wanu firma přizpůsobila evropskému trhu a chce se o...  celý článek

Google Pixel XL 2
Nové Pixely od Googlu odhaleny, ovšem zatím jen zezadu. Levné nebudou

Google oficiálně představí nové smartphony řady Pixel za necelé dva týdny. Podoba novinek je už odhalena, ovšem zatím pouze zezadu. Známé jsou už i ceny.  celý článek

Ohnutý iPhone 6 Plus
Tři roky, nebo jeden? Apple má o životnosti iPhonu jasno, řekl u soudu

Apple iPhone je nejtrvanlivější zařízení na trhu, hlásil letos v srpnu viceprezident produktového marketingu firmy. A už v září se společnost u soudu brání, že...  celý článek

iOS 11
Řada chytrých vylepšení. Systém iOS 11 posouvá iPhony dál

Nový systém iOS 11 přináší nejvíce inovací pro tablety iPad, ale i pro iPhony nabízí řadu chytrých vylepšení, která zpříjemní uživatelský komfort.   celý článek

iPhone 8 Plus v Drážďanech
Máme iPhone 8 Plus jako první. Prohlédněte si jej

Drážďany (od zpravodaje Mobil.iDNES.cz) Pro nový iPhone 8 Plus jsme se vypravili v den zahájení prodeje do německých Drážďan. Přinášíme vám první dojmy z nejnovějšího prémiového modelu od Applu,...  celý článek

Další z rubriky

HTC vyrábělo smartphony i pro opravdu velké značky. Většinou jako OEM výrobce,...
Tomu už nikdo nevěřil, přesto se Palm vrací. Má to však několik ale

Značce Palm patří v historii chytrých telefonů legendární pozice. Jenže je to už dávná historie, po nástupu iPhonů se Palmu přestalo dařit a z trhu zmizel....  celý článek

Honor 9
Test: Honor 9 má špičkový výkon a duální foťák za dumpingovou cenu

Čínský Honor 9 je další z rodiny smartphonů, které sice nepatří na absolutní špičku produkce, ale i tak chtějí zatopit těm nejdražším chytrým telefonům. A...  celý článek

Asus Zenfone 4 Selfie
Extrémní rozdíl. Základní model je čtyřikrát levnější než ten nejlepší

Asus uvádí na evropský trh své smartphony řady Zenfone 4. Přístroje představené už v srpnu doma na Tchaj-wanu firma přizpůsobila evropskému trhu a chce se o...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.