Mobil iDNES.cz

On-line rozhovor s Ing. Richardem Stonavským z T-Mobile

On-line rozhovor s T-Mobile
velikost textu:
vydáno 3.9.2007 14:00
"Ani vyšší než běžná marže není důvodem k regulaci," tvrdí Ing. Richard Stonavský, Senior manžer regulace společnosti T-Mobile. Co na to vy?
OTÁZKA: Dobrý den pane inženýre, uznávám, že regulace není nejlepší věc, ale nemyslíte, že byla nutná, protože konkurence v této oblasti nějak nefunguje? Nepřijde mi, že by se ceny tolik snižovaly. Když se sjednotily ceny za volání, vylétly ceny volání z některých destinacích o více jak stovky procent a korunu jste tomu dali minutovou tarifikací, kterou T-Mobile zavedl s úsměvným odůvodněním, že to je běžné na českém trhu (člověk by očekával, že si alespoň tarifikací necháte nějakou výhodu před konkurenty). Zavedli jste sice Cestovatele, ale pouze v poměrně omezeném množství států a navíc se spojovacím poplatkem, který je obzvláště pro krátké hovory poměrně nevýhodný. A upřímně řečeno, nemyslíte, že na lacinějším roamingu nevyděláte více? Když byl roaming za „staré ceny“, nepoužíval jsem mobil v zahraničí téměř vůbec. S novým Euroroamingem jsem telefon používal skoro tak běžně, jako v ČR, takže jste na mně vydělali mnohem více, než předtím. Mj. nemyslíte si, že tarifikace 60 + 30 u nových kreditních tarifů a možnost využití některých zvýhodnění pro tarify až po vyčerpání volných minut je také trochu podvod na zákaznících T-Mobile? Děkuji. goob
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den Tolik otázek hned v prvním dotazu :). Asi tušíte, že s Vaší první větou budu souhlasit - ano, tuto regulaci nepovažuji za nutnou. Trh v minulých letech ukázal, že si dokáže poradit i s roamingem. Při zavedení zonálního "Happy Roamingu" v roce 2004 skutečně došlo v některých destinacích ke zvýšení jednotkové ceny za volání či sms. Na druhé straně došlo v některých destinácích ke snížení - jako důsledek zprůměrování v příslušné zóně (např. celá Evropa). Našim cílem bylo zjednodušit složitý ceník roamingu, v průměru ceny poklesly. Nabídku "Cestovatel", kterou jsme zavedli v lednu 2006, jsme schopni poskytovat díky členství ve skupině T-Mobile pomocí velkoobchodních množstevních slev, které jsme plně přenesli na naše zákazníky. I díky Cestovateli meziročně klesly ceny roamingu o desítky procent. V červnu tohoto roku jsme navíc Cestovatele rozšířili na všechny sítě v zemích, kde T-Mobile působí. Již při zavedení Cestovatele jsme pozorovali nárůst počtu a délky hovorů i sms v roamingu. Proto věříme, že i zavedení regulovaných cen povede ke zvýšení provozu, což alespoň částečně zmírní negativní dopad regulace. K tarifikaci 60+30 u kreditních tarifů: Naše nové kreditní tarify umožňují "nekonečnou" převoditelnost kreditu, což nikdo jiný na tomto trhu nenabízí - proto je považujeme za atraktivní a poslední čísla nám to ukazují. 3.9.2007 14:18
OTÁZKA: Příklad s kávou je sice hezký, ale zapomínáte na jednu podstatnou věc - kaváren jsou v každém větším městě desítky až stovky a mezi sebou si konkurují. Zákazník tak má možnost si vybrat a komu se káva za 30 nelíbí, určitě najde kavárnu, kde ji dělají za 15 korun. Mobilní operátoři jsou na trhu 3 a cenově si moc nekonkurují. V takovém prostředí je zákazníka třeba chránit. A kdyby ceny opravdu nebyly přemrštěné, EK by k regulaci nikdy nepřistoupila. A snad jen tip: Proč pane Stojanovský nepodnikáte v oblasti prodeje kávy, když je to tak lukrativní? Martin
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Nejenom národní regulátoři, ale i Evropská komise došli k závěru, že na trhu roamingových volání je funkční konkurence. Vedle Vašeho mobilního telefonu totiž existuje mnoho jiných alternativ, jak se dovolat - pevná linka, telefonní budka, wifi, internetová volání atd. Tyto alternativy jsou mnohdy levnější, přesto lidé nejčastěji sáhnou po svém mobilu. Z toho usuzujeme, že služby za ceny, které nabízíme, mají svou poptávku. Takže zpět ke kávě - určitě si můžete dát kávu za 15 Kč, ale budete pravděpodobně muset jet mimo centrum města či hodit mince do automatu. Evropská komise navíc v létě uzavřela několikaleté vyšetřování velkých mobilních skupin v Evropě a neshledala, že by uzavřely kartelovou dohodu či jinak porušily soutěžní právo. 3.9.2007 14:24
OTÁZKA: Dobry den, priklad s kavou nie je velmi stastny, kedze kava ma na trhu viacero subsitutov. co ma byt podla vas substitutom na mobilnu komunikaciu v zahranici? Katka
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Odpověděl jsem níže - telefonní budka, wifi, volání přes internet, ... 3.9.2007 14:28
OTÁZKA: ahoj kolego :) jak se máš při pracovním pondělku? :) Katka
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Díky, teď pracovně :) 3.9.2007 14:28
OTÁZKA: Dobry den, mam dotaz ohledne SMS a roaming. Proc cena SMS byla asi tak pred 8 lety daleko levnejsi?napr. Chorvatsko 1,8 KC, Nemecko 4,8 a nektere staty zadarmo? (mam schovany Paegas roaming brouzurku.) Sms je pro me 160 Byte + hlavicka a pokud by se pri prenosu mezi staty pouzil Internet, tak cena bude minimalni. Dekuji Jiri Horak Jiri Horak
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Maloobchodní ceny roamingových sms jsou určovány velkoobchodními kontrakty s roamingovými partnery. Ano, v minulosti někteří zahraniční partneři tyto velkoobchodní ceny zvýšili, což se odrazilo v cenách pro zákazníky. Druhým důvodem může být zavedení zonálního roamingu, kdy díky průměrování došlo ke zvýšení cen v některých státech, zatímco v jiných došlo ke zlevnění. Toto byl důsledek zjednodušení a zpřehlednění ceníku. 3.9.2007 14:32
OTÁZKA: Přeji hezký den. Ten váš business je jen o penězích viďte pane inženýre? Lidi až na posledním místě. danesha
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Možná se to nekomu nemusí líbit, ale "business" (omlouvám se, tohle slovo bych v českém textu sám nenapsal :) ) je především o penězích. Dlouhodobá spokojenost a důvěra zákazníků je však základním předpokladem úspěchu jakékoli firmy. 3.9.2007 14:36
OTÁZKA: Dobrý den, dovoluji si připomenout, že trh mobilní telefonie je trhem, na který má konkurence jen velmi omezený přístup (jde o bariéry pro nově příchozí - obdobně jako je tomu třeba v bankovnictví). Stávající hráči si pak na trhu konkurují velmi omezeně a hlavně si všichni udržují vysoké marže (konkurence není dostatečná, aby je nutila k opaku). Z tohoto důvodu se domnívám, že určitá regulace nutná je. Srovnání s bistrem podávající kávu je zbytečné mlžení - zde je zcela otevřený trh, který marži reguluje automaticky. Rozdíly v maloobchodní ceně jsou pak dány náklady (zejména nájemné a související položky). buxus
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Ano, telekomuniční trh je specifický - proto zde máme "sektorovou" (oborovou) regulaci, zákony a regulační úřad (ČTÚ). Ten dohlíží, aby hráči na trhu svou případnou významnou tržní pozici nezneužívali. Kromě toho na nás dohlíží Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Není mnoho odvětví s dvěma soutěžními "pojistkami". 3.9.2007 14:40
OTÁZKA: Muzete mi prosim vysvetlit, jak je mozne, ze cena SMS doma je za 1Kc a se zvyhodnenim cestovatel je za 5Kc (treba ze Slovenska) narust 500%. Vzdyt jste jedna spolecnost TMCZ a TMSK, ktera si zisky preleva pouze pres svoji centralu. Zda se Vam toto v poradku? Prosim odpustte si marketingovou omacku Dekuji- Speedy
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Mezioperátorské roamingové ceny jsou stanoveny našimi partnery. S roamingem jsou spojeny dodatečné náklady - platby partnerům , datový a finanční clearing, vyšší riziko neplacení a zneužití služeb a další. Co se týče "výhod uvnitř skupiny", jsme nezávislými firmami a nesmíme si na mezinárodním trhu nabízet výhodnější podmínky než ostatním konkurentům-partnerům. Slev v sesterských sítích T-Mobile dosahujeme pomocí množstevních slev (což nám umožnilo nabídnout sms za 5 Kč). Co se týče "1 Kč", je to cena národní sms pouze v některých (tarifních) cenových plánech, průměrná cena je vyšší. 3.9.2007 14:47
OTÁZKA: Ja si myslim ze akorat EU chce diktovat operatorum co maji a nemaji delat ohledne roumingu ale aby se zlevnilo volani mezi domacima sitema a lepsi uctovani a rozdeleni na casova pasma to uz je pase. Mobilnik
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Služby, které zmiňujete - národní volání v mobilních sítích, jsou podle samotné Evropské komise natolik konkurenční, že je ani sama nezařadila mezi tzv. relevantní trhy, které národní regulátoři musí sledovat a vyhodnocovat. 3.9.2007 14:50
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat, proč balíček volné SMS v rámci roamingu je aktivován na měsíc, kdy není možné po vyčerpání 10sms např. objednat další balíček sms, nebo změnit zvýhodnění např. na EU. Přitom tvrdíte, že roamingový tarif ev. zvýhodnění je možné měnit libovolně. Děkuuji Marek
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Tento balíček byl navržen pro běžné "dovolenkáře", kteří využívají roaming málo. Proto obsahuje jen 10 sms a má dlouhou platnost. 3.9.2007 14:54
OTÁZKA: Dobrý den, jak dlouho jste zaměstnancem T-Mobile, co Vás do T-Mobile přivedlo a kde jste pracoval předtím? Děkuji a zdravím George Kraus
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den, v T-Mobile jsem od října 2003, předtím jsem pět let pracoval na obdobné pozici v alternativním Aliatelu. Přivedla mě tam zajímavá práce, prestižní firma a možnost spolupracovat se zahraničními kolegy. 3.9.2007 14:56
OTÁZKA: Dobrý den. Nemyslíte, že vyšší než běžné marže jsou výsadou právě málo konkurenčního trhu? Nemyslíte, že tři operátoři není funkční konkurenční trh? Pak je jisté, že EK zkrátka zasáhnout musí... Jakub
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Pokud by nadstandardní marže byla dlouhobá, mohlo by to indikovat nedostatek konkurence. Ale ceny, vč. roamingu, klesají - oproti loňsku je to (i bez regulace) o třetinu. Navíc, jak jsem již uvedl, existují tu substituty roamingového volání - ať staré (budky), tak nové (voip) technologie. 3.9.2007 14:59
OTÁZKA: Dobry den , chci jen konstatovat ze me doslova urazi marketingove povidacky o nevyhodnosti eurotarifu a jak ho lidi vlastne nechteji a touzi po skvelem passportu. Osobne pouzivam telefon vice na "biznis" a mohu konstatovat ze 5ti a vice minutovych (tedy passport vyhodnejsich) hovoru je podstatne mene nez tech minutovek nevyhodne EU srazenym ... Dotaz jediny kdy prestanete pocitat s tim ze 99% zakazniku neumi pocitat do 5ti ? Lanege
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Každý ze zákazníků je jiný. Někdo preferuje delší hovory (3 minuty a více), proto je po něj Cestovatel od T-Mobile velmi výhodný - dle našich údajů tito volají o více než 50 % levněji. Pro jiné zákazníky bude zvýhodnění EU zajímavější. T-Mobile dává svým tarifním zákazníkům možnost volby - mohou si kdykoli zdarma zvýhodnění změnit. Dle počtu současných aktivací obou zvýhodnění je vidět, že preference jsou přibližně vyrovnané. 3.9.2007 15:06
OTÁZKA: Osobně bych navrhoval regulaci zrušit, nabídnout ale licence na frekvence nejlevnějším operátorům. Luther
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den Pokud máte na mysli regulaci roamingu, tak ta již existuje, a my se s ní naučíme žít. Nyní doufáme, že nárůst provozu pomůže kompenzovat ušlé tržby, aby regulace roamingu nezapříčinila zpomalení poklesu cen ostatních služeb či zavádění nových služeb a technologií. Oborová regulace v telekomunikacích je zřejmě částečně nezbytná, ale měla by být používána pouze v těch oblastech, kde trh nefunguje, a roamingové služby to dle mého názoru nejsou. 3.9.2007 15:12
OTÁZKA: Proč si EK zasedla zrovna na mobilní operátory? Banky mají kartel na odírání zákazníků na poplatcích a nikdo je nereguluje... Karel L.
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den Mobilní telefon má pravděpodobně více lidí (voličů) než bankovní účet ... (Regulace roamingu představuje spíše populistické gesto než krok podložený solidní ekonomickou úvahou) 3.9.2007 15:24
OTÁZKA: Dobrý den. Regulaci EU uznávám a doufám, že to takhle půjde dál. Každý chce vydělávat - ale nic by se nemělo přehánět. Dnešní EU je něco v bledě-modrém jako USA. Dokážete si představit, že by jste z Washingtonu do Chicaga volal za 5-násobnou cenu než v rámci svého státu? Proč T-Mobile neukázal, že je "jednička" a v rámci všech sítí T-Mobile v EU nezavedl výhodnější roamingové sazby?? Podpořil by tak vlastní síť v jiném státě a celoevropsky by jste byli určitě oblíbenějším a poptávanějším operátorem.. Děkuji, přeji hezký den a ať se Vám daří. Tom_82
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den a děkuji Regulace je oprávněná tam, kde selhává trh. Bohužel v tomto případě Evropská komise vůbec nezkoumala stav konkurence na daných trzích, a rovnou zavedla nejtvrdší regulační nástroj - administrativní stanovení cen. Tento přístup může mít více negativní než pozitivní dopad, a v extrémním případě může dojít k snižování nabídky a k nedostatku zboží či služby na trhu. Vzpomeňme na centrálně plánované levné tužkové baterie, které nebyly nikde k dostání. K druhé části otázky bych podotknul, že již v roce 2001 uvedl T-Mobile (tehdy ještě Paegas) roamingový tarif WorldClass, a následně v lednu 2006 nové zvýhodnění Cestovatel, s o mnoho levnějším voláním ze sítí skupiny T-Mobile. Takže všude tam, kde nám to velkoobchodní propojovací poplatky roamingovým partnerům dovolí, se snažíme snižovat koncové ceny. 3.9.2007 15:36
OTÁZKA: Mam takovy dojem, ze kdyby jste byl na opacne "strane pultu" a platil si telefon z vlastni vyplaty tak by jste byl rad ze se do zahranici dovolate levneji ?? souhlasite?? velke korporace byly popostrceny ke vstricnejsim krokum a branit predchozi pravdepodobne neopravnene vysoce nastavene ceny mi prijde uplne zbytecne. Stepan B
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den Nejen já, ale i ostaní kolegové z T-Mobile se snažíme poskytnout zákazníkům maximální hodnotu za jejich peníze, takže nemám pocit, že bych stál "na opačné straně pultu" než naši zákazníci. Jako běžný spotřebitel samozřejmě vítám, když se ceny snižují, na druhou stranu pokud nějakou službu považuji za příliš drahou, tak si jí asi nekoupím. Ovšem ceny roamingových služeb považuji za adekvátní. 3.9.2007 15:40
OTÁZKA: Proč Vám vadí regulace, když nabízíte balíčky o kterých tvrdíte, že jsou pro zákazníky výhodnější. Foldyna
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den Regulace, pokud jejím cílem není odstranit tržní selhání či zneužití dominantního postavení na trhu, necitlivě zasahuje do vztahu mezi zákazníkem a poskytovatelem služeb. Současná roamingová regulace navíc naše zákazníky unifikuje a nerozlišuje jejich individuální potřeby, které jsou jiné pro dovolenkáře či obchodního cestujícího. Naše dosavadní roamingová nabídka brala v úvahu různé potřeby našich zákazníků (preference dlouhých hovorů či SMS nebo využití datových služeb). 3.9.2007 15:45
OTÁZKA: Hezký den, líbí se vám seriál Simpsonovi? Lubor
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Líbí, a to velmi :). Mohu jej vřele doporučit jako nezbytnou součást základního vzdělání. 3.9.2007 15:46
OTÁZKA: Dobry den, nemyslite si ze jsou opratori svoji "politikou" draheho roamingu sami proti sobe ? Site jsou vybudovane, propojene a ceny za roaming jsou jenom umele drzeny v teto vysi. Napriklad pri GPRS Roamingu musi operator zainvestovat pouze do border gateway(e). Ale pritom ceny jsou hrozne.. BrainLess
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Investice do mobilních sítí se splácí dlouhodobě, a to z výnosů jejich využívání. Navíc s provozem sítě jsou samozřejmě spojeny další náklady. V případě roamingových služeb je značná část ceny tvořena promítnutím velkoobchodních nákladů za propojení s roamingovými partnery. Poskytovatel služeb vždy při určování cen sleduje i cenovou elasticitu. U roamingových služeb, a hlavně u GPRS roamingu, je zřejmé, že snížení ceny nepovede k takovému zvýšení provozu, aby se vykompenzovala ztráta tržeb. 3.9.2007 15:56
OTÁZKA: Naprosto souhlasím s tím, že ani vyšší než běžná marže není důvodem k regulaci. Nicméně jen tak pro zajímavost, kolik procent měli operátoři marži z roamingu před regulací? anonym
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Marže u roamingových služeb byla do současnosti vyšší než marže u poskytovaných základních služeb. Přesné číslo nelze zveřejnit. 3.9.2007 15:59
OTÁZKA: jak je mozne, ze nektere tarify umoznuji volani uvnitr site za cca 1 Kc/min ale terminacni poplatky za jednu minutu jsou ve vysi cca 3,5 kc. Znamena to tedy, ze bud A) tim, ze nabizenim volani za 1 kc dochazi ke krizovemu financovani daneho hovoru nebo B)terminacni poplatky v mobilnich sitich jsou premrstene? Vzhledem k vysi zisku vsech nasich mobilnich operatoru se mi zda jako spravna odpoved B. danik
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Vycházíte z jednotlivých položek některých tarifních plánů. Jiné tarifní plány mají ceny vyšší, navíc je nutné brát v úvahu paušální platby. Ziskovost služeb sledujeme a mohu vám potvrdit, že A) ani B) není správně. 3.9.2007 16:02
OTÁZKA: Dobrý den, chápu, že na zprostředkování volání ze zahraničí mohou být o něco vyšší náklady (už jen to, že místo jednoho operátora si dají marži minimálně dva), přesto se mi zdá 40 Kč jako spojovací poplatek a pak kolem 30 Kč/min přemrštěná cena. Pavel
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Nevím, jaký roamingový tarif zmiňujete. Naše zvýhodnění Cestovatel umožňuje volat za sestavovací poplatek 34,51 Kč a poté 4,76 kč za minutu. 3.9.2007 16:05
OTÁZKA: Dobry den, porporil bych prvni prispevek Buxuse. Zde se bavime o roamingu, ktery zrejme CTU, jakozto narodniho regulatora zajimat nebude. Roaming je ponekud specificky v tom, ze propojuje nadnarodni trhy. Jak jiz bylo receno, telekomunikace tak jako bankovnictvi nikdy nedosahne takove konkurence, jako ostatni odvetvi. Omezena reguleace je tedy dle meho nazoru na miste. Zbynek
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. ČTÚ má za úkol analyzovat velkoobchodní trh mezinárodního roamingu. Loňská analýza ukázala, že na trhu není žádný "dominantní" operátor. K takovému závěru dospěli všichni regulátoři v EU, kteří tuto analýzu provedli. I proto považujeme současnou regulaci za neadekvátní. 3.9.2007 16:09
OTÁZKA: Dobry den, kolik procent / nemusite uvadet samozrejme presne / je marze na volani v tuzemsku? Jsou to 100 ci jen 10 %? Martin D.
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Jedná se o desítky procent. 3.9.2007 16:23
OTÁZKA: Zdravím, přijde mi, že po využití různých slev, akcí a balíčků ušetřím stejně maximálně několik korun. Není to celé jenom divadélko a populismus eurosoudruhů, kteří si nakupují hlasy? František
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Výše úspory je samozřejmě závislá na tom, jak moc voláte, ale současná nabídka roamingových zvýhodnění skutečně umožňuje dosáhnout výrazných slev. O míře populismu současné regulace jsem se vyjádřil již v předchozím příspěvku. 3.9.2007 16:29
OTÁZKA: V USA je bezne,ze volani je zpoplatneno jen v silnem provozu a volani ve slabem provozu a o vikendem je neomezene, zadarmo a muzu volat kam chci na jakekoliv zarizeni v ramci USA. Proc s takovou nabidkou neprijdou i cesti operatori? Nedotujeme nahodou svymi cenami marketingovy boj v USA? Proc mame nejvyssi ceny v ramci EU v prepoctu k prumernemu platu, neprehanite to trosku? U T-Mobile v Nemecku je bezne, ze soucasti pausalu je i internet a spoustu dalsich sluzeb ... zakaznik tam za 1200 dostane mnohem vic nez my tady. Co s tim budete delat? Kdy i u nas zacnete marketingovy boj o zakazniky? Nadstardantni marze je sice hezka vec, ale zakaznik nesmi mit pocit, ze je "dojna krava" a ja ten pocit pri srovnani sluzeb a cen s jinimi zememi mam. Co s mym pocitem udelate? Jak me presvedcite? Co zmenite? V USA je bezne, ze volani po USA je jednotne ... at volam po Coloradu nebo z Colorada do Texasu, tak platim porad stejne nebo to mam zdarma. EU je mnohem mensi nez USA a tak proc neco takoveho jako je v USA neni i u nas? ... kdy se operatori sejdou a popremysli nad tim, co je nej pro zakaznika a prestanou premyslet nad tim jak ze zakazniku dostat co nejvice penez. A proc nejsou u nas SMS zdarma jako i v jinych zemich? Ke kave taky vzdycky dostanu susenku nebo neco sladkeho k tomu, co "sladkeho" davate Vy nam, aby jste nas potesili? Z ceho muzu mit jako Vase zakaznice radost? urcite ne z vysokych cen za volani, vite, po dlouhe dobe uvazuju o pevne lince ... tam to jde, ze je volani zdarma v ramci pevne site a je jedno k jakemu operatorovi volam ... kdy se dockame obdoby v mobilnich sitich? A jeste jedna vec, kdyz dostanu do rukou kavu, tak pekne voni, dobre chutna a je mi po ni dobre a tak za ni rada zaplatim i 30Kc, protoze platim nejen za kavu, ale i za dalsi sluzby ... nadherne prostredi, mekka sedacka, prijemna obsluha, wi-fi internet atd ... krome kavy dostanu spoustu dalsich sluzeb "zdarma" ze kterych mam radost, ale u Vas neni nic zdarma a proto je regulace nutna. Katka
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den, nelze takto jednoduše srovnat ceny v různých státech. Trhy jsou v různých fázích vývoje, operátoři různou měrou investovali a sítě mají různou kvalitu či stáří. Doporučuji srovnat ceny mobilních služeb u nás nyní a před pěti-deseti lety - pokles je značný i bez regulace. Kažopádně si nemyslím, že by cokoli "bylo zadarmo" - náklady na tento "dárek" si operátor vždy vybere jinde - na jiné službě či na jiném zákazníkovi. 3.9.2007 16:31
OTÁZKA: Dobrý den, proč má t-mobile v USA nižší ceny hovorného a telefonů než v ČR? Jsou v ČR snad vyšší mzdové náklady? Anebo jsme jen hlupáci co si to nechají líbit? Díky za ospověď. Zdeněk K.
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Již jsem odpověděl - ceny závisí na fázi vývoje trhu, na použitých technologiích, na pokrytí atd. 3.9.2007 16:33
OTÁZKA: Priklad s kavou neni prilis stastny. Ma cosi docineni s kartelem :) Ja si totiz muzu vybrat podnik kde kavu maji i za 12. Soucasno situaci operatoru bych prirovnal na prikladu kavy, ze mi davate na vyber mezi 40 a 80 pri cene 7 :) Jirka
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Jak jsem již odpovídal, Evropská komise po několikaletém zkoumání došla k závěru, že evropští operátoři kartelovou dohodu neuzavřeli. 3.9.2007 16:35
OTÁZKA: Dobry den, zaujimalo by ma preco volania do inych sieti nestoja tolko isto ako volaia do domovskej siete(v tomto pripade T-mobile)?Nebolo by jednoduchsie mat jednotne ceny a clearingove ucty, kde by sa potom operatori vyrovnali medzi sebou a neprenasali zataz na spotrebitelov? To iste plati aj pri tzv. roamingovych hovoroch. Tym padom by uplne odpadol problem regulacie lebo by sa vysporiadavali telekomunikacne spolocnosti. A na margo Tmobilu - je podla vas normalne uctovat poplatky za roaming zakaznikom Tmobilu ktori pridu do ineho statu kde je takisto Tmobile a pouzivaju jeho siet? anonym
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. V nových kreditních tarifech T-Mobile je cena za volání do všech sítí stejná. Jednotné ceny? To už by bylo opravdu centrálně plánované hodpodářství. Navíc - jednotné ceny - to je kartelová dohoda, za kterou bychom byli pokutováni. K sítím T-Mobile v cizině: jak už jsme uváděl, musíme se ke všem našim roamingovým partnerům chovat nediskriminačně a nabízet jim stejné podmínky jako operátorům ve skupině T-Mobile. 3.9.2007 16:41
OTÁZKA: VAše srovnání s kávou mi příjde více než zavádějící. Pokud nebudu chtít konzumovat kávu za třicet protože mi příjde příliš levná nebo drahá, najdusi jednoduše zařízení odpovídající mým cenovým představám. Jenže u operátorů mobilní komunikace v ČR, kteří ve shodě nabízí víceméně cenově shodné služby zahalené do různých balíčků, tuto možnost volby postrádám. Operátoři přirozeně se slevňováním nespěchají, sejně tak jako výrobci a distributoři elektřiny, plynu a některých dalších komodit. Přesto regulační procesy i v jiných odvětvích fungují. Proč tedy ne v odvětví mobilní komunikace. Milan
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Díky za srovnání s ostatními síťovými odvětvími. Ceny v mobilních komunikacích dlouhodobě výrazně klesají. To se o ostatních jmenovaných odvětvích rozhodně říct nedá. 3.9.2007 16:50
OTÁZKA: Rikate, ze je dobre mit nadstandartni marze a jako priklad uvadite kavu. Jenze je rozdil mezi pripravou kavy a provozovani telekomunikaci. U kavy si aspon clovek vypije co si zaplati, ale v pripade operatoru je to jinak. Volam 30 sekund a platim za minutu hovoru ... rocne Vam takto "venuji" nekolik tisic korun a to je podle Vas v poradku? Vite co, chtel bych sve penize zpet, protoze jste me uctovali vic nez jsem ve skutecnosti vyuzil ... a obdobne je to i s volnymi minutami, kdyz je neprovolam, tak se me neprevadi do dalsiho mesice a kdyz zrusim tarifni zvyhodneni uprostred mesice, tak prijdu o ty minuty ktere jsem nevyuzil i kdyz jsem je Vam uz zaplatil.Tim zpusobem Vase firma "okrada" miliony svych klientu a tak si myslim, ze regulace je na miste. Az prestanete takovymi praktikami "okradat" zakazniky, tak pak bych s vami i mohl souhlasit. Tak kdy prestanete pouzivat takove spinave praktiky? Pavel
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: V kreditních tarifech T-Mobile je nevyčerpaný kredit převoditelný "donekonečna", tedy o něj nepřícházíte. To je výhoda, kterou zákazníci oceňují, zřejmě více, než jiný způsob tarifikace. U většiny našich zvýhodnění při jejich deaktivaci vracíme poměrnou část již zaplaceného měsíčního paušálu. Podmínky všech našich služeb, včetně zvýhodnění, jsou jasně prezentovány, takže zákazník může sám posoudit, zda je pro něj služba výhodná či ne. 3.9.2007 16:52
OTÁZKA: S tou kavou to nebylo uplne stastne prirovnani. Rekl tim vlastne, ze na roamingu mate nekolikaset procentni marze. Navic neexistuje neco jako levny roaming z automatu za 7Kc a opravdu dobry roaming za 40Kc s plnym servisem, prijemnym prostredim a oplatkem navrch. Mohl by jste nam nastinit z ceho se sklada cena roamingovych sluzeb? Michal
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Maloobchodní cena je z velké části tvořena velkoobchodní mezioperátorskou roamingovou cenou, kterou platíme zahraničnímu operátorovi. K tomu připočítáváme naše vlastní náklady a marži. Pokud mám zůstat u srovnání s kávou - myslím, že v roamingu servírujeme opravdu dobrou kávu za adekvátní cenu. :-) 3.9.2007 16:56
OTÁZKA: Pane inženýre, považujete regulaci za nepřípustnou pouze vzhledem k mobilním operátorům, nebo považujete za nepřípustnou i regulaci originačních poplatků účtovaných dominantním pevným operátorem mobilním a virtuálním operátorům? Domníváte se, že je nepřípustné regulovat ty segmenty průmyslu jejichž hlavní zdroje jsou externality či společný majetek (např.: věcné břemeno u podzemní telekomunikační sítě či přidělené frekvenční pásmo u bezdrátových telekomunikací)? CD
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Regulace originačních cen je závislá na analýze přislušného relevantního trhu. ČTÚ tyto analýzy provedl a v případě mobilních sítí dospěl k názoru (posvěceném Evropskou komisí), že tyto ceny není nutno regulovat. 3.9.2007 17:01
OTÁZKA: Dobrý den pane Stonavský.Příspěvek k diskuzi je naprosto jasný a zdůvodnitelný.Máte naprostou pravdu,že eu a její regulace na trhu deformují trhy.Regulace obecně k ničemu nevedou - užívají se,jak to představitelům vyhovuje..někde stanovují cenové stropy, někdy cenové stropy. Avšak hlavním problémem,který jako ekonomom spatřuji je, že obecně existuje omezený trh s telekomunikacemi a jejich licencemi. Na jednu stranu "politikové" říkají, že je potřeba vydávat licence,jelikož jde o klíčové odvětví a proto je potřeba trochu "omezovat" konkurenci a na druhou stranu křičí, že je cena za něco příliš vysoká a tudíž je potřeba regulovat!! A regulují to, co už je zregulované a tato spirála se bude točit dále.. Těchto případů je velký počet, jeden příklad za všechny, cukr... kdy na svobodném trhu by byla cena cukru někde kolem 7,50-8 kč/kg ,ale díky regulacím, které panují již od napoleonských válek se cena pohybuje kolem 27.. Jak na tuto věc nahlížíte vy? Děkuji Salek
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Děkuji za otázku a za názor - máte pravdu, vypadá to, že v některých odvětvích opravdu Evropa reguluje více, než by bylo nezbytně nutné. Omezený trh - tedy omezený vstup do odvětví - je v mobilních komunikacích (alespoň v některých částech kmitočtového spektra) dán tím, že frekvence představují vzácný (omezený) zdroj. Určitou tržní nápravu v této oblasti představuje možnost obchodovat se spektrem, což se v Evropě zavádí. 3.9.2007 17:05
OTÁZKA: Váš zaměstnavatel Vás nutí k demagogickým odpovědím, ale jak by se Vám líbilo, kdyby regulační úřad v ČR nařídil propojovací poplatky do mobilních sítí 0,60 za minutu a 0,20 za sms a nařídil Vám podepsat smlouvu s jakýmkoliv virtuálním operátorem za poplatek třeba 1 milion Kč a 0,50 za minutu?" Vaši odpověď o krachu našich tří chudých operátorů a zbytečnosti regulace na našem "volném" trhu hned okomentuji: Frekvencí není neomezený počet a proto se Vy 3 operátoři chováte monopolně. Pouze virtuální operátoři a nízké propojovací poplatky vytvoří opravdovou konkurenci. Nahoře uvedené ceny jsou reálné. Pokud zvládnete dát cenu 2,- Kč za hovor do vlastní sítě jednomu zákazníkovi - je to tedy 1,- za odchozí hovor a 1,- za jako propojovací poplatek - nic nebrání tomu, aby opravdu velkoobchodní cena byla poloviční ... ne? Ladis
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Jednoduše řečeno - pokud někdo určí ceny na urovni, jak uvádíte, tak zde v ČR nikdo nebude chtít stavět a vlastnit síť, všichni ji budou ale chtít využívat. Mobilní sítě pak budou přetížené a nebudou fungovat. To, zda se chováme "monopolně", sledují dva regulační úřady, které mají dostatečné nástroje na analýzu trhu a případnou nápravu. 3.9.2007 17:09
OTÁZKA: Dobrý den. Bude podle vás EU regulovat i dalsi obory? Toník
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Úroveň regulace některých odvětví je v EU dost vysoká - viz již zmiňované zemědělství. Co se týče telekomunikací, věříme, že při nadcházející revizi regulačního rámce pro elektronické komunikace další zvýšení regulace nenastane. 3.9.2007 17:11
OTÁZKA: Dobrý den, telefonování ze zahraničí bylo před tímto omezením naprosto nemožné - např. člověk, který si potřeboval zavolat nutně domů a měl zavedený kredit, mohl mluvit maximálně 5 minut, a to se ještě celou dobu modlil, aby se mu hovor neukončil.. Proč tedy s tímto omezení tak nesouhlasíte? Je mi jasné, že volání ze zahraničí nebude levná záležitost, ale pochybuji, že by evropská komise přišla s regulací, která by operátorům úplně vymazala zisk, takže vyděláte jen o něco méně, což se vám větším počtem hovorů kompenzuje. Další otázka je k vašemu tarifu BAV SE,který nabízíte pro studenty - v nabídce objednávky přes internet je možnost slevy na 6 měsíců o 20% a zároveň každý z těchto 6ti měsíců 100 sms zadarmo.. Student, který si toto takto objedná se ale dočká překvapení, když se dozví, že sms jsou jen jednorázovou záležitostí a další měsíc již těch 100 volných sms není.. Nepřipadá vám toto jako klamavá reklama? Díky za odpovědi a přeji příjemný den pavel
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Jak už bylo uvedeno vícekrát, ceny roamingu klesaly v minulých letech i bez regulace, a to včetně předplacených karet. Oproti loňskému roku to byl pokles o 30 až 60 procent. T-Mobile i další operátori tedy "sami od sebe" nabídli levnější roaming. Co kritizujeme, je regulace jako taková, a zejména způsob, jakým k ní Evropská komise dospěla, tedy úplně mimo rámec svých direktiv, bez potřebných analýz trhů, prostě proto, že by to bylo "vhodné". K tarifu BAV SE - věřím, že podmínky této služby jsou jasné a zákazníkům přístupné - v ceníku na internetu, v našich prodejnách, na infolince. Tarif BAV SE je stále nejvýhodnější nabídkou na trhu pro mladé, což potvrzují i počty aktivací. 3.9.2007 17:19
OTÁZKA: Dobrý den, co říkáte na akci kterou mělo O2 celé léto pod názvem O2 Smart Roaming - v prázdninových destinacích příchozí hovory zdarma a odchozí do ČR za 9,90kč/min? Zato vy ste se přes léto moc nepředvedli... Ondrak
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den, je to nabídka konkurence, kterou nechci komentovat. Naši zákazníci mají (a to nejen přes léto) na výběr z několika roamingových zvýhodnění, která jsou využitelná v zemích, kam Češi jezdí nejčastěji. 3.9.2007 17:22
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné že si Švédové a Finové mezi sebou volají za tak málo peněz a tady to nejde nebo spíš nechce jít ? Regulaci roamingu schvaluji s dovětkem bohužel, můžete se za ni víceméně sami. pavel
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den. Neznám přesně nabídky severských operátorů, ale může to být způsobeno faktory, které jsem již uvedl - různá fáze vývoje trhu (mobilní operátoři ve Skandinávii působí již od osmdesátých let), různá úroveň pokrytí atd. 3.9.2007 17:25
OTÁZKA: Proč se Vaše společnost chová přezíravě ke stálým zákazníkům, před mnoTM mi svévolně a jednostranně zdražil sms na dvojnásobek a o polovinu snížil volné minuty. Nechci se upisovat, takže se zvýhodněním hit na mne, prosím nechoďte. Tomáš Gottschalk
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den, moc nerozumím, jak by mohlo dojít k tomu, co popisujete. T-Mobile stále poskytuje všechny tarify, které kdy nabízel, pokud je mají zákazníci aktivní. Navíc nové generace tarifů jsou díky konkurečnímu tlaku vždy výhodnější než ty předchozí. 3.9.2007 17:30
OTÁZKA: Richarde, pocítil v nějaké sféře T-Mobile operátora "ufona", jestliže ano, tak co bude "odpovědí"? Jinak přeji slunečný den. elvis12
On-line rozhovor s T-Mobile ODPOVĚĎ: Dobrý den, nabídky všech operátorů na trhu sledujeme a pokud je považujeme za významné, reagujeme na ně. ============================================================== Díky všem za položené dotazy. Na některé se nedostalo, pokusil jsem se odpovědět přednostně na dotazy týkajcící se roamingu a regulace. Příjemný večer! 3.9.2007 17:48
zpět na osobnost