Zkrácení předpokládané doby oprav o více než 2 týdny umožnilo zprovoznění zcela nové digitální telefonní ústředny a hlavního rozvodu, které technici Českého Telecomu spolu s dodavateli vybudovali v rekordní době v náhradních prostorách vyhořelé budovy v Blanické ulici na Vinohradech.
Bezprostředně po požáru v úterý 22. ledna bylo vyřazeno z provozu 41 140 telefonních stanic. Již druhý den se však podařilo znovu připojit přes 50% telekomunikačních linek. V následujících 14 dnech běžely práce na obnově telekomunikačního spojení 24 hodin a proto mohlo dojít k celkové obnově poškozeného technologického zařízení.
Český Telecom poskytne zákazníkům, jejichž telefonní stanice byla mimo provoz déle než 48 hodin (tj. do 11:00 hodin, 24. ledna 2002) slevu ve výši jejich stávajícího měsíčního paušálu. Příslušná částka bude odečtena z následujícího vyúčtování za telekomunikační služby (telefonního účtu). Další nabídka je připravována pro zákazníky, jejichž telefonní stanice byly mimo provoz déle než do dnešních 11:00(5.2.2002).
V případě jakýchkoliv problémů s telefonním spojením, ať již souvisí nebo nesouvisí s požárem telefonní ústředny, se mohou všichni zákazníci obracet na ohlašovnu poruch na telefonním čísle 13129.