Jedním z řešení, které O2 kvůli nedostatečnému pokrytí Podivína a blízkého okolí zvažuje, je mobilní základnová stanice. Ilustrační snímek

Jedním z řešení, které O2 kvůli nedostatečnému pokrytí Podivína a blízkého okolí zvažuje, je mobilní základnová stanice. Ilustrační snímek | foto: Jan Lodl, Mobil.iDNES.cz

Museli odstranit vysílače z vodojemu a v Podivíně byli bez signálu

  • 37
Již od začátku února mají zákazníci O2 z obce Podivín a blízkého okolí problém se signálem. Podle pracovníků operátora může za výpadky vytíženost sítě či vzdálenost od vysílače. Skutečným důvodem je však výpověď smluv a neinformování O2 ze strany správce mobilní sítě.

„Společnost, která provozuje na Břeclavsku vodojemy, vypověděla v loňském roce operátorům nájemní smlouvy,“ informovala redakci Mobil.iDNES.cz Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení společnosti O2 o důvodu, proč zákazníci operátora z obce Podivín a okolí nemohou naplno využívat jeho služeb. Příčinou problémů je odstranění vysílacích technologií, které se do konce ledna nacházely na vodojemu nedaleko obce.

Výpadek signálu v části obce zaznamenali zákazníci O2 v pondělí 1. února. A právě až od zákazníků, kteří začali obratem prostřednictvím komunikačních kanálů operátora zjišťovat situaci, se O2 o problému dozvědělo. Podle informací, které má redakce Mobil.iDNES.cz k dispozici, byla totiž s provozovatelem vodojemů ve smluvním vztahu společnost Cetin. Tedy vlastník a správce mobilní sítě, který vznikl začátkem loňského roku rozdělením O2 na dva samostatné podnikatelské subjekty, a jenž je nyní dodavatelem síťové infrastruktury pro O2.

„Na Břeclavsku skutečně dostala společnost Cetin výpovědi z nájemních smluv z vodárenských objektů, které jsme využívali jako vysílací stanoviště pro našeho obchodního partnera O2 Czech Republic,“ potvrdila redakci Mobil.iDNES.cz tisková mluvčí společnosti Cetin Tereza Gáliková.

Na Cetinu tak bylo, aby o situaci na Břeclavsku operátora případně včas informoval. Gáliková však jakékoli pochybení popírá. „Obchodní partnery informujeme o záležitostech v rozsahu a za podmínek sjednaných ve smlouvě. Podle mých informací k porušení našich povinností nedošlo. V této záležitosti jsme vůči O2 postupovali stejně, jako postupujeme vůči jiným obchodním partnerům,“ upřesnila.

Společnost O2 se nicméně o výpovědi smluv ze strany provozovatele vodojemů dozvěděla až po četných dotazech nespokojených zákazníků požadujících vysvětlení výpadku signálu. Ti mimo jiné prostřednictvím sociální sítě upozorňují, že se v postižené oblasti nacházejí také dobrovolní hasiči, kteří jsou na mobilních telefonech závislí. Informace o výjezdech totiž dostávají prostřednictvím SMS. Podle informací, které má redakce Mobil.iDNES.cz k dispozici, totiž neexistuje jiný způsob, jak dobrovolníky v případě potřeby svolat. Výpadek způsobuje problémy uživatelům i při ověření plateb internetového bankovnictví či v podnikání.

Vysílací technologie byly podle Mikšovské nově umístěny na základnovou stanici, kterou O2 sdílí se společnosti T-Mobile. „V části obce Podivín přesto mohlo dojít ke snížení kvality signálu,“ informovala s tím, že problém se sílou signálu nastává zejména uvnitř budov. „S dodavatelem nyní hledáme alternativní řešení (mobilní BTSka, repeatry), které by na místě situaci zlepšilo,“ dodala.

Podivínští na své dotazy dostávali neuspokojivé odpovědi. Například prostřednictvím stránek O2 na Facebooku se dozvěděli, že operátor posílení signálu sice plánuje, ale nedokáže upřesnit, kdy k tomu dojde.

Podle Kateřiny Mikšovské by však ke zlepšení mělo dojít v horizontu dní, od čtvrtka 11. února prý Cetin hledá vhodný prostor pro umístění mobilní základnové stanice. „V současné době zajišťujeme nová vysílací stanoviště v této oblasti, v důsledku čehož může být signál v některých lokalitách kvalitnější, v jiných naopak zhoršený,“ doplnila mluvčí Cetinu s tím, že pokrytí je dále vylaďováno.

„Z důvodů existujících byrokratických překážek při výstavbě nových věží se nám bohužel zatím nepodařilo zajistit plnohodnotné pokrytí v celé oblasti, nicméně využíváme i mobilní BTS stanice, abychom nepříznivý dopad celé situace minimalizovali. Za přechodné problémy, které vznikají našemu obchodnímu partnerovi O2 Czech Republic a jeho zákazníkům, se omlouváme,“ dodala Gáliková.

Probíhající akviziční práce potvrdila i společnost O2, podle které je potřeba vytipovat nejvhodnější lokalitu pro šíření signálu, zajistit povolení a zábor a v neposlední řadě také k mobilní stanici dovést elektřinu. „Nejpozději do týdne bude mobilní stanice funkční, trvalým řešením pak bude výstavba nové základnové stanice,“ upřesnila Mikšovská.

Podle jejích slov operátor v tuto chvíli neuvažuje o jakékoli kompenzaci pro zákazníky, kteří se v oblasti postižené výpadkem signálu vyskytují. Důvodem je, že mobilní služby jsou ze své podstaty nezávislé na konkrétním místě a jsou určené k tomu, aby byly využívány z různých míst.