Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: O2

O2 kompenzuje výpadek roamingu slevou z tarifu a poukazem za tisíc korun

  • 3
Od úterního poledne měli zákazníci O2 problém s roamingovým spojením. Výpadek trval až do středy 31. května do zhruba 19 hodin. Výpadkem postižené zákazníky operátor odškodní slevou z tarifu odpovídající době nefunkčního spojení a tisícikorunovým poukazem, který budou moci uplatnit při koupi příslušenství či nového mobilu.

Za výpadek mohla softwarová chyba na komunikačních uzlech společnosti CETIN zajišťujících mezinárodní spojení, která způsobila přetížení obou mezinárodních ústředen v Praze a Brně. Kvůli tomu nemohlo na 120 tisíc zákazníků českého O2 a desítky tisíc klientů slovenské pobočky v zahraničí volat, ani přijímat hovory (více zde). Podle O2 nešlo o hackerský útok, o němž jako o jedné z možných příčin hovořili ve středu zástupci společnosti CETIN, která provozuje pro O2 mobilní i fixní sítě.

„Výpadek budeme samozřejmě kompenzovat za každý den nefunkčnosti služeb v plné výši podle zákona a platných smluv, a to automaticky, aniž by zákazníci museli svůj nárok uplatňovat,“ uvedl generální ředitel společnosti O2 Tomáš Budník.

Operátor navíc všem výpadkem postiženým zákazníkům (nefiremním i firemním) přidá tisícikorunový poukaz na nákup libovolného příslušenství nebo mobilního telefonu. Slevu bude možné uplatnit až do konce srpna. Operátor bude všechny tyto zákazníky v dohledné době kontaktovat prostřednictvím SMS, v nichž bude informace, jak slevy na prodejnách O2 uplatnit.

Společnost O2 ve středu 31. května ve večerních hodinách prostřednictvím facebookových stránek informovala o prakticky stoprocentním podílu úspěšných volání z ciziny. Potíže mohli vzhledem k většímu provozu stále zaznamenávat někteří zákazníci O2 v Německu, Belgii nebo Chorvatsku.

Podle mluvčí společnosti CETIN Terezy Gálikové nemá nyní roaming ještě kvalitu jako před výpadkem, nicméně funguje. Napoprvé se podle ní spojí zhruba 80 procent hovorů, zbytek až při opakovaných pokusech.

,