Vánoce jsou už opravdu téměř za dveřmi a obchodníci si mnou ruce v očekávání (opět) rekordních zisků. Mobilní operátoři samozřejmě nestojí stranou, letos se zřejmě rozhodli, že nám nebudou nabízet své zboží, ale rovnou plnit naše tajná přání. Začal s tím Vodafone (více zde), nyní se přidává Telefónica O2. Ta spouští novou verzi internetových stránek O2 Vánoce.
Pokud vám teď naskočila alergická vyrážka v očekávání nadýchaného sněhu, infantilních rolniček a tlustého staříka v barvách Coca-Coly, který se Ježíškovi nepodobá ani trošku, buďte v klidu. Na nový web O2 stojí za to zajít, i když Vánoce k smrti nenávidíte. Žádný vánoční sentiment z něj nekape, místo toho se zde setkáte s opravdu zajímavou a působivou grafikou, která není na webu pořád ještě úplně samozřejmá.
Vánoce jsou svátky zábavy
Jak asi každý tuší, cílem i tohoto webu O2 je přilákat vás na nějakou tu "neodolatelnou" vánoční nabídku. Naštěstí to není děláno tak okatě a násilně jako u některých jiných obchodníků. Na tomhle webu se totiž především pobavíte a – jak už jsme zmínili – užijete si opravdu zajímavou prostorovou grafiku.
Celá prezentace jen podtrhuje současný trend k větší prostorovosti internetových stránek. Statickými stránkami a jednoduchou grafikou už dnes nikdo návštěvníka nepřiláká. Musíme uznat, že designéři v O2 to dokazují více než jasně. Na webu si můžete projít hned několik téměř reálně vymodelovaných prostředí.
Romantické duše určitě na chvíli přitáhne hned první. Iluze zimního podvečera v lese je téměř dokonalá a dokazuje, že vánoční atmosféra se dá navodit i bez zprofanovaných rekvizit. I když v každém z prostředí se vám pochopitelně O2 snaží "podstrčit" nějakou tu neodolatelnou vánoční nabídku, web vás má především bavit.
V každé ze sekcí tak najdete malou mezihru, nejde sice o nijak propracované hry, ale pro ukrácení dlouhé chvíle určitě nejsou k zahození. Navíc po dohrání a splnění úkolu se dozvíte i něco navíc. Nápověda vám může pomoci najít něco, co jste třeba v prostředí neviděli, časem budou ale přibývat i odkazy na tapety nebo vyzvánění pro mobily.
Ocenění si zaslouží i to, že ani v tomto případě nezapomíná Telefónica O2 na svoje charitativní projekty. Ostatně, právě v době Vánoce je většina z nás asi nejvíce nakloněna pomáhat potřebným. Některé sekce jsou tak věnovány Nadaci O2, a především Lince bezpečí. Přímo na stránkách se tak dozvíte, jak snadné je k pomoci se připojit. Věděli jste například, že na Linku bezpečí mohou zákazníci přispět i prostřednictvím svých bonus bodů?
Koulovaná – rozdejte si to s přáteli o ceny
Zřejmě nejatraktivnější částí celého webu je multiplayerová on-line hra o ceny. Celý koncept je postaven opravdu zajímavě a je skoro škoda, že se nachází jen na dočasných vánočních stránkách. Tahle hra by totiž určitě mohla fungovat i samostatně. Grafika je docela obstojná, hratelnost opravdu vynikající. A navíc vás čekají poměrně zajímavé ceny.
Celý koncept je založen na jednoduchém principu. Zaregistrujete se do hry, vytvoříte si vlastního avatara (postavu, se kterou budete hrát) a pak můžete další zaregistrované hráče vyzvat na souboj v koulované. Můžete házet koule a samozřejmě se musíte i snažit vyhnout zásahům soupeřů. Na stránkách si můžete virtuálně vyřídit účty s přáteli, ale stejně tak se utkat s jakýmkoli zaregistrovaným hráčem, který je zrovna on-line.
Případně si můžete nastavit, že jste ochotni přijmout výzvu a počkat, až se bude chtít někdo utkat s vámi. Za každé odehrané utkání si přepíšete body, celkové skóre se vám sčítá a na konci ledna, kdy hra končí, získá deset nejlepších hráčů některou z cen (jsou zde herní konzole, mobilní telefony atp.) Můžeme jen doufat, že vyhodnocování bude fungovat lépe než u soutěže o BMW (více zde).