Zpráva je volajícímu zaslána, pokud je číslo znovu dostupné nejpozději do sedmi dnů od neúspěšného pokusu o hovor. Službu je možné aktivovat odesláním SMS ve tvaru NAPRIJMU A na číslo 999235. Pro deaktivaci stačí zaslat SMS ve tvaru NAPRIJMU D na stejné číslo. Jedinou podmínkou fungování je její aktivace na obou stranách, tedy jak u volaného, tak u volajícího.
Služba O2 Na příjmu funguje i v případě, kdy má volaný zapojené přesměrování hovoru při nedostupnosti do hlasové schránky, Zmeškané hovory, Signalizaci příchozího hovoru či O2 Spojovatelku.
Služba je automaticky aktivní u všech nových zákazníků, stávajícím zákazníkům ji bude O2 aktivovat postupně. Dle prvních statistik celých 40 procent zákazníků informaci o opětovné dostupnosti volaného čísla využijí a po jejím obdržení znovu zavolají nebo pošlou zprávu.