Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jen co se začala prodávat v Česku, tak Nubia odešla od ZTE. Co bude dál?

  0:09aktualizováno  0:09
Čínský koncern ZTE prodal většinu ve značce Nubia. Podle serveru etnet.com.cn vstoupili do značky blíže nespecifikovaní investoři. Značka Nubia je aktivní i na českém trhu.

Nubia Z11 Black Gold Edition | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

O prodeji značky Nubia se spekuluje delší dobu. ZTE ji vyčlenilo ze svého koncernu jako samostatný subjekt už dříve a nyní se zbavilo majoritního podílu. I tak si však ponechává 49,9 procenta akcií. Ale jaká bude budoucnost značky, to zatím není jasné.

Fotogalerie

Vytvoření samostatné značky Nubia byl pokus koncernu ZTE proniknout na mimoasijské trhy, kde se mu příliš nedařilo. Značku založil v roce 2012, první přístroje šly do prodeje o rok později. V Česku jsou však běžně k dostání až v posledních dvou letech.

Nubia se odpočátku tvářila jako samostatná značka. ZTE si přálo, aby se z Nubie stal výrobce prémiových smartphonů. Ale to se příliš nepovedlo a v podstatě se jednotlivé modely ZTE a Nubia navzájem kryly a odlišovaly jen značkou. Na veletrzích Nubia někdy vystavovala samostatně, někdy společně se ZTE. Například v domovské Číně má Nubia vlastní značkové obchody.

Nubia chce mezi elitu. Z11 miniS je povedený smartphone

Nubia Z11 miniS

Nubia aktuálně vyrábí cenově dostupné modely se slušnou výbavou a s několika zajímavými funkcemi, jako je ovládání některých funkcí pomocí gest v rámečku (více zde). Pokus o luxusní značku tak nevyšel, Nubia spíše nahradila samotné ZTE, které se z mnoha evropských trhů v podstatě s mobily stáhlo.

Zajímavostí byl v roce 2015 smartphone Nubia My Prague, který byl pojmenovaný po Praze a v Praze měl i světovou premiéru.

Test: Nubia Z11 je čínský luxus, za který si musíte připlatit

Nubia Z11 Black Gold Edition

ZTE je dobrým příkladem nezvládnutého marketingu. Tento čínský výrobce ještě před pár lety čínské konkurenty válcoval a patřil mezi největší výrobce smartphonů na světě. To platilo zhruba do poloviny roku 2013. Dnes se naopak kouká konkurenci na záda s velkým odstupem a nepomohla mu ani luxusní značka Nubia.

Do roku 2010 fungovaly společnosti ZTE a Huawei podobně. Měly extrémně široké portfolio bez jasné segmentace a výrazných modelů. Huawei pochopil, že tudy cesta na světové trhy nevede a tak portofolio zredukoval, soustředil se na jednotlivé segmenty a v každém nabídl jeden výrazný model. Nešlo to hned, ale správně nastavený směr dovedl firmu na aktuální pozici světové trojky.

Huawei se tak dokázal poprat i s novou konkurencí na domácím trhu v podobě značek Vivo, Oppo nebo Xiaomi. A ve světě je velmi úspěšný. To ZTE se mimo Asii daří jen v USA, kde je tato značka silná v segmentu levných smartphonů v předplacených sadách. V Evropě pak ZTE paběrkuje a na českém trhu v podstatě přímo aktivní není.

Autor:


Nejčtenější

Tak bude vypadat letošní nejlevnější iPhone, zepředu připomíná desítku

Render chystaného LCD iPhonu s 6,1palcovým panelem ve společnosti menšího...

Uvedení nových iPhonů se blíží, jejich oficiální odhalení proběhne už za dva měsíce. Víme, že budou tři a alespoň z...

Blesková krádež. Zloději za 30 sekund vybílili obchod Applu

Blesková krádež v kalifornském Apple Storu

Skupina mužů za méně než minutu vykradla před očima zákazníků i personálu obchod Apple Store v kalifornském Fresnu....



Xiaomi pokračuje v dumpingových akcích. Redmi S2 bude za 300 korun

Nová prodejna mobilů v Olomouci přilákala stovky lidí

Agresivní marketing čínské značky v Česku pokračuje. Xiaomi otevírá třetí obchod a tradičně první den nabízí produkty s...

Novinka za 975 korun nahradí smartphone a nepotřebuje dotykový displej

JioPhone 2

Obyčejné mobily nejsou mrtvé. Právě naopak. Jestliže prodeje smartphonů stagnují, nebo na některých trzích dokonce...

Nový supersmartphone vysune kameru a nahrává uživatele bez jeho vědomí

Vivo NEX

V rámci právě skončeného mistrovství světa ve fotbalu byla hrací plocha obklopena panely s reklamami na nový čínský...

Další z rubriky

Ani levné, ani drahé. Za sedm tisíc pořídíte povedené smartphony

Střední třída je doslova nabitá lákavými smartphony. V cenovém rozpětí od...

Střední třída je doslova nabitá lákavými smartphony. V cenovém rozpětí od zhruba pěti do deseti tisíc korun najdeme...

Huawei má velké oči. Letos chce dostat Apple na dostřel

Huawei Y7 Prime (2018)

Huawei si vytkl pro letošek cíl prodat 200 milionů smartphonů. Má tak našlápnuto dotáhnou Apple a upevnit si pozici...

Průkopník bezrámečkových smartphonů míří do Evropy. Ukáže se v září

Sharp Aquos S3

První bezrámečkový smartphone se představil v roce 2014 a vypadal skvěle, přitom byl Sharp Aquos Crystal levný...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz