Nokia 9

Nokia 9 | foto: Baidunokibar

Skvělý start, hodnotí analytici návrat Nokie na trh

  • 45
Návrat značky Nokia na trh byl doprovázen řadou analýz, které předpovídaly úspěch, nebo naopak krach. Nakonec to vypadá, že se návrat legendární značky může povést.

Značku Nokia nyní vlastní společnost HMD Global, která si vytkla ty nejvyšší cíle. A podle dostupných informací to vypadá, že se jí to podaří. Na slavné jméno stále mnoho zákazníků slyší, prodeje jsou podle dostupných informací skvělé.

Firma představila nové modely pro celý svět v únoru na veletrhu MWC. Od té doby byly do 2. září podle představitele HMD Global Pekky Rentaly prodány miliony smartphonů se značkou Nokia a desítky milionů obyčejných mobilů. 

Analytická společnost IDC označuje návrat legendární značky za skvělý start a udává její celosvětový podíl na trhu se smartphony ve výši 0,4 procenta, což odpovídá 1,5 milionu prodaných smartphonů za první pololetí. Nutno dodat, že Nokia přístroje začala prodávat až v červnu, takže toho v prvním pololetí moc nestihla.

Poslední novinky Nokie

Nokia si tak získává solidní pozici mezi konkurenty. Například ve Finsku je pátou nejsilnější značkou smartphonů, v celé Evropě je na 11. pozici. Mimo Evropu to ovšem bude mít těžší, například v Číně se podle dat IDC prodalo v prvním čtvrtletí jen 100 tisíc smartphonů Nokia.

Analytik Tomi Ahonen jde ještě dále. Podle jeho výpočtů by se letos do konce roku mohlo prodat až 10 milionů smartphonů od Nokie. Pro zajímavost, takový cíl si původně pro první rok na trhu vytkl Apple při uvedení prvního iPhonu.

Ahonen k tomu dodává, že za třetí čtvrtletí se celosvětově prodalo okolo 2,5 milionů smartphonů Nokia. Takže když výsledky sečteme, tak za tři kvartály jsou to už čtyři miliony smartphonů. Ale prakticky se tak stalo jen za čtyři měsíce a Nokia se navíc potýká s váznoucí výrobou, mnohé modely jsou dlouhodobě vyprodané.

Ahonen navíc přidává odhad pro čtvrté čtvrtletí, tedy pro předvánoční trh, kdy jsou prodeje nejvyšší. Nabídka bude tou dobou bohatší o dva nové modely Nokia 9 a Nokia 2, a Ahonen tak předpovídá odbyt 3,5 milionu kusů.

V uvedených číslech jsou uvedeny jen smartphony. Přitom značka Nokia má silnou pozici i mezi obyčejnými mobily. Velký úspěch sklízí reinkarnovaný model 3310, který nově dostal 3G verzi (více zde). I ten je dlouhodobě vyprodaný, a to i na českém trhu.