Na pultech obchodů se objevuje stále více specifických mobilů pro různé skupiny uživatelů. Pro zákazníky tak vzniká zásadní problém, jaký si v záplavě novinek vybrat. Rozeznat od oka rok starý model od toho nového je totiž pro laika téměř nemožné.
Systém čtyřciferného značení, který finská jednička používá už několik let, selhává a kromě opravdových nadšenců má v záplavě kódů přehled jen málokdo. "Nyní finalizujeme novou kategorizaci mobilních telefonů," říká k tomu Šárka Osmančíková z Nokie. "Snahou je celý systém hlavně zjednodušit," dodává.
U nových telefonů se postupně objevují kratší názvy složené z jednoho písmena, které označuje kategorii, a dvou číslic odlišujících konkrétní model. První signál, že se Nokia rozhodla problém nepřehledného značení řešit přišel s řadou luxusních telefonů N-Series. Výrobce ovšem tehdy nepotvrdil, že by se mohlo jednat o začátek hlubších změn ve značení produktů. Značku N-Series (telefony N70, N90, N91) bude Nokia v budoucnu používat pro mobilní telefony zaměřené na multimédia.
Ve středu byla představena další trojice mobilních telefonů, které mají jiné značení než zbytek produkce. Kategorii Enterprise určenou primárně pro manažery a podnikatele bude odlišovat velké tiskací éčko v názvu telefonu. Je ovšem trochu divné, že žádná značka "E-Series" oficiálně neexistuje a multimediálním přístrojům tak zůstane punc jakési výjimečnosti.
Novinky od Nokie E60, E61 a E70
Nokia upozorňuje, že telefony se starším značením se budou ještě stále objevovat. "Nová segmentace by měla být dokončena během několika příštích měsíců, na základě té se rozhodnou další změny." dodává Šárka Osmančíková.