Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Herní mobily nikdy nebyly velkým hitem. Přesto se jeden blíží

  0:18aktualizováno  0:18
Japonská herní společnost Nintendo, která v cestě za úspěchem připomíná finskou Nokii, by se mohla pokusit oprášit zapomenutou mobilní kategorii. A to i přes to, že herní mobily, s nimiž to v minulosti zkoušela například právě Nokia, nebyly nikterak úspěšné. Nintendo však nyní má v rukávu trumf.

Italský grafik představil vlastní představu o herním smartphonu Nintenda | foto: Giuseppe Avanzato

O tom, že by společnost Nintendo mohla vstoupit na mobilní trh, se spekuluje již delší dobu. Skalní příznivci této herní společnosti by takový krok jistě uvítali. A možná právě nyní je ten správný čas, kdy by takové rozhodnutí firmě mohlo zajistit úspěch. Ačkoli dlouho odmítala přijmout fakt, že mobilní hry utlačují klasické videohry, nyní si užívá nevídaného úspěchu současného mobilního herního hitu.

Hra Pokémon Go pokořila jen v Google Play hranici padesáti milionů stažení, další miliony až desítky milionů stažení lze předpokládat v aplikačním obchodě Applu. A právě tento fakt by mohl Nintendu vstup na mobilní trh velmi usnadnit, u herní společnosti lze navíc předpovídat zacílení nového produktu. Při správném načasování by se totiž firmě mohlo podařit oživit nyní již zapomenutou kategorii herních mobilů.

Nintendo je japonskou Nokií

Při nahlédnutí do historie Nintenda vyplyne na mysl podobnost s finskou Nokií, jejímuž vstupu do mobilního byznysu předcházela dlouhá cesta napříč různými odvětvími. Nintendo začínalo jako výrobce herních karet pro hru Hanafuda, jelikož běžné karetní hry byly v Japonsku považovány za hazard. Firma však koketovala i s hračkářským odvětvím, mezi její neúspěšné pokusy pak patří například obchodování s instantní rýží. Do pozice silné herní společnosti produkující vlastní herní konzole ji dostalo až soustředění na zábavní průmysl. Jednou z nejznámějších her Nintenda je Super Mario Bros. Současný herní hit, mobilní hra Pokémon Go, byl mohla Nintendo přimět ke vstupu na mobilní trh.

Ty se v minulosti nesetkaly s úspěchem, nicméně v době smartphonů, a tedy rozměrných dotykových displejů, by se mohla situace otočit. Například v případě Nokie působil její herní model N-Gage na tehdejším trhu spíše jako zjevení. V roce 2002 šlo o první mobilní herní konzoli, hernímu zaměření byl podřízen i design telefonu. Tento model však firmu značně potrápil, prodeje totiž dosáhly sotva třetiny původních předpokladů (více zde). O dva roky později to Nokia zkusila znovu, když představila kompaktnější N-Gage QD.

Poté však kategorie herních telefonů upadla v zapomnění, o její oživení se až v roce 2011 pokusila značka Sony Ericsson. Představením modelu Xperia Play tak vstoupila do vod, v nichž se jiní utopili. A ani v tomto případě tomu nebylo jinak. I mobil, kterému byl přisuzován status „možný zabiják herních konzolí“, skončil v propadlišti ději. Již čtyři měsíce od zahájení prodeje výrobce snížil ceny Xperie Play řádově o tisíce korun.

Přitom Xperie Play měla oproti N-Gage výhodu v rozměrném dotykovém displeji a také ovládací tlačítka nenarušovala vzhled telefonu, zpřístupnila se totiž až po vysunutí displeje. Úspěch herní xperii však nezaručila ani certifikace PlayStation od mateřské společnosti Sony.

Nintendo by se tak mělo minimálně poučit z dřívějších neúspěchů, které tuto mobilní kategorii od jejích počátků provázejí. Zásadní otázkou nicméně je, zda ke svému vstupu využije partnerství s některým ze zaběhnutých mobilních výrobců, nebo se vydá svou vlastní cestou. Zatímco v prvním případě by odpadly nemalé náklady na vývoj nového produktu, ve druhém by měla firma při vývoji ideální podoby telefonu volnější ruce.

Úspěch by totiž firmě mohla zajistit především možnost vkládat do jejího nového produktu herní cartridge z archivu hráčů. A prosazení příslušného slotu by se nemuselo Nintendu v případě partnerství s některým z OEM výrobců podařit. Je tedy na zvážení samotné firmy, která z možností pro ni bude schůdnější. Sama musí také zvážit, zda pro ni bude mít vstup na mobilní trh, na kterém se začínají kvůli sílící čínské konkurenci trápit i zavedení výrobci, nějaký přínos.

Autor:




Nejčtenější

Lenovo Moto E4 a Lenovo Moto E4 Plus
Větší model zaujal obří baterií. Toto jsou nové levné motoroly

Do rukou se nám dostaly smartphony Lenovo Moto E4 a E4 Plus. Jedná se o modely nižší střední třídy, z nichž je zajímavý zejména ten větší svou vysokou...  celý článek

Huawei Mate 10
Kdo bude mít nejdražší smartphone na trhu? iPhone X ohrozí nový Huawei

Huawei se vypracoval na jednoho z největších producentů smartphonů. Odpovídá tomu i sebevědomí čínské značky. Chystaný model Mate 10 má mít v nejvyšší...  celý článek

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

Google Pixel XL 2
Nové Pixely od Googlu odhaleny, ovšem zatím jen zezadu. Levné nebudou

Google oficiálně představí nové smartphony řady Pixel za necelé dva týdny. Podoba novinek je už odhalena, ovšem zatím pouze zezadu. Známé jsou už i ceny.  celý článek

LG Q6
Do prodeje se dostal nový zmenšený supersmartphone. Cena je solidní

Na našem trhu se začalo prodávat zmenšené LG, která boduje designem, rozměry a skvělým displejem. Přináší moderní konstrukci vycházející ze špičkového modelu...  celý článek

Další z rubriky

Donald Trump při předvolebním setkání s voliči v americkém městě North...
Trump má v iPhonu jedinou aplikaci. Jakou, to uhádne každý

Aktivita amerického prezidenta na sociální síti Twitter je pověstná, takže není divu, že prezidentský iPhone prostý všech vymožeností přeci jen jednu aplikaci...  celý článek

Logo Bluetooth
Útok na Bluetooth ohrožuje miliardy zařízení. Zjistěte, zda nejste oběť

Hojně používaný bezdrátový protokol Bluetooth není bezpečný. Mobilní zařízení, přístroje zapojené v rámci internetu věcí (IoT) a další bluetooth zařízení...  celý článek

Sharp Aquos R
Do Evropy se vrátí smartphony proslulého japonského výrobce Sharp

Berlín (Od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Sharp se chce vrátit na evropské trhy se smartphony. Japonská značka opustila Evropu před lety a dlouho se držela jen domácího a amerického trhu. Úspěch...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.