"Naše řešení umožní uživatelům snížit náklady na telefonní hovory u mobilních sítí až o 70 procent, u pevných sítí až o 40 procent," uvedla mluvčí. Za minutu hovoru po Praze zaplatí zákazník 1,30 korun, za minutu meziměstského hovoru 2,70 korun a za hovor do mobilní sítě 5,90 korun.
V současné době je služba testována u pilotních zákazníků. Společnost zamýšlí nabídnout hlasové služby nejdříve svým stávajícím klientům, v dalších měsících pak i ostatním podnikatelským subjektům. Na jedné přístupové infrastruktuře bude moci zákazník využívat jak hlasových a datových služeb, tak i připojení k internetu. Samozřejmostí budou podle Zdeňkové sekundová tarifikace, nulový poplatek při sestavení hovoru či přesný přehled o hovorech přes on-line webové rozhraní.
Společnost Nextra Czech Republic, s.r.o., je součástí celoevropské struktury působící ve třinácti evropských zemích, jejímž majoritním vlastníkem je Telenor. Mezi nejvýznamnější zákazníky patří Škoda Auto, Česká pošta, Český mobil, ČSOB, IPB, Raiffeisen Bank, Třinecké železárny, Aliatel, Kabel Plus, okresní úřady a střední školy ve většině okresních měst. Nextra disponuje jednou z největších páteřních sítí ve střední Evropě a nabízí komunikační služby na bázi IP protokolu, jako jsou služby pro připojení na internet, hostování serverů v datových centrech, telekomunikační služby a služby budování virtuálních privátních sítí. V září loňského roku se firma v ČR stala i jedním z držitelů licence na provoz bezdrátové fixní sítě FWA v pásmu 26 GHz.