Nevyžádané e-maily brzy nahradí reklamní esemesky

Firmy stále hledají nové způsoby, jak upoutat pozornost na své zboží. Útočí na nás vtíravou reklamou, nevyžádanými e-maily a nově plánují zahlcovat také naše mobilní telefony. A co je nejhorší, jsou tací, kteří si to dokonce přejí.

Nokia má za to, že mobilním telefonistům by nevadilo, kdyby se na displejích jejich miláčků objevovaly inzertní textové zprávy. Finská firma opírá svůj názor o výsledky průzkumu veřejného mínění, který byl koncem loňského roku uskutečněný mezi třemi tisíci třemi sty uživateli mobilních telefonů ve věku 16 - 45 let v celkem jedenácti zemích světa. Analytikové však v této souvislosti poukazují na to, jak neslavně dopadl e-mailový marketing, když nedokázal naplnit naděje do něj vkládané.

Průzkum dělala pro firmu Nokia specializovaná společnost HPI Research Group a zaměřila se především na uživatele z vyspělých zemí s náležitým potenciálem, jako jsou Spojené státy, Brazílie, Británie či Japonsko a Korea. Podle studie by více než dvě třetiny respondentů (celých 68 procent) přijaly „určitou reklamu“, pokud by jim to umožnilo snížit částku za telefonování, zatímco 88 procentům dotázaných by nevadily esemeskové kupóny na slevy.

Poměrně vysoké procento kladných odpovědí však stojí za mnoha podmínkami. Příjemci reklamních textovek především očekávají výhody, které jim přihlášení služby přinese. Vidiny slev, bonusů či levnějších služeb byly tím pravým důvodem souhlasu s kladenými otázkami. Další podmínkou je, že uživatelé chtějí přijímanou reklamu nejen filtrovat, ale také třeba ukončit, poznamenala nedávno televizní stanice CNN.

Faktem je, že entusiasmus z reklamních textovek jako nového média pro inzertní sdělení není právě malý, podobně jako před pár lety z e-mailů. Reklamní a marketingoví specialisté oceňují neotřelost textovek, jakož i to, že dosahují poměrně vysokého procenta úspěšnosti zásahu. Celých 11 procent obeslaných na nabídku odpoví. To je úspěšnost, o jaké se reklamním bannerům na internetu může jen zdát.

Analytikové z renomované společnosti Forester Research BV poukazují na to, že esemeskový marketing vyžaduje v dlouhodobém měřítku pečlivou přípravu, aby neskončil stejně neslavně jako jeho e-mailový předchůdce. Podle údajů britské BBC z letošního celosvětového průzkumu už asi 12 procent firem tento nový reklamní kanál vyzkoušelo, pětina jej využívá příležitostně a více než polovina se chystá je používat už v příštím roce.

Přestože výše uvedené údaje o vstřícnosti uživatelů a inzertních plánech zadavatelů reklamy nezahrnují české reálie, jisté se zdá být to, že první vlaštovka – lokalizované reklamní textové zprávy od Eurotelu - nezůstane nadlouho osamocena a že reklamních esemesek na našich displejích bude jen přibývat.  

Autor:
  • Nejčtenější

V květnu se zřejmě vrátí ikonická Nokia 3210, kdysi to byl přelomový model

24. března 2024  8:01

Současný vlastník značky Nokia na poli mobilních telefonů, firma HMD (Human Mobile Devices –...

Banka spustila mobilní datové balíčky. Funguje to i zákazníkům z Česka

26. března 2024  12:06

Virtuální banka Revolut spouští virtuálního celosvětového operátora. Zákazníci si mohou kupovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z bídného začátku roku se radují. Vypadá to na velký návrat

21. března 2024  7:02

Zřejmě to vypadá na velký návrat. Huawei začíná drtit své domácí konkurenty, přitom jeho produkty...

Trvalo to. Nový nejlepší fotomobil světa konečně koupíte i v Česku

26. března 2024  7:02

Konečně nastává situace, že nejlepší fotomobil v žebříčku DxO Mark je dostupný i na našem trhu....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pochlubili se, že se pochlubí. Značky ze sebe dělají slibotechny

25. března 2024  7:02

Jedním z trochu nečekaných trendů veletrhu MWC v Barceloně se stala oznámení o tom, že firmy nějaké...

U foťáků se blýská na lepší časy, naznačuje výsledek testu nového xiaomi

28. března 2024  7:02

Čínská značka Xiaomi trochu na poli fotomobilů v uplynulých letech tápala. Ukazuje to mimo jiné...

Kartónek Steva Jobse se vydražil za neuvěřitelnou sumu

28. března 2024

Vizitku slavného ředitele společnosti Apple si někdo pořídil za pořádný balík peněz. Přidanou...

Smartphonům od Googlu raketově rostou prodeje tam, kde kraluje Apple

27. března 2024  7:02

Prodeje smartphonů Pixel od Googlu se mohou pochlubit neskutečným nárůstem prodejů. Tedy prozatím...

Podívejte se na chloubu Ostravy z pohledu, který se vám běžně nenaskytne

27. března 2024

Operátor O2 informoval, že ve spolupráci se společností Cetin dokončil modernizaci své mobilní sítě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...