Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nevyžádané e-maily brzy nahradí reklamní esemesky

aktualizováno 
Firmy stále hledají nové způsoby, jak upoutat pozornost na své zboží. Útočí na nás vtíravou reklamou, nevyžádanými e-maily a nově plánují zahlcovat také naše mobilní telefony. A co je nejhorší, jsou tací, kteří si to dokonce přejí.

Nokia má za to, že mobilním telefonistům by nevadilo, kdyby se na displejích jejich miláčků objevovaly inzertní textové zprávy. Finská firma opírá svůj názor o výsledky průzkumu veřejného mínění, který byl koncem loňského roku uskutečněný mezi třemi tisíci třemi sty uživateli mobilních telefonů ve věku 16 - 45 let v celkem jedenácti zemích světa. Analytikové však v této souvislosti poukazují na to, jak neslavně dopadl e-mailový marketing, když nedokázal naplnit naděje do něj vkládané.

Průzkum dělala pro firmu Nokia specializovaná společnost HPI Research Group a zaměřila se především na uživatele z vyspělých zemí s náležitým potenciálem, jako jsou Spojené státy, Brazílie, Británie či Japonsko a Korea. Podle studie by více než dvě třetiny respondentů (celých 68 procent) přijaly „určitou reklamu“, pokud by jim to umožnilo snížit částku za telefonování, zatímco 88 procentům dotázaných by nevadily esemeskové kupóny na slevy.

Poměrně vysoké procento kladných odpovědí však stojí za mnoha podmínkami. Příjemci reklamních textovek především očekávají výhody, které jim přihlášení služby přinese. Vidiny slev, bonusů či levnějších služeb byly tím pravým důvodem souhlasu s kladenými otázkami. Další podmínkou je, že uživatelé chtějí přijímanou reklamu nejen filtrovat, ale také třeba ukončit, poznamenala nedávno televizní stanice CNN.

Faktem je, že entusiasmus z reklamních textovek jako nového média pro inzertní sdělení není právě malý, podobně jako před pár lety z e-mailů. Reklamní a marketingoví specialisté oceňují neotřelost textovek, jakož i to, že dosahují poměrně vysokého procenta úspěšnosti zásahu. Celých 11 procent obeslaných na nabídku odpoví. To je úspěšnost, o jaké se reklamním bannerům na internetu může jen zdát.

Analytikové z renomované společnosti Forester Research BV poukazují na to, že esemeskový marketing vyžaduje v dlouhodobém měřítku pečlivou přípravu, aby neskončil stejně neslavně jako jeho e-mailový předchůdce. Podle údajů britské BBC z letošního celosvětového průzkumu už asi 12 procent firem tento nový reklamní kanál vyzkoušelo, pětina jej využívá příležitostně a více než polovina se chystá je používat už v příštím roce.

Přestože výše uvedené údaje o vstřícnosti uživatelů a inzertních plánech zadavatelů reklamy nezahrnují české reálie, jisté se zdá být to, že první vlaštovka – lokalizované reklamní textové zprávy od Eurotelu - nezůstane nadlouho osamocena a že reklamních esemesek na našich displejích bude jen přibývat.  

Autor:



Nejčtenější

Berte, dokud je. Mobil pro fajnšmekry po neúspěchu drasticky zlevnil

Essential PH-1

Keramické tělo, jeden z nejmodernějších procesorů, 128 GB vnitřní paměti a velký displej s tenkými rámečky a...

Konkurenci poprvé ukazuje záda, Huawei P20 Pro je nejlepší smartphone

Huawei P20 Pro

Čínský Huawei si dal letos na nových modelech řady P20 opravdu záležet. Model P20 Pro chce být tím nejlepším...



Američtí teenageři se mohou z iPhonů zbláznit. A zájem roste

iPhone 8 Plus v Drážďanech

Ve Spojených státech je mezi mladými uživateli smartphonů enormní zájem o iPhony - v současnosti je vlastní 82 procent...

Berte telefon jako kreditní kartu, radil odborník v Rozstřelu o podvodném volání

Redaktor Mobil.iDNES.cz Jan Matura (vlevo) a mluvčí Českého telekomunikačního...

V posledních dnech se opět ozvali podvodníci, kteří se snaží vydělat na snadné záměně telefonních čísel. Prozvoní vás z...

Revoluce v mobilním focení? Umí nasadit profi objektiv na smartphony

S adaptérem můžete na mobil nasadit i profesionální objektivy

Na výstavě americké Národní asociace provozovatelů vysílání v Las Vegas byl ukázán zajímavý doplněk k mobilům pro...

Další z rubriky

Zakázali reklamu s mobilem ve vodě. Spadl tam šikovně, hájí se výrobce

Zakázaná reklama na HTC U11

Ve Velké Británii zakázali reklamu na špičkové HTC U11 na základě pochybného zacházení s mobilem, se kterým...

Nebude to snadné. Huawei chystá smartphone na 5G, ale řeší problémy

První 5G smartphone od Huawei přijde v roce 2019

Už během druhé půlky příštího roku uvede čínská společnost Huawei na trh svůj první telefon pro 5G sítě. Na konferenci...

Přímá linka do záhrobí. Z tohoto telefonu se volá pouze mrtvým

Telefonní budka v japonském Otsuchi

Pozůstalí po obětech ničivého zemětřesení a tsunami z roku 2011, které tehdy zasáhlo pobřeží Japonska, se vyrovnávají...



Najdete na iDNES.cz