Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nevyžádané e-maily brzy nahradí reklamní esemesky

aktualizováno 
Firmy stále hledají nové způsoby, jak upoutat pozornost na své zboží. Útočí na nás vtíravou reklamou, nevyžádanými e-maily a nově plánují zahlcovat také naše mobilní telefony. A co je nejhorší, jsou tací, kteří si to dokonce přejí.

Nokia má za to, že mobilním telefonistům by nevadilo, kdyby se na displejích jejich miláčků objevovaly inzertní textové zprávy. Finská firma opírá svůj názor o výsledky průzkumu veřejného mínění, který byl koncem loňského roku uskutečněný mezi třemi tisíci třemi sty uživateli mobilních telefonů ve věku 16 - 45 let v celkem jedenácti zemích světa. Analytikové však v této souvislosti poukazují na to, jak neslavně dopadl e-mailový marketing, když nedokázal naplnit naděje do něj vkládané.

Průzkum dělala pro firmu Nokia specializovaná společnost HPI Research Group a zaměřila se především na uživatele z vyspělých zemí s náležitým potenciálem, jako jsou Spojené státy, Brazílie, Británie či Japonsko a Korea. Podle studie by více než dvě třetiny respondentů (celých 68 procent) přijaly „určitou reklamu“, pokud by jim to umožnilo snížit částku za telefonování, zatímco 88 procentům dotázaných by nevadily esemeskové kupóny na slevy.

Poměrně vysoké procento kladných odpovědí však stojí za mnoha podmínkami. Příjemci reklamních textovek především očekávají výhody, které jim přihlášení služby přinese. Vidiny slev, bonusů či levnějších služeb byly tím pravým důvodem souhlasu s kladenými otázkami. Další podmínkou je, že uživatelé chtějí přijímanou reklamu nejen filtrovat, ale také třeba ukončit, poznamenala nedávno televizní stanice CNN.

Faktem je, že entusiasmus z reklamních textovek jako nového média pro inzertní sdělení není právě malý, podobně jako před pár lety z e-mailů. Reklamní a marketingoví specialisté oceňují neotřelost textovek, jakož i to, že dosahují poměrně vysokého procenta úspěšnosti zásahu. Celých 11 procent obeslaných na nabídku odpoví. To je úspěšnost, o jaké se reklamním bannerům na internetu může jen zdát.

Analytikové z renomované společnosti Forester Research BV poukazují na to, že esemeskový marketing vyžaduje v dlouhodobém měřítku pečlivou přípravu, aby neskončil stejně neslavně jako jeho e-mailový předchůdce. Podle údajů britské BBC z letošního celosvětového průzkumu už asi 12 procent firem tento nový reklamní kanál vyzkoušelo, pětina jej využívá příležitostně a více než polovina se chystá je používat už v příštím roce.

Přestože výše uvedené údaje o vstřícnosti uživatelů a inzertních plánech zadavatelů reklamy nezahrnují české reálie, jisté se zdá být to, že první vlaštovka – lokalizované reklamní textové zprávy od Eurotelu - nezůstane nadlouho osamocena a že reklamních esemesek na našich displejích bude jen přibývat.  

Autor:




Nejčtenější

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Nokia 9
Skvělý start, hodnotí analytici návrat Nokie na trh

Návrat značky Nokia na trh byl doprovázen řadou analýz, které předpovídaly úspěch, nebo naopak krach. Nakonec to vypadá, že se návrat legendární značky může...  celý článek

Huawei Mate 10 Lite
První top model, který nestojí ani 10 000 Kč. Smiřte se ale s ústupky

O tom levnějším z nových top smartphonů firmy Huawei jsme se toho během mnichovské premiéry moc nedozvěděli. Novinka Mate 10 Lite přijde do prodeje dříve než...  celý článek

TrueDepth fotoaparát u iPhonu X
Čelní foťák iPhonu X doženou ostatní nejdřív za dva roky, tvrdí analytik

Příchod iPhonu X očekávají nejspíše desítky milionů applistů z celého světa. Po třech letech okoukaného designu totiž přijde zcela nový přístroj s obřím...  celý článek

Ilustrační snímek
Geniální iPhonová finta. Odvezl si telefony za milion a čtvrt

Neobvyklou krádež řeší od 14. září newyorská policie. Pátrá po identitě muže, který si ze značkové prodejny Applu odvezl tři krabice plné iPhonů. Vydal mu je...  celý článek

Další z rubriky

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Úvod do nové webové aplikace Google Photos
Prahli po exkluzivních tapetách, získali neomezené úložiště u Googlu

Možnost ukládat bezplatně neomezené množství fotografií a videí v plném rozlišení na Google Photos je výsadou uživatelů referenčních smartphonů společnosti...  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.