Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nevyžádané e-maily brzy nahradí reklamní esemesky

aktualizováno 
Firmy stále hledají nové způsoby, jak upoutat pozornost na své zboží. Útočí na nás vtíravou reklamou, nevyžádanými e-maily a nově plánují zahlcovat také naše mobilní telefony. A co je nejhorší, jsou tací, kteří si to dokonce přejí.

Nokia má za to, že mobilním telefonistům by nevadilo, kdyby se na displejích jejich miláčků objevovaly inzertní textové zprávy. Finská firma opírá svůj názor o výsledky průzkumu veřejného mínění, který byl koncem loňského roku uskutečněný mezi třemi tisíci třemi sty uživateli mobilních telefonů ve věku 16 - 45 let v celkem jedenácti zemích světa. Analytikové však v této souvislosti poukazují na to, jak neslavně dopadl e-mailový marketing, když nedokázal naplnit naděje do něj vkládané.

Průzkum dělala pro firmu Nokia specializovaná společnost HPI Research Group a zaměřila se především na uživatele z vyspělých zemí s náležitým potenciálem, jako jsou Spojené státy, Brazílie, Británie či Japonsko a Korea. Podle studie by více než dvě třetiny respondentů (celých 68 procent) přijaly „určitou reklamu“, pokud by jim to umožnilo snížit částku za telefonování, zatímco 88 procentům dotázaných by nevadily esemeskové kupóny na slevy.

Poměrně vysoké procento kladných odpovědí však stojí za mnoha podmínkami. Příjemci reklamních textovek především očekávají výhody, které jim přihlášení služby přinese. Vidiny slev, bonusů či levnějších služeb byly tím pravým důvodem souhlasu s kladenými otázkami. Další podmínkou je, že uživatelé chtějí přijímanou reklamu nejen filtrovat, ale také třeba ukončit, poznamenala nedávno televizní stanice CNN.

Faktem je, že entusiasmus z reklamních textovek jako nového média pro inzertní sdělení není právě malý, podobně jako před pár lety z e-mailů. Reklamní a marketingoví specialisté oceňují neotřelost textovek, jakož i to, že dosahují poměrně vysokého procenta úspěšnosti zásahu. Celých 11 procent obeslaných na nabídku odpoví. To je úspěšnost, o jaké se reklamním bannerům na internetu může jen zdát.

Analytikové z renomované společnosti Forester Research BV poukazují na to, že esemeskový marketing vyžaduje v dlouhodobém měřítku pečlivou přípravu, aby neskončil stejně neslavně jako jeho e-mailový předchůdce. Podle údajů britské BBC z letošního celosvětového průzkumu už asi 12 procent firem tento nový reklamní kanál vyzkoušelo, pětina jej využívá příležitostně a více než polovina se chystá je používat už v příštím roce.

Přestože výše uvedené údaje o vstřícnosti uživatelů a inzertních plánech zadavatelů reklamy nezahrnují české reálie, jisté se zdá být to, že první vlaštovka – lokalizované reklamní textové zprávy od Eurotelu - nezůstane nadlouho osamocena a že reklamních esemesek na našich displejích bude jen přibývat.  

Autor:


Nejčtenější

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...



Feministky kritizují nové iPhony. Jsou moc velké na ženskou ruku

iPhone XS/XS Max

Od doby, kdy Apple upustil od malých smartphonů, úhlopříčka nových modelů prudce narůstá. Nejnovější model ve verzi Max...

Nejnovější hodinky Apple Watch se povedly. Změří i elektrokardiogram

Apple představil Watch Series 4 s většími displeji a senzorem pro měření EKG

Přestože byly hlavními hvězdami tiskové konference Applu nové iPhony, zájem vzbudila i další generace chytrých hodinek....

Prohlédněte si nejlepší a nejdražší iPhone. Máme ho jako první

iPhone XS Max

Stejně jako v předchozích letech jsme se i letos vypravili do Německa, abychom mohli vyzkoušet nejnovější smartphone od...

Další z rubriky

Další herečka zapomněla zatajit svůj iPhone, když chválila jinou značku

Herečka propagující smartphony od Googlu posílá chválu na ně z iPhonu

Stává se to zas a znovu. Celebrity, které propagují různé značky telefonů, zapomínají, že lze dohledat, z jakých...

Kradou nám v prodejnách exkluzivní virtuální předmět, zlobí se Samsung

Exkluzviní podoba herní postavičky v populárním Fortnite Battle Royale je...

Samsung si stěžuje na zloděje, kteří z vystavených kusů prémiového smartphonu Galaxy Note 9 a tabletu Galaxy Tab S4 v...

Úředníci budou mít v Rusku svou mobilní síť včetně rychlých dat

Moskevský Kreml

Do roku 2024 by mělo Rusko mít speciální mobilní síť určenou výhradně pro potřeby státních úřadů. V pondělí se na tom...

Najdete na iDNES.cz