Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tarify operátorů jsou stále jako přes kopírák. Přesto se dá i ušetřit

  0:18aktualizováno  0:18
Letos v dubnu tomu budou čtyři roky, co mobilní operátoři výrazně snížili ceny neomezených tarifů. Od roku 2013 jsme se však žádných výrazných změn tarifních nabídek již nedočkali a do dneška se od sebe de facto neliší. To však neznamená, že není možné při uzavření nové smlouvy ušetřit či získat něco navíc.

Ilustrační snímek | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Revoluci tuzemského mobilního trhu spustilo představení nových tarifů O2 v polovině dubna 2013. Cena neomezeného tarifu O2 totiž tehdy spadla na pouhých 749 korun měsíčně (více zde), tedy na méně než čtvrtinovou částku oproti konkurenci. Ta nicméně zareagovala poměrně rychle, ceny jejich tarifů však spadly překvapivě na stejnou úroveň jako u O2. Pravda, Vodafone byl zpočátku výhodnější, neomezený tarif nabídl za 699 korun.

Výrazným snížením cen byla však revoluce završena, tuzemský mobilní trh v tomto ohledu zamrzl. Boj o zákazníky však trvá i nadále, operátoři hledají nové způsoby, jak „ulovit“ nové duše, které se jim upíšou. Migrace zákazníků mezi operátory totiž i navzdory srovnatelným cenovým nabídkám pokračuje. Sympatie vůči operátorům jsou nyní ovlivňovány například pokrytím místa víkendového pobytu, úrovní jednání se zákazníkem či rychlostí řešení problémů.

Dříve byl boj o zákazníky pro operátory díky podpultovým nabídkám snazší. Před rokem 2013 měli totiž velký prostor pro čarování s cenami. Dnes si lze výhodu „vyhádat“ obtížněji, ale nemožné to rozhodně není. Podpultové nabídky se omezují téměř jen na speciálně sestavené tarify (více zde). Zákazníci však volají spíše po výhodnější ceně běžně dostupných tarifů či vyšší porci mobilních dat. Ani jedno není přitom nemožné, avšak běžně nižší cenu či data navíc nabídnou operátoři jen ve svých internetových obchodech. Kdo chce víc, musí smlouvat v prodejně nebo na infolince.

Například u Vodafonu lze všechny RED tarify s neomezeným voláním získat s 10% slevou, kterou podle Veroniky Exnerové z tiskového oddělení Vodafonu získá zákazník na celou dobu trvání uzavřené smlouvy. V případě zákazníkem nastavené automatické prolongace tedy i po jejím prodloužení. Standardní neomezený tarif s 1,5 GB dat tak namísto 749 korun vyjde na 674 korun, což představuje úsporu ve výši 1 800 korun za dobu trvání úvazku.

Dvojnásobné úspory pak dosáhne zákazník při volbě tarifu RED LTE premium, jehož standardní cena je 1 599 korun. Po slevě pak činí 1 449 korun. Sleva se vypočítává ze základní ceny tarifu (1 499 Kč), k měsíčnímu paušálu (před i po slevě) je dodatečně připočten poplatek za balíček Roaming na den 31 dní (100 Kč). Pokud si jej zákazník vypne, pak bude měsíční paušál činit jen 1 349 korun.

Podařilo se vám vyhádat větší slevu? Napiště své zkušenosti do diskuse.

Na e-shopu T-Mobilu lze pak získat „něco“ navíc. Oproti Vodafonu se však ona výhoda omezuje pouze na jediný tarif, a sice neomezený tarif S námi síť nesíť v úvazkové variantě. K základnímu 1,5 GB datového objemu totiž operátor přidá měsíčně bonusový 1 GB. Podle Lukáše Hrabala z tiskového oddělení T-Mobilu je akce platná do konce ledna, zvažuje se však její prodloužení.

„Pár kaček“ lze ušetřit také u O2. Avšak jen zákazníci, kteří mají s tímto operátorem uzavřenou smlouvu na internet. Pouze v takovém případě lze uplatňovat stokorunovou slevu na měsíční paušál jakéhokoli mobilního tarifu.

Ačkoli je přístup jednotlivých operátorů odlišný, je z něj patrný prostor pro další, ačkoli méně výraznou revoluci mobilního trhu. A například vyšší porce mobilních dat v základu se zdá vzhledem k rozmachu LTE pochopitelná. Speciální nabídky operátorů navíc ukazují, že by navýšení FUPu nemusel být tak zásadním problémem. Vzpomeňme například na loňskou vánoční nabídku, kdy Vodafone rozdával 10 GB měsíčně po dobou dvou a O2 po dobu tří měsíců.

Jistě, operátoři díky takovému navýšení FUP testují sítě v zátěži, nicméně rozložení takového datového objemu do delšího časového období by bylo pro řadu uživatelů příznivější. Podle statistik operátorů sice většině uživatelů stávajících 1,5 GB dat dostačuje, stačí však častěji streamovat hudbu či sledovat videa v HD kvalitě a spotřeba dat výrazně stoupne.

Autor:


Nejčtenější

Tak bude vypadat letošní nejlevnější iPhone, zepředu připomíná desítku

Render chystaného LCD iPhonu s 6,1palcovým panelem ve společnosti menšího...

Uvedení nových iPhonů se blíží, jejich oficiální odhalení proběhne už za dva měsíce. Víme, že budou tři a alespoň z...

Blesková krádež. Zloději za 30 sekund vybílili obchod Applu

Blesková krádež v kalifornském Apple Storu

Skupina mužů za méně než minutu vykradla před očima zákazníků i personálu obchod Apple Store v kalifornském Fresnu....



Xiaomi pokračuje v dumpingových akcích. Redmi S2 bude za 300 korun

Nová prodejna mobilů v Olomouci přilákala stovky lidí

Agresivní marketing čínské značky v Česku pokračuje. Xiaomi otevírá třetí obchod a tradičně první den nabízí produkty s...

Novinka za 975 korun nahradí smartphone a nepotřebuje dotykový displej

JioPhone 2

Obyčejné mobily nejsou mrtvé. Právě naopak. Jestliže prodeje smartphonů stagnují, nebo na některých trzích dokonce...

Jeden z nejočekávanějších mobilů roku. Nokia 8110 je chytrá jen trochu

Nokia 8110 4G

Retro model Nokia 8110 4G je možná jedním z nejočekávanějších mobilů letošního roku. V Česku se začal prodávat počátkem...

Další z rubriky

O2 půjčí 50 korun na měsíc, vezme si za to pětikorunu

O2 vrací službu Rezerva

Operátor vrací službu Rezerva, se kterou přišel poprvé na konci roku 2010. Potěší všechny zákazníky předplacených...

T-Mobile útočí na O2. Přebíjí jeho datové balíčky do ciziny

T-Mobile útočí na roamingové datové balíčky O2

Dosud měl T-Mobile nejdražší roamingová data mimo Evropskou unii. Teď výrazně zlevňuje a navíc se trefuje do...

Operátor O2 měl výpadek pevného internetu. Resetovat modem nestačilo

Ilustrační snímek

O2 v noci z 18. na 19. června provádělo upgrade sítě xDSL, která kvůli tomu na několik hodin nefungovala. Infolinka...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.

Najdete na iDNES.cz