"Polovina dotázaných Čechů ale zatím nedokáže posoudit, který operátor nabízí nejatraktivnější neomezené tarify. Většina klientů běžných mobilních operátorů se proto bude o neomezený tarif ucházet u svého hlavního operátora," uvedl Jiří Nosek z GfK.
Spokojenost se službami svého hlavního mobilního operátora vyjádřily v průzkumu tři čtvrtiny respondentů. Změnu operátora plánuje v příštích 12 měsících přibližně desetina Čechů. Ochota změnit operátora roste se zvyšujícím se stupněm vzdělání.
Necelá šestina Čechů se setkala s nabídkou šedých operátorů. Podle průzkumu je však využívá minimum lidí. Šedým operátorem je společnost, která je zákazníkem běžného mobilního operátora a nabízí zvýhodněné tarify, které má díky velkému počtu používaných SIM karet.
Novým fenoménem jsou virtuální operátoři, kteří využívají síť některé ze zavedených firem na trhu a začali vznikat zhruba v posledních devíti měsících. "Od těchto operátorů lidé především očekávají nabídku mobilních služeb s kvalitním pokrytím za nižší cenu, než nabízejí klasičtí mobilní operátoři, férové jednání a vstřícnost vůči zákazníkům," dodal Nosek.
V Česku je přes 13,5 milionu aktivních mobilních čísel. Část zákazníků používá víc čísel, část aktivací představuje použití SIM karet v nejrůznějších zařízeních, jako jsou datové karty pro tablety a počítače nebo třeba v alarmech a dálkových ovladačích.