Neokrádejte své kamarády. Vypnout hlasovou schránku nestačí

aktualizováno  16:42
"Na slyšenou," ozve se poté, co vám protistrana v síti O2 nezvedá telefon. Tato hláška se však spojí jako standardní hovor a vám se přičte celá minuta navíc do vyúčtování. Stejně na tom jsou i zbylí dva operátoři. Vy s tím však nic nezmůžete.
Hláška Na slyšenou! vás připraví o minutu hovoru...

Hláška Na slyšenou! vás připraví o minutu hovoru... | foto: Profimedia.cz

Chyba je totiž na straně volané osoby. Ta si u operátora sice zrušila hlasovou schránku, avšak zapomněla na změnu pravidel pro přesměrování hovorů. Síť poté neví, jak s daným hovorem naložit, a přehraje zmíněnou hlášku. Ta vás ale během tří vteřin obere o celou minutu.

Na tento problém nás jako první upozornila ve svém e-mailu paní, jejíž jméno má redakce k dispozici: "Při volání do sítě operátora O2 se v některých případech ozve po delším vyzvánění hláška Na slyšenou!" uvedla.

"Tato hláška se spojí jako hovor a trvá 3 sekundy; účtuje se tedy jako celá první minuta v příslušném tarifu operátorů," poukázala na zásadní problematiku. Mylně se však domnívala, že chyba je prvotně na straně operátora: "Mrzí mne tyto podvody O2 a zneužití svých klientů," rozhořčeně dodala.

Zrušit schránku nestačí

S jejími závěry však nesouhlasí samotný operátor. "Podle nás se o žádný podvod nejedná, jde spíše o chybné nastavení na straně zákazníka," reagoval Martin Žabka, tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2.

"Pokud si zákazník vypne hlasovou schránku, ale současně si neprovede zrušení přesměrování do schránky, tak se problém projevuje přesně tak, jak je popsáno. Pokud zákazník zavolá na bezplatnou linku O2, operátor mu pomůže přesměrování zrušit," dodal.

Telefónica O2 v tom není sama

Stejný problém čeká na zákazníky i u Vodafonu. "Dobrý den, vítá Vás Vodafone. Dovolali jste se do hlasové schránky, která není registrována, spojení bude ukončeno. Hezký den přeje Vodafone," ozve se při volání protistraně a cenná minuta je ztracena.

"Pokud má zákazník zájem o zrušení hlasové schránky a zároveň zrušení přesměrování hovoru, stačí, aby požádal operátora na zákaznické lince, který za něj oba úkony provede," uvedl Filip Hrubý z Vodafonu s tím, že operátoři na nutnost deaktivace přesměrování upozorňují.

U T-Mobilu je to podobné: "Pokud má zákazník hlasovou schránku s tzv. automatickým přesměrováním do hlasové schránky a deaktivuje si hlasovou schránku, deaktivujeme mu vždy automaticky i automatické přesměrování," vysvětlila Jitka Pacolová z tiskového oddělení.

"Pokud má zákazník své vlastní přesměrování do hlasové schránky (nastavené např. v menu telefonu) a hlasovou schránku si zruší, je třeba, aby si také deaktivoval své přesměrování. V opačném případě skončí volající v systému hlasové schránky," dodala.

Stačilo by málo

Ani operátoři však nejsou zcela bez viny. Stačilo by málo a těmto situacím by mohli jednoduše zamezit pomocí odlišné konfigurace síťové hlášky či úpravou procesu při rušení hlasové schránky. Na dotaz, zda se podobné kroky chystají, jsme však odpověď nedostali.

Všichni zástupci operátorů svorně tvrdí, že problém je v špatně nastavených službách zákazníka.

O odstranění hlášky ze sítě se snažila i čtenářka, která nás na problém upozornila: "Od srpna si koresponduji s Centrem pro zákazníky O2, aby tuto hlášku ze sítě odstranili. Bez úspěchu. Lze ji odstranit na jednotlivých číslech volaných dle návodu, který sdělí operátor."

Co s tím?

Obrana pro postiženého člověka paradoxně neexistuje. Pokud budete danou situaci chtít reklamovat, operátoři infolinek se vždy odkážou na špatně nastavené služby osoby, které jste volali, případně si vyslechnete cosi o špatné konfiguraci služeb v mobilní síti konkurence.

Pokud se vám tedy hláška ozve, nezbývá vám nic jiného, než volanou stranu na problém upozornit. Jen ona totiž může chybné nastavení svých služeb napravit. Doporučte jí, aby si zrušila všechna přesměrování hovorů, pokud je nepoužívá, či zavolala na infolinku svého operátora.

TIP: Jak vypnout všechna přesměrování v sítích českých operátorů? Na klávesnici svého telefonu vyťukejte řadu znaků # # 002 # a odešlete ji jako standardní hovor.
Autor:

Nejčtenější

Důchodce chodí s 15 mobily ve speciálním držáku. Loví na nich pokémony

70letý důchodce z Tchaj-wanu loví pokémony na 11 mobilech ve speciálním držáku

Senior z Tchaj-wanu pobavil internet svým podomácku sestaveným držákem na celkem patnáct mobilů, se kterým chodí po...

Zase král inovací? Samsung zapnul turbo a ukázal revoluční řešení

Rozkládací smartphone Samsung

Samsung je zpátky ve hře. Tisková konference s představením novinek, kterou uspořádal v San Francisku, byla plná...

Na smartphony za dumpingové ceny čekaly v Hradci stovky lidí celou noc

Otevření obchodu Mi Store v královéhradeckém Auparku

Český distributor mobilů Xiaomi otevřel v Hradci Králové novou značkovou prodejnu Mi Store. Start prodeje a výrazné...

Šlápl Apple s levnějším iPhonem vedle? Hit z něj nakonec asi nebude

iPhone XR

Apple svůj iPhone XR do světa vypustil teprve koncem října. Přístroj, kterému známý analytik Ming-Chi Kuo od počátku...

EU nařizuje: do členských zemí budeme volat za šest korun za minutu

Ilustrační snímek

Nový telekomunikační balíček schválený Evropským parlamentem udává maximální cenu za hovor do zahraničí v rámci EU. Je...

Další z rubriky

EU nařizuje: do členských zemí budeme volat za šest korun za minutu

Ilustrační snímek

Nový telekomunikační balíček schválený Evropským parlamentem udává maximální cenu za hovor do zahraničí v rámci EU. Je...

Půlmilionová pokuta pro T-Mobile. Vymáhal neexistující pokuty

T- Mobile.

Český telekomunikační úřad udělil T-Mobilu půlmilionovou sankci za použití agresivní obchodní praktiky, prostřednictvím...

Černý pátek u O2: špičkový Galaxy S9 jen za 15 tisíc korun

O2 o Černém pátku zvyšuje bonusy na vybrané samsungy.

Až do 25. listopadu mohou zákazníci O2 pořídit vybrané samsungy z letošní vánoční nabídky s dodatečnou slevou. Operátor...

Najdete na iDNES.cz