Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neokrádejte své kamarády. Vypnout hlasovou schránku nestačí

aktualizováno  16:42
"Na slyšenou," ozve se poté, co vám protistrana v síti O2 nezvedá telefon. Tato hláška se však spojí jako standardní hovor a vám se přičte celá minuta navíc do vyúčtování. Stejně na tom jsou i zbylí dva operátoři. Vy s tím však nic nezmůžete.
Hláška Na slyšenou! vás připraví o minutu hovoru...

Hláška Na slyšenou! vás připraví o minutu hovoru... | foto: Profimedia.cz

Chyba je totiž na straně volané osoby. Ta si u operátora sice zrušila hlasovou schránku, avšak zapomněla na změnu pravidel pro přesměrování hovorů. Síť poté neví, jak s daným hovorem naložit, a přehraje zmíněnou hlášku. Ta vás ale během tří vteřin obere o celou minutu.

Na tento problém nás jako první upozornila ve svém e-mailu paní, jejíž jméno má redakce k dispozici: "Při volání do sítě operátora O2 se v některých případech ozve po delším vyzvánění hláška Na slyšenou!" uvedla.

"Tato hláška se spojí jako hovor a trvá 3 sekundy; účtuje se tedy jako celá první minuta v příslušném tarifu operátorů," poukázala na zásadní problematiku. Mylně se však domnívala, že chyba je prvotně na straně operátora: "Mrzí mne tyto podvody O2 a zneužití svých klientů," rozhořčeně dodala.

Zrušit schránku nestačí

S jejími závěry však nesouhlasí samotný operátor. "Podle nás se o žádný podvod nejedná, jde spíše o chybné nastavení na straně zákazníka," reagoval Martin Žabka, tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2.

"Pokud si zákazník vypne hlasovou schránku, ale současně si neprovede zrušení přesměrování do schránky, tak se problém projevuje přesně tak, jak je popsáno. Pokud zákazník zavolá na bezplatnou linku O2, operátor mu pomůže přesměrování zrušit," dodal.

Telefónica O2 v tom není sama

Stejný problém čeká na zákazníky i u Vodafonu. "Dobrý den, vítá Vás Vodafone. Dovolali jste se do hlasové schránky, která není registrována, spojení bude ukončeno. Hezký den přeje Vodafone," ozve se při volání protistraně a cenná minuta je ztracena.

"Pokud má zákazník zájem o zrušení hlasové schránky a zároveň zrušení přesměrování hovoru, stačí, aby požádal operátora na zákaznické lince, který za něj oba úkony provede," uvedl Filip Hrubý z Vodafonu s tím, že operátoři na nutnost deaktivace přesměrování upozorňují.

U T-Mobilu je to podobné: "Pokud má zákazník hlasovou schránku s tzv. automatickým přesměrováním do hlasové schránky a deaktivuje si hlasovou schránku, deaktivujeme mu vždy automaticky i automatické přesměrování," vysvětlila Jitka Pacolová z tiskového oddělení.

"Pokud má zákazník své vlastní přesměrování do hlasové schránky (nastavené např. v menu telefonu) a hlasovou schránku si zruší, je třeba, aby si také deaktivoval své přesměrování. V opačném případě skončí volající v systému hlasové schránky," dodala.

Stačilo by málo

Ani operátoři však nejsou zcela bez viny. Stačilo by málo a těmto situacím by mohli jednoduše zamezit pomocí odlišné konfigurace síťové hlášky či úpravou procesu při rušení hlasové schránky. Na dotaz, zda se podobné kroky chystají, jsme však odpověď nedostali.

Všichni zástupci operátorů svorně tvrdí, že problém je v špatně nastavených službách zákazníka.

O odstranění hlášky ze sítě se snažila i čtenářka, která nás na problém upozornila: "Od srpna si koresponduji s Centrem pro zákazníky O2, aby tuto hlášku ze sítě odstranili. Bez úspěchu. Lze ji odstranit na jednotlivých číslech volaných dle návodu, který sdělí operátor."

Co s tím?

Obrana pro postiženého člověka paradoxně neexistuje. Pokud budete danou situaci chtít reklamovat, operátoři infolinek se vždy odkážou na špatně nastavené služby osoby, které jste volali, případně si vyslechnete cosi o špatné konfiguraci služeb v mobilní síti konkurence.

Pokud se vám tedy hláška ozve, nezbývá vám nic jiného, než volanou stranu na problém upozornit. Jen ona totiž může chybné nastavení svých služeb napravit. Doporučte jí, aby si zrušila všechna přesměrování hovorů, pokud je nepoužívá, či zavolala na infolinku svého operátora.

TIP: Jak vypnout všechna přesměrování v sítích českých operátorů? Na klávesnici svého telefonu vyťukejte řadu znaků # # 002 # a odešlete ji jako standardní hovor.
Autor:


Nejčtenější

Nové iPhony XS budou stát až 43 500 korun. Do Česka dorazí 29. září

Matura Jan: Online #7043

Apple na akci Apple Keynote 2018 představil tři nové iPhony. Nástupce modelu X se jmenuje XS, zvětšená varianta pak XS...

To si ještě nikdo nedovolil, nejlepší iPhone je za neuvěřitelnou sumu

iPhone XS/XS Max

S nadsázkou, na nejlepší provedení nových iPhonů X bude potřeba hypotéka. Apple nový top model XS Max s 512 GB paměti ...



Apple má tři nové iPhony. Podporují dvě SIM, ale v Česku to nefunguje

iPhone XS/XS Max

Apple letos představil tři nové iPhony, které navazují na loňský model X. Úplně nových smartphonů od Applu se ovšem...

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

T-Mobile přidává k tarifům data navíc. Na prodejně ovšem nepochodíte

T- Mobile.

Není pochyb, že se boj o zákazníky z hlasových služeb přesunul do oblasti mobilních dat. Potvrzuje to i aktuální akční...

Další z rubriky

Operátor mu převedl tarif na nový, šestkrát dražší. Podle ČTÚ neoprávněně

Ilustrační snímek

Operátoři mají zákonnou povinnost informovat zákazníky o všech jednostranných změnách smlouvy. Nesmí tak ovšem činit...

Operátoři měli v severních Čechách výpadek. Nešlo volat ani posílat SMS

Telekomunikační věž na rozhledně Hrubý Jeseník na Nymbursku

Mobilní operátoři O2 a T-Mobile evidovali od pátečního dopoledne výpadky služeb v severních Čechách. Problémy hlásili...

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Najdete na iDNES.cz