Podle operátorů jde o zanedbatelné číslo vzhledem k celkovému množství uživatelů, kteří přecházejí k jinému poskytovateli. Měsíčně změní operátora zhruba procento zákazníků, tedy kolem stovky tisíc uživatelů. - více zde...
„Přenositelnost čísla nespustila výraznější vlnu zákaznické migrace,“ uvedl mluvčí Eurotelu Pavel Kaidl. Podle mluvčího T-Mobile Jiřího Hájka bylo zavedení služby ve prospěch zákazníků, protože operátoři se nyní předhánějí v nabídkách s cílem je získat. Klienti se ale mohou rozhodnout, zda k jinému operátorovi přejdou i s číslem, či zda pro ně bude výhodnější nová aktivace. - více zde...
Podle prvních informací na přenositelnosti vydělává především Vodafone, který podle mluvčího Jakuba Hrabovského eviduje několikanásobně vyšší počet žádostí o přenos čísla do své sítě než opačným směrem.
Podle týdeníku Ekonom bylo od 15. ledna do 10. února v sítích mobilních operátorů přeneseno necelých 7 500 čísel. Nejvíce jich získal Vodafone - zhruba 4 500, T-Mobile a Eurotel nalákali zhruba 1 400 zákazníků. Operátoři ale také o zákazníky přicházeli. Nejvíce ztratil T-Mobile (3 400) a Eurotel (2700), od Vodafone odešlo zhruba 1 300 čísel.
počet příchozích | počet odchozích | |
Eurotel | 1450 | 2700 |
T-Mobile | 1450 | 3400 |
Vodafone | 4500 | 1300 |
zdroj: týdeník Ekonom |
Průměrná doba přenesení čísla by měla být podle operátorů v řádu několika dnů. Podle našich informací se nedokončí dvě třetiny pokusů o přenos čísla a samotný proces přenositelnosti provází technické problémy.
Zejména Vodafone považuje podmínky za špatně nastavené a spíše odrazující. Problém spočívá především v byrokratických překážkách a vágní definici časových limitů pro přenos čísla. V některých zemích lze přitom přenos čísla realizovat během několika hodin.
Operátoři si za přenesení čísla od přicházejících zákazníků nejčastěji neúčtují buď nic, nebo jednu korunu. Mezi sebou si ale za jedno přenesené číslo účtují i více než 2000 korun. - více zde...